اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جدید از ربایش زائران ایرانی در دمشق


یک مقام دولتی سوریه با اعلام اینکه ربایندگان زائران ایرانی، تروریست‌های وابسته به ارتش آزاد هستند، گفت که ربایندگان تحت پیگرد نیروهای امنیتی سوریه قرار دارند.

خبرگزاری فارس: یک مقام دولتی سوریه با اعلام اینکه ربایندگان زائران ایرانی، تروریست‌های وابسته به ارتش آزاد هستند، گفت که ربایندگان تحت پیگرد نیروهای امنیتی سوریه قرار دارند.
 
 یک مقام رسمی دولت سوریه در دمشق اعلام کرد که تروریست‌های مسلح راس ساعت 12 ظهر امروز به وقت محلی دمشق به اتوبوس زائران ایرانی که از محله زینبیه به سمت فرودگاه در حرکت بودند، حمله ور شده و آنها را ربودند.

لحظاتی بعد از این حادثه نیروهای امنیتی دولت سوریه فوراً وارد عمل شده و با ردیابی دقیق از تروریست‌های باقی مانده در محله زینبیه دمشق که وابسته به ارتش آزاد سوریه هستند، آنها را شناسایی و تحت پیگرد قرار داد.

وی همچنین گفت: زائران ایرانی برای زیارت به حرم حضرت زینب(س) رفته بودند که از آنجا نیز عازم فرودگاه شوند و به تهران برگردند که بلافاصله بعد از حرم مطهر و در حالی که به سمت فرودگاه در حرکت بودند، مورد حمله تروریست‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه قرار گرفتند.

تروریست‌های سوری وابسته به ارتش آزاد با زیر پا گذاشتن کلیه قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشر به انتقام گیری از زائران اماکن مقدسه روی آورده اند.

همچنین یک شاهد عینی عملیات گروگان گیری اتوبوس حامل زائران ایرانی در سوریه به خبرنگار فارس در دمشق، گفت: ساعت 12 ظهر امروز به وقت محلی (دمشق)یک اتوبوس حامل 48 زائر ایرانی از منطقه آستان حضرت زینب (س) به سمت فرودگاه دمشق در حرکت بود که از نیروهای مسلح ناشناس مورد هجوم قرار گرفت و به سوی مکان نامعلومی هدایت شد.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی در جاده منتهی به فرودگاه مورد تهاجم قرار گرفتند، در پاسخ به سئوالی درباره هویت مهاجمان گفت: هنوز زود است که از هویت دقیق آنها خبری اعلام کنیم ولی این موضوع به حکومت سوریه اطلاع داده شد و دولت این موضوع را با جدیت ویژه‌ای تحت پیگرد قرار داد ولی ظاهراً‌ ربایندگان از اعضای ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند.

این شاهد عینی با بیان اینکه برخی نیروهای مسلح به طور پراکنده و غیر منظم در برخی از مناطق دمشق کماکان حضور دارند، تاکید کرد که نیروهای ارتش طی عملیاتی ‌توانستند که بخش اعظم دمشق را حضور تروریست‌ها پاکسازی کنند ولی شمار اندکی در میان شهروندان به صورت ناشناس کماکان حضور دارند.   


ویدیو مرتبط :
یاد کردن زائران عراقی از زائران ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات بیشتر از مسمومیت زائران غیر ایرانی در مشهد



رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: در مجموع 33 زائر غیر ایرانی در مشهد مسموم شده‌اند که چهار نفر از آنها فوت شده‌‍‌اند.

دکتر عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد:از تعداد 33 نفر، 15 کودک و 14 نفر بزرگسال (هفت زن و هفت مرد) بوده‌اند که درحال حاضر نیز در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون چهار نفر فوت شده‎اند که از این تعداد سه کودک و یک نفر نوجوان بوده‌اند.

بهرامی خاطرنشان کرد: هنوز علت مسمومیت این زائران مشخص نشده است.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پیش از این نیز اعلام کرده بود که این زائران که در قالب تور زیارتی سیاحتی از عربستان به مشهد سفر کرده‌ بودند صبح روز دوشنبه با علائم سرگیجه، استفراغ، تهوع و افت فشار خون به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال یافتند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز از در دست بررسی بودن علت مسمومیت گروهی از زائران غیرایرانی در مشهد خبر داده بود.

غلامعلی صادقی درعین حال گفته بود که در بررسی اولیه مدارکی دال بر این‌که موضوع جنبه عمدی داشته باشد به دست نیامده است. 

 

اخبار حوادث - ایسنا