اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جدید درباره ثروت آل مبارک



 

جزییات جدید درباره ثروت آل مبارک

 

 

واحد خبر آفتاب؛ گروه بین الملل؛ با کاهش شدید جایگاه حسنی مبارک رئیس جمهور مصر، در اثر فشارهای ملی و بین المللی مبنی بر اصرار به پایین آمدن او از تخت حکومت بر کشور مصر، هر روز گزارشهای بیشتری درباره ثروت خانواده او که بیش از ۳۰ در این کشور اسلامی حکومت کردند، منتشر می شود. یکی از این گزارشها که شبکه های تلویزیونی عربی و غربی بسیار بدان پرداختند، مطلبی به نقل از روزنامه الجزایری «الخبر» بود که خبر از ثروت هنگفت خاندان مبارک می داد، الخبر در گزارش خود مدعی شده بود که خانواده مبارک تا سال ۲۰۰۹ ثروت خود را به حداقل ۴۰میلیارد دلار رسانده است.

 

شبکه خبری واچ نیوز، بنا بر گزارش این روزنامه نوشت: ثروت خانواده مبارک در چند حساب بانکی و املاکی در کشورهای مختلف، از جمله ایالات متحده امریکا، سوئیس، انگلستان وآلمان، تقسیم شده است. این شبکه خبری در ادامه می افزاید: بر اساس گزارش های موثق، سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک، از سال ۲۰۰۰ میلادی وارد باشگاه زنان میلیاردر جهان شده است، از آنجا که دارایی شخصی او، به بیش از یک میلیارد دلار می رسد، و بخش اعظم این ثروت هنگفت، در بانکهایی در آمریکا نگهداری می شود. سوزان مبارک، همچنین املاک و مستغلاتی نیز در شهرهای مهم اروپا، از جمله لندن، فراکفورت، مادرید، پاریس و دوبی (امارات متحده عربی) دارد.

در ادامه این گزارش، دارایی همسر دیکتاتور مصر، حدود ۳ تا ۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

گزارشهای دیگر درباره ثروت خاندان مبارک، حاکی از آنند که علاء، فرزند بزرگ دیکتاتور که به فعالیت های اقتصادی مشغول است، در طول سالیان اخیر ثروتی حدود ۸میلیارد دلار برای خود دست و پا کرده است. او به آمریکا علاقه بیشتری دارد و املاک بسیاری را در لوس آنجلس، واشنگتن و نیویورک از آن خود کرده است، تا جایی که بهای املاکو مستغلات او در اطراف منهتن، به ۲میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار می رسد! علاء مبارک، ۲هواپیما و یک قایق شخصی دارد، که قیمتشان به بیش از ۶۰میلیون یورو می رسد.

این گزارشها می افزایند: ثروت جمال مبارک، پسر دوم حسنی مبارک به بیش از ۱۷ میلیار دلار می رسد. وی که دبیر بخش سیاسی حزب الوطن بود، املاک بسیاری در نقاط مختلف جهان دارد. او ثروتش را به چند باک و موسسه مالی در سوئیس، آلمان، انگلستان و آمریکا سپرده است و یکحسابی جاری سِرّی در بانک یو.پی.اس سوئیس و حسابی دیگر در بانک آی.سی.ام این کشور دارد. مابقی ثروت او، در چند موسسه سودده در آمریکا و انگلستان جمع شده است، که از جمله مهمترین آنها، می توان به موسسه پریستول اند وست انگلیسی و موسسه فایننشال دیتا سرفس اشاره کرد.

البته در این میان خود دیکتاتور، در ثروت اندوزی از فرزندانش عقب مانده است و چیزی حدود ده میلیارد دلار تخمین زده می شود که بیشتر آن، در بانکهای آمریکا، سوئیس، و انگلستان نگهداری می شود.../آفتاب


ویدیو مرتبط :
دانش آموخته دوره آموزشی مغز ثروت ساز و ثروت کوانتومی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آل ثروت و قدرت


چه کسی بر کرسی ولیعهدی آل سعود می نشیند؟ آیا مرگ سلطان بن عبدالعزیز، جنگ قدرت جدیدی در عربستان شکل خواهد داد و بحرانی جدی پیش روی این رژیم است؟ این پرسش ها از آن رو حایز اهمیت است که در حال حاضر، پادشاه عربستان نیز سخت بیمار است ...

چه کسی بر کرسی ولیعهدی آل سعود می نشیند؟ آیا مرگ سلطان بن عبدالعزیز، جنگ قدرت جدیدی در عربستان شکل خواهد داد و بحرانی جدی پیش روی این رژیم است؟ این پرسش ها از آن رو حایز اهمیت است که در حال حاضر، پادشاه عربستان نیز سخت بیمار است و ولیعهد جدید در واقع، کاندیدای اصلی برای جانشینی پادشاه در آینده نزدیک است. در حال حاضر، از نایف بن عبدالعزیز، وزیر کشور فعلی به عنوان مهم ترین مهره برای انتخاب به عنوان ولیعهد کنونی و پادشاه آینده نام برده می شود.

براساس قانون اساسی کشور پادشاهی عربستان سعودی حکومت و پادشاهی صرفا از آن فرزندان و نوادگان ملک عبدالعزیز، پایه گذار عربستان سعودی است اما در سال 2006 میلادی، براساس پیشنهاد پادشاه کنونی، شورایی به نام شورای بیعت تشکیل شد که اعضای آن را فرزندان و نوادگان ملک عبدالعزیز آل سعود تشکیل می دهند. براساس ماده 7 بند (الف) شورای بیعت پادشاه پس از بدست گرفتن قدرت، با رایزنی و مشورت با اعضای شورا یک یا دو یا سه نفر از افرادی که برای احراز پست ولیعهدی مناسب به نظر می رسند، را معرفی می کند تا یک نفر را از میان آنها به عنوان ولیعهد انتخاب کند. درصورت عدم دستیابی به توافق برسر گزینه های ارائه شده، شورای بیعت اقدام به رای گیری می کند و کسی که در این میان بالاترین آرا را بدست آورد، به عنوان ولیعهد انتخاب می شود. گزارش امروز هفت صبح درباره خاندان آل سعود و زندگی پرحاشیه آنهاست.

ملک عبدالعزیز، شاه پدر
1953-1902

نام کاملش «عبدالعزیز بن عبدالرحمان بن فیصل بن ترکی بن عبدالله بن محمد بن سعود» بود اما به ملک عبدالعزیز شهره بود. اولین پادشاه و بنیانگذار حکومت نوین عربستان سعودی. سال 1880 میلادی متولد شد و 1953 از دنیا رفت. او از سال 1902 مبارزات خود را از «نجد» شروع کرد و بعدها به ترتیب مکه و مدینه را فتح کرد. اما در سال 1932 وقتی بیشتر خاک شبه جزیره عربستان را در اختیار گرفته بود رسما نام کشور را به «عربسان سعودی» تغییر داد. دوران حکومت او مصادف شد با کشف نفت در عرسبتان و این تزریق ثروت، به عربستان اعتبار ویژه ای بخشید. تاسیس اتحادیه عرب هم از دستاوردهای مهم عبدالعزیز در سال های پایانی عمرش بود. به گواه تاریخ ملک عبدالعزیز 22 همسر قانونی داشته است. در منابع تاریخی تعداد فرزندان او را 150 پسر و 215 دختر تخمین زده اند! او در زمان جنگ جهانی دوم اعلام بی طرفی کرد اگرچه به متفقین گرایش بیشتری داشت. در جنگ 1948 اعراب و اسرائیل هم علیه اسرائیل اعلان جنگ داد.