اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جدید از هک 18 میلیون آدرس ایمیل


سرپرست مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا با تشریح جزئیات جدید هک 18 میلیون آدرس ایمیل گفت: هکرها با خرید حفره های امنیتی و استفاده از بازی های آنلاین در شبکه های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات ایمیل 18 میلیون نفر در دنیا کردند.

خبرگزاری مهر: سرپرست مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا با تشریح جزئیات جدید هک 18 میلیون آدرس ایمیل گفت: هکرها با خرید حفره های امنیتی و استفاده از بازی های آنلاین در شبکه های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات ایمیل 18 میلیون نفر در دنیا کردند.

سرهنگ علی نیک نفس اظهار داشت: ارسال هرزنامه یکی از جرایم سایبری رو به رشد در جهان است و طی چند ماه گذشته، با تشکیل پرونده های بسیار در زمینه ارسال هرزنامه در دادسرای ویژه جرایم رایانه ای شهر فردن ایالت نیدرزاکسن آلمان رو به رو بودیم و دادستان این شهر دستور بررسی ویژه پرونده ارسال هرزنامه را صادر کرد.

وی ادامه داد: با این دستور اکیپ ویژه ای در پلیس فدرال آلمان تشکیل شد که حدود سه ماه قبل موفق به کشف 16 میلیون حساب کاربری هک شده از یک گروه هکر شد ولی دستگیری این هکر ها و این کشف بزرگ مانع از تشکیل پرونده های جدید ارسال هرزنامه نشد و این جرم روز به روز رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: پلیس آلمان در پیگیری های مجدد خود طی روزهای اخیر موفق به کشف بزرگ ترین بانک اطلاعاتی آدرس های پست الکترونیک و رمزهای عبور جمع آوری شده از قربانیان توسط هکرها شد که بر روی سرور ارسال هرزنامه قرار داشت و هکرها با استفاده از این بانک اطلاعاتی و بدافزار نصب شده بر روی سرور اقدام به ارسال هرزنامه می کردند.

سرهنگ نیك نفس در تشریح جزئیات هک ایمیل ها گفت: با توجه به تعاملی که بین دو پلیس آلمان و ایران وجود دارد آلمان پلیس ایران را در جریان این کشف بزرگ قرار داد که با هدف آگاهی و انجام اقدامات لازم و در صورت نیاز طرح شکایت توسط مالکان آنها پلیس فتا اقدام به انتشار هشدار و اطلاع رسانی لازم کرد.

به گفته سرپرست مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا از 18 میلیون ایمیل بدست آمده در این پایگاه اطلاعاتی بزرگ خوشبختانه تعداد محدودی کاربر ایرانی استفاده کننده از سرورهای ir قرار داشتند اما احتمال این وجود دارد کاربرانی که ایمیل آنها با نام دامنه (TDL).IR در بانک اطلاعاتی ثبت شده تنها کاربران ایرانی قربانی شده نباشند.

وی با اشاره به اینكه این احتمال بسیار قوی است که کاربران ایرانی که از سرویس های بین المللی استفاده می کنند نیزممكن است در بین این قربانیان باشند، خاطر نشان كرد: کاربران اینترنت می توانند با مراجعه به آدرس https://www.sicherheitstest.bsi.de که توسط کشور آلمان اداره می شود اقدام به تست ایمیل خود کنند.

چندین فرضیه در خصوص چگونگی دسترسی هكرها به بانك اطلاعات

سرپرست مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در مورد نحوه تشکیل این بانک بزرگ اطلاعاتی توسط هکرها گفت: کارشناسان این مركز چندین فرضیه را در نظر گرفته اند که در ابتدای امر به نظر می رسد که عمده ایمیل ها و پسوردها از طریق سایت های فروشگاهی و دیگر سایت های که کاربران نیاز به ثبت نام در آنها را دارند بدست آمده است که می تواند علت اصلی این سرقت استفاده کاربران از کلمه عبور یکسان و مشترک برای ایمیل و ورود به سایت ها باشد.

وی افزود: هکرها با هک این سایت ها به این حساب های کاربری دسترسی پیدا کردند یا خود با ایجاد سایت های مختلفی که نیازمند ثبت نام بوده است ضمن دریافت آدرس پست الکترونیک رمزهای کاربرانی که بنا به عادت یا خطا از رمز مشابه به ایمیل خود برای اینگونه سایت ها استفاده نموده اند را نیز بدست آورده اند.

نیک نفس از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد و رفتار مشکوک از طرف فروشگاه های آنلاین آن را به پلیس فتا از طریق سایت www.CyberPolice.ir گزارش دهند. فرضیه مطرح شده دیگر کارشناسان مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتای ناجا ای است که با توجه کشف حفره امنیتی در OpenSSL این احتمال بسیار قوی است که این حفره امنیتی ماه ها قبل در بازار زیرزمینی هکرها خرید و فروش شده و هکرها نیز با استفاده از این حفره امنیتی اقدام به سرقت حساب های کاربری ایمیل قربانیان می کردند.

وی درباره هك 18 میلیون ایمیل هك گفت: این فرضیه نیز دور از ذهن نیست که حداقل در مورد بخشی از ایمیل ها هکرها در شبکه های اجتماعی، بازی های آنلاین، چت روم ها و. .. با استفاده از روش هایی همچون مهندسی اجتماعی، فیشنگ و. .. اقدام به شکار قربانی می کردند.

روش های پیشگیری از هك ایمیل

سرپرست مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا به کاربران اینترنت جهت پیشگیری از سوء استفاده و مشکلات بعدی توصیه كرد: کاربران سریعا نسبت به بازبینی حساب های ایمیل و تغییر رمز عبور و استفاده از کاراکترهای عددی، حرفی، نشانه جهت بهینه سازی تنظیمات امنیتی حساب های ایمیل خود اقدام كنند و از کلمه های عبور مشترک بین ایمیل و ورود به سایت ها استفاده نکنند.

به گفته نیک نفس كاربران در صورت امکان ایمیل های خود را به تنظیمات دو مرحله ای برای ورود مجهز کنند.

هشدار در مورد ارسال پیامک و ایمیل جعلی با نام پلیس فتا

سرپرست مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا تصریح كرد: پلیس فتا هیچ پیامک و یا ایمیلی را درباره هک ایمیل کاربران ویا تقاضای دریافت اطلاعات نکرده است لذا کاربران در این باره هوشیار باشند تا در دام هکرها و افراد سودجو گرفتار نشوند.

نیک نفس در پایان افزود: اطلاعات تکمیلی مربوط به ایمنی و اطلاع رسانی های لازم در سایت پلیس فتا قرار دارد و کاربران اینترنت می توانند با مراجعه به آدرس WWW.CyberPlice.ir آگاهی های بیشتری از موارد امنیتی و ایمنی کسب کنند.


ویدیو مرتبط :
آدرس ایمیل و وبلاگ پرنیما تی وی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین جزییات آزمون ارشد 92/آغاز توزیع کارت از دوشنبه و برگزاری آزمون از 18 بهمن



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آخرین جزییات آزمون ارشد 92/آغاز توزیع کارت از دوشنبه و برگزاری آزمون از 18 بهمن

سازمان‌ سنجش‌ تاریخ‌، محل‌ رفع نقص کارت و برگزاری‌ آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال‌ 1392 و همچنین‌ هیجدهمین دوره‌المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد برای ‌133 کدرشته‌ امتحانی‌ در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه 18، پنچشنبه 19 و جمعه‌ 20 بهمن ماه و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز یکشنبه 15 بهمن برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org قرار می‌گیرد، لذا داوطلبان لازم است بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای و یا شماره پرونده و کد رهگیری وارد سایت سازمان شده و نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

گفتنی است، داوطلبانی که به هر طریق موفق به مشاهده و پرینت کارت ورود به جلسه نمی‌شوند باید از روز دوشنبه 16 بهمن از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 17 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند.

بر اساس این گزارش، آندسته از داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در یکی از 66 کد رشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم نیز باشند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از سایت این سازمان پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند.

آزمون‌ کد رشته‌های امتحانی 1129 (زبان و ادبیات اردو)، 1154 (مطالعات دفاعی استراتژیک)، 1155 (اطلاعات استراتژیک)، 1156 (آماد) ،1157(مدیریت بحران)، 1287 (مهندسی طراحی محیط زیست)، 1356 (نمایش عروسکی)، ‌1360 (مجموعه موسیقی‌)، منحصراً در شهرستان‌تهران‌ برگزار خواهد شد ؛ لذا داوطلبان‌ هر یک از کد‌ رشته‌های امتحانی1129، 1154، 1155، 1156، 1157،1287، 1356و 1360 ضرورت‌ دارد براساس‌ آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، آزمون کد رشته امتحانی 1152 (مجموعه مدرسی الهیات و معارف اسلامی) منحصراً در شهرهای مقدس مشهد و قم برگزار می‌شود. لذا حوزه امتحانی داوطلبان این کد رشته امتحانی با توجه به استان محل اقامت آنان (براساس تقاضانامه ثبت نامی تکمیلی توسط داوطلبان) تعیین شده که لازم است داوطلبان استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان وبلوچستان و یا گلستان برای شرکت در جلسه آزمون منحصراً به شهرستان مشهد (دانشگاه علوم اسلامی رضوی) و سایر داوطلبان این کد رشته امتحانی به شهرستان قم (دانشگاه قم ) مراجعه کنند.

محل برگزاری آزمون برای 7 کد رشته امتحانی شامل کد رشته‌های امتحانی 1147، 1149‌،‌1150‌، 1151، 1153‌ و 1158،1159 که ثبت نام آنها توسط دستگاههای اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طریق اطلاعیه‌ای که هریک از ارگانهای ذیربط صادر می‌کنند آزمون این کد رشته‌ها در تاریخ‌های پیش بینی شده برگزار خواهد شد. برای این دسته از داوطلبان کارت شرکت ‌در ‌آزمون از طریق سایت سازمان صادر نشده است.

لازم به توضیح است که آزمون کد رشته امتحانی 1151 در روز جمعه 13 بهمن برگزار می‌شود.

جزییات هیجدهمین دوره‌ المپیاد علمی‌ دانشجویی‌

از آنجا که همزمان با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال 1392، اولین مرحله آزمون هیجدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی (کد 1101)، مجموعه علوم اقتصادی (کد 1105)، الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآن وحدیث (کد1111)، مجموعه علوم تربیتی 1(کد1117)، مجموعه حقوق (کد 1126)، مجموعه شیمی (کد1203)، فیزیک (کد1204)، مجموعه زیست شناسی (کد1206)، مجموعه آمار (کد1207)، مجموعه ریاضی (کد1208)، مجموعه زیست شناسی گیاهی (کد 1213)، مجموعه زیست شناسی جانوری (کد1214)، مجموعه مهندسی برق (کد1251)، مجموعه مهندسی شیمی (کد1257)، مجموعه مهندسی عمران (کد1264)، مجموعه مهندسی مکانیک (کد1267)، مجموعه مهندسی کامپیوتر (کد1277)، مهندسی کشاورزی –زراعت و اصلاح نباتات (کد1303) و طراحی صنعتی (کد1362) برگزار می‌شود، لذا آن دسته از داوطلبانی که منحصراً متقاضی شرکت در آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور شده‌اند، لازم است براساس برنامه زمانی اعلام شده برای هریک از رشته‌های مذکور، در آزمون رشته امتحانی دوره کارشناسی ارشد مربوط شرکت کنند.

داوطلبان فوق الذکر باید همزمان با سایر داوطلبان کد رشته های مربوط از تاریخ 15 بهمن به سایت اینترنتی سازمان مراجعه و نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

کنترل مندرجات کارت شرکت در آزمون و نحوه رفع نقص کارت

درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد لازم است به شرح زیر اقدام شود:

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1،2، 4 ، 5، 6، 11، 12، 13 ، 14 و 16 کارت شرکت در آزمون وجود دارد لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا 21 بهمن منحصراً به سایت اینترنتی سازمان مراجعه و از آن طریق اقدام شود.

درصورتی که داوطلبی نسبت به بندهای 3 ، 7 و 10 ( جنس، معلولیت و زبان خارجی) معترض بود ضروری است از روز دوشنبه 16 بهمن به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمائید.

داوطلبانی که قبلاً در هنگام ثبت نام نسبت به انتخاب بند((پیام نور)) و ((موسسات غیر انتفاعی غیر دولتی)) اقدام ننموده‌اند و هم اکنون خواستار اعمال بند پیام نور و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی باشند. لازم است پس از مطالعه شرایط و ضوابط نسبت به پرداخت هزینه به مبلغ 58 هزار ریال به صورت الکترونیکی اقدام و سپس بند مربوط را در قسمت ویرایش اعمال کنند.

باجه‌های رفع نقص کارت کنکور در تهران

حوزه خواهران : دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم) تهران

نشانی:‌تهران- خیابان انقلاب- دروازه دولت – خیابان شهید مفتح – شماره 43 – دانشگاه خوارزمی

حوزه برادران : دانشکده آمار و انفورماتیک سازمان سنجش

تهران- ضلع شمال غربی میدان فردوسی- کوچه شاهرود- دانشکده آمار و انفورماتیک سازمان سنجش

سهمیه رزمندگان

بر اساس این گزارش، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند 15 (سهمیه ثبت نامی)کارت شرکت در آزمون وجود دارد(برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان - سپاه پاسداران ، وزارت جهاد کشاورزی و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح) لازم است برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود تا 23 بهمن به ارگان مربوط مراجعه کنند تا درصورت دارا بودن سهمیه ، مشخصات ایندسته از داوطلبان از طریق ارگان مربوطه حداکثر تا 8 اسفند در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل پذیرش نیست.

همچنین داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران جهت اعلام مغایرت حداکثر تا 21 بهمن منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند تا در صورت تایید، سهمیه توسط ارگان مربوط اعمال شود. در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش انجام می‌شود و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

نحوه تاثیر و اعمال معدل در گزینش داوطلبان

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس اطلاعاتی که توسط شخص داوطلب به هنگام ثبت نام اینترنتی ارائه شده، درج گردیده‌است. لذا لازم است معدل مندرج در کارت ورودی خود را ررسی و چنانچه داوطلبی در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون موفق نشده است که معدل واقعی خود را بنا به دلایلی در فرمهای اینترنتی ثبت نام ثبت نماید، لذا در این مرحله می‌تواند با مراجعه به سایت این سازمان و ورود به مرحله ویرایش نسبت به اصلاح معدل واقعی خود اقدام کنند. بدیهی است در غیراینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی بعهده شخص داوطلب است.

داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی بوده و حداکثر تا شهریور 92 فارغ التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین (معدل) واحدهای گذرانده شده آنان تا شهریور 91 با معدل مندرج در کارت ورودی یکسان باشد و در صورت قبولی همین میانگین (معدل) را به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ درآزمون‌ هریک‌ از کد رشته‌های‌ امتحانی‌، بنحو مقتضی و از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده‌ می‌شود و آندسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شوند، حق انتخاب کد رشته محل و یا رشته محل‌های مربوط از کد رشته امتحانی مجاز یا کد رشته‌های امتحانی مجاز را خواهند داشت.

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1392 منحصراً اینترنتی انجام می گیرد و داوطلبانیکه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ضرورت دارد بر اساس دستورالعمل‌هائی که متعاقباً اعلام می‌گردد، نسبت به انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی یا کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام و از طریق اینترنت نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته مربوط اقدام نمایند./