اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جدید از حادثه مرگبار اتوبان آزادگان


کارشناس عالی تصادفات گفت: این مدل از اتوبوس اسکانیا مناسب تردد در شهر نیست و در حادثه اتوبان آزادگان به علت کنده شدن شیشه ها مسافران در زیر خودرو گرفتار شدند.

خبرگزاری مهر: کارشناس عالی تصادفات گفت: این مدل از اتوبوس اسکانیا مناسب تردد در شهر نیست و در حادثه اتوبان آزادگان به علت کنده شدن شیشه ها مسافران در زیر خودرو گرفتار شدند.

سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران باید انجام دهد کنترل اتوبوس های بخش خصوصی است. متاسفانه رانندگان این بخش به دلیل این که می خواهند سرویس های بیشتری بروند تا  پول بیشتری به دست آورند بیش از سرعت مجاز رانندگی می کنند. همین علت باعث می شود احتمال خطر افزایش یابد.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوس در خط ویژه با ذهنیتی که دارند فکر می کنند این خطوط کانالیزه شده و می توانند با سرعت بروند. این در حالی است که عابر پیاده و مردم وارد ایستگاه شده و در این خطوط تردد می کنند. متاسفانه میزان تصادفات منجر به فوت عابران و موتور سواران غیرمجاز در خط ویژه کم نیست.

این کارشناس عالی تصادفات در خصوص حادثه روز گذشته در اتوبان آزادگان گفت: راننده اتوبوس در حال طی مسیر به سمت جنوب بزرگراه بود که یک دستگاه پژو پارس از اتوبوس سبقت می گیرد و راننده برای اینکه از وقوع تصادف جلوگیری کند به سمت خروجی شهید حکیم منحرف می شود که پس از برخورد با گاردریل به علت این که اتوبوس در سر پیچ قرار داشته است واژگون می شود.

بذرافشان با اعلام اینکه اگرچه این تیپ از اتوبوس اسکانیا برای شهرها طراحی و ساخته شده است تاکید کرد: قسمت اعظم این اتوبوس را شیشه تشکیل داده است و لازم است که این قسمت از استحکام لازم برخوردار باشد تا به راحتی از جا خارج نشود. متاسفانه شیشه های این اتوبوس استحکام لازم را ندارد.

به گفته وی، در حادثه اتوبان آزادگان هنگامی که این اتوبوس واژگون می شود شیشه ها از جایشان کنده و مسافران به بیرون پرت و زیر اتوبوس گرفتار می شوند که همین امر باعث مرگ 7 نفر از آنها شده است.

بذرافشان تاکید کرد: سازندگان این اتوبوسها باید فکری به حال شیشه آن کنند تا به راحتی شکسته نشود. در اتوبوسهای قبلی شرکت واحد اندازه شیشه ها به این میزان نبود و عایقی فلزی محافظ شیشه ها بود و شکسته شدن شیشه در اتوبوس های قبلی تاثیری در پرت شدن افراد نداشت. اتوبوس اسکانیا ایراداتی را دارد و شیشه آن به راحتی می شکند. در مورد این حادثه البته به نظر می رسد سرعت اتوبوس هم بیش از حد مجاز بوده است و باعث می شود هنگام گردش به راست واژگون شود.

وی افزود: کنترل و بررسی جی پی اس اتوبوس می تواند در مشخص شدن زوایای دیگر حادثه موثر باشد. شرکت واحد اتوبوسرانی باید بازرسی هایش را از شرکتها افزایش داده و علاوه بر رانندگان ایمنی خودروها را نیز کنترل کند.


ویدیو مرتبط :
جزییات حادثه ترور نافرجام آیت‌الله خامنه‌ای از زبان ایشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات واژگونی مرگبار اتوبوس در اتوبان آزادگان


واژگونی اتوبوس شرکت واحد در بزرگراه آزادگان تهران هفت کشته و 20 مجروح بر جا گذاشت.

خبرگزاری مهر: واژگونی اتوبوس شرکت واحد در بزرگراه آزادگان تهران هفت کشته و 20 مجروح بر جا گذاشت.

ساعت 9 و 5 دقیقه صبح دوشنبه اتوبوس شرکت واحد  که از مسیر چیتگر به سمت شریعتی در حال حرکت بود در دور برگردان بزرگراه آزادگان به دلیلی نامعلوم واژگون شد.

پس از وقوع این حادثه موضوع به تیم های امدادی و پلیس اطلاع داده شد و بلافصله امدادگران اورژانس و هلال احمر خود را به محل حادثه رساندند.

امدادگران در نخستین گام، اقدام به خارج کردن مسافران از داخل اتوبوس کرده و مجروحان را با آمبولانس به بیمارستان انتقال دادند.

راننده بازداشت می شود

سرهنگ سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در این حادثه هفت نفر از مسافران اتوبوس جان خود را در صحنه از دست دادند.

وی با اعلام این که علت این حادثه در دست بررسی است و پس از رسیدگی هیات عالی کارشناسی تصادفات پلیس راهور تهران اعلام می شود تاکید کرد: راننده خودرو زنده است و به زودی بازداشت می شود.

5 نفر از کشته ها زن هستند


مرتضی مرادی پور، مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: 5 کشته حادثه واژگونی اتوبوس درون شهری زن هستند.

وی ادامه داد: آمبولانسهای هلال احمر سه مجروح این حادثه را به مراکز درمانی منتقل و مابقی مجروحان نیز توسط اورژانس به بیمارستانها منتقل شدند.

برخورد قانونی با راننده متخلف

پیمان سنندجی ،مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز به خبرنگار مهر گفت: احتمالا نقص فنی علت این حادثه بوده است و با راننده و شركت متخلف قاطعانه برخورد می شود.

وی با بیان اینكه علت این حادثه در دست بررسی است گفت: بلافاصله حكم انحلال شركت متخلف صادر شده است و در برخورد با راننده و این شركت جدی و قاطع هستیم .

وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت:به  وضعیت حادثه دیدگان این تصادف رسیدگی وموضوع به سرعت پیگیری می شود .

سنندجی با بیان این كه راننده اتوبوس متخلف زنده است گفت: اتوبوس های این شركت توقیف می شوند .

سرعت اتوبوس زیاد بود

یکی از شاهدان حادثه نیز به خبرنگار مهر گفت: اتوبوس با سرعت بالایی حرکت می کرد و پس از رسیدن به دور برگردان سرعتش را کم نکرد.

وی افزود: اتوبوس ناگهان واژگون شد و راننده خودروهای عبوری سریع به کمک مسافران رفتند. اغلب کشته های زن بودند که از ناحیه سر دچار جراحت شده بودند.