اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جدید از مذاکرات ایران‌ ایر با بویینگ


قرارداد با بویینگ در غالب نقشه‌های پروازی و مدارک هواپیمایی بسته شده و مبالغی هم منتقل شده است.

قرارداد با بویینگ در غالب نقشه‌های پروازی و مدارک هواپیمایی بسته شده و مبالغی هم منتقل شده است.

فرهاد پرورش مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره قرارداد با بویینگ اظهار کرد: دو قرارداد با بویینگ داشته‌ایم؛ یکی در دوره شش ماه اول و یکی هم چهار ماه دیگر تمدید شده است.

وی با بیان این‌که دو قرارداد با بویینگ در غالب نقشه‌های و پروازی و مدارک هواپیمایی بوده که پولشان منتقل شده، تصریح کرد: گروهی گفتند که چند ورق رد و بدل شده است اما واقعا این طور نبوده است.

پرورش تاکید کرد: نیازمان را با توجه به مدت و دوره و توافق نامه تامین کرده ایم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که با توجه به توافق نامه اقدامات مشترکی صورت گرفته افزود: امکانات زیاد است و نیازهای ما بیشتر اما در این مدت کوتاه ما از امکانات استفاده کرده ایم.


ویدیو مرتبط :
ایران ایر بویینگ ۷۴۷-۲۰۰ EP-IAI

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات دور بعدی مذاکرات ایران و‌ آژانس



جزییات دور بعدی مذاکرات ایران و‌ آژانس

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس در 23 آذر را تایید کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

علی‌اصغر سلطانیه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه سخنگوی آژانس درباره مذاکرات ایران و آژانس در 13 دسامبر با تایید این بیانیه افزود: ایران و آژانس در ادامه مذاکرات قبلی ، دور دیگری از مذاکرات را 23 آذرماه (13دسامبر) در تهران برگزار می‌کنند.

گیل تودر، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توافق کرده‌اند که در تاریخ 13دسامبر (23 آذرماه) مذاکرات بیشتری در تهران داشته باشند.

وی افزود: هدف از این مذاکرات تکمیل رویکردی ساختاری برای حل موضوعات باقی‌مانده مربوط به برنامه هسته‌یی ایران است.

در آخرین دور از مذاکرات ایران و آژانس در وین علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس ریاست هیات مذاکره کننده ایران را بر عهده داشت و هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها نیز هیات آژانس را سرپرستی می‌کرد.

پیش از این، ایران و آژانس در بهمن و اسفند سال 90 در تهران و اردیبهشت، خرداد و شهریور 91 در وین با یکدیگر بر سر تهیه مدالیته و چارچوبی برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده بر سر برنامه هسته‌یی ایران مذاکره کرده‌اند، اما هنوز به توافقی بر سر چگونگی حل و فصل موضوعات دست پیدا نکرده‌اند.

هم‌چنین در رابطه با موضوعات فنی میان ایران و آژانس، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اول خرداد سال جاری در سفری یک روزه به تهران درباره درخواست‌های آژانس از ایران به ویژه اجازه بازدید و بازرسی بازرسان از سایت نظامی پارچین با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از دیدار مدیرکل آژانس با مقامات ایرانی، دور دیگری از مذاکرات اواخر خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

ایران تاکید دارد که موضوعات و سوالاتی که آژانس درباره برنامه هسته‌یی ایران مطرح کرده باید در چارچوب یک برنامه عمل مشخص به توافق برسد تا پس از آنکه ایران به آنها پاسخ داد و ابهامات رفع شد به ادعای برخی کشورها و ارایه اسناد ادعایی، موضوعاتی که قبلا طرح و به آنها پاسخ داده شده است دوباره طرح نشود.

ششمین دور از مذاکرات ایران و آژانس در حالی قرار است آذرماه در تهران برگزار شود که ایران به عنوان عضو آژانس اصرار دارد مشابه مدالیته (برنامه عمل) 2007 برای پایان دادن به آنچه از سوی آژانس مطالعات ادعایی نامیده می‌شود، تدوین و توافق شود. این در حالی است که آمریکا و برخی کشورهایی که مدعی دستیابی به اسنادی علیه برنامه هسته‌یی ایران هستند آژانس را به شدت از توافق بر سر یک مدالیته مشابه مدالیته 2007 پرهیز داده‌ و عملا تاکنون مانع حل و فصل مسایل میان ایران و آژانس شده‌اند./ایسنا