اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات تعرفه‌ های ارسال پیامک از تلفن ثابت


پیامک تلفن ثابت سرویسی است که مدتی از ارائه آن می‌گذرد با این وجود اگرچه شرکت‌های مختلف از ین سرویس استقبال خوبی کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد در میان عامه‌ی مردم استفاده از پیامک تلفن ثابت چندان جا نیفتاده است.

خبرگزاری ایسنا: پیامک تلفن ثابت سرویسی است که مدتی از ارائه آن می‌گذرد با این وجود اگرچه شرکت‌های مختلف از ین سرویس استقبال خوبی کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد در میان عامه‌ی مردم استفاده از پیامک تلفن ثابت چندان جا نیفتاده است.

سمیع‌الله صادقی- عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان استفاده کاربران خانگی از این سرویس گفت: معمولا برای ارسال و دریافت این نوع پیامک‌ها به گوشی‌های خاصی نیاز است که شاید عدم دسترسی کاربران به این نوع گوشی‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده‌ی به نسبت کمرنگ کاربران خانگی از این سرویس باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از آنجا که گوشی تلفن ثابت مانند تلفن همراه وسیله‌ای شخصی نیست و تمامی اعضای خانواده می توانند به پیامک‌های آن دسترسی داشته باشند، تا حدی استقبال از این سیستم کمرنگ‌ شده اما با این وجود شرکت‌های مختلف از این سرویس استقبال خوبی داشته‌اند.

او در عین حال عنوان کرد: زمانی که بحث پیامک‌های تلفن ثابت مطرح شد در واقع این پیامک‌ها به عنوان مکمل‌های پیامک‌های موبایلی مطرح شدند و حال کاربران می‌توانند از طریق یک کی‌برد و رایانه و با دسترسی به اینترنت بدون اشغال‌ شدن خط‌هایشان از این سیستم استفاده کنند و برای این کار تنها کافی است به مراکز مخابراتی و یا پایگاه اینترنتی مخابرات استان تهران مراجعه کنند تا بتوانند نام کاربری و رمز ورود مخصوص خود را دریافت کنند.

صادقی هم‌چنین یادآور شد: در نهایت پیامک‌های تلفن ثابت در ابتدای راه هستند و به مرور با میزان استفاده از آنها در سطح جامعه گسترش خواهد یافت.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران درباره‌ی هزینه‌ این پیامک‌ها هم توضیح داد: اگر قرار باشد پیامکی از یک تلفن ثابت به یک تلفن ثابت دیگری در همان شهر ارسال شود، هزینه‌ی آن معادل یک پالس یعنی 51.03 خواهد بود. در صورتی که پیامکی به تلفن همراه و یا استان دیگری ارسال شود هم هزینه‌ی آن معادل دو پالس محاسبه خواهد شد.

صادقی در پایان یادآور شد: در صورتی که حجم پیامک‌های ارسالی زیاد باشد و به عنوان مثال یک شرکت از این سیستم استفاده کند، تعرفه‌ها با قیمت ارزان‌تری نیز قابل ارائه خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
آموزش ارسال پیامک صوتی به تلفن ثابت و همراه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعرفه‌ و شیوه ارسال پیامک از تلفن ثابت


سرویس پیامک از تلفن ثابت از جمله سرویسهای به نسبت جدید مخابرات است که به گفته مسوولان به دلایلی مانند نیاز به گوشیهای تلفن خاص هنوز استفاده از آن رواج چندانی پیدا نکرده و محدود به شرکتها مانده است.

خبرگزاری ایسنا: سرویس پیامک از تلفن ثابت از جمله سرویسهای به نسبت جدید مخابرات است که به گفته مسوولان به دلایلی مانند نیاز به گوشیهای تلفن خاص هنوز استفاده از آن رواج چندانی پیدا نکرده و محدود به شرکتها مانده است.

بیش از یک سال از ارائه سرویسی به نام پیامک از تلفن ثابت گذشته و هرچند گفته می‌شود که تنها در سال 1391 بیش از 28 میلیون پیامک به این شیوه منتقل شده اما با این وجود به گفته مدیران مخابراتی کشور به دلایل مختلف این سرویس از استقبال چندانی بهره نبرده و آنطور که پیش‌بینی می‌شد مورد استقبال قرار نگرفته است.

درواقع پیامک‌هایی که از تلفن ثابت ارسال می‌شوند به عنوان مکمل‌ پیامک‌های موبایلی در نظر گرفته می‌شوند و کاربران می‌توانند از طریق یک کی‌برد و رایانه و با دسترسی به اینترنت بدون اشغال‌ شدن خط‌هایشان از این سیستم استفاده کنند. برای این کار تنها کافی است به مراکز مخابراتی و یا پایگاه اینترنتی مخابرات استان تهران مراجعه کنند تا بتوانند نام کاربری و رمز ورود مخصوص خود را دریافت کنند.

صادقی - عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران - با تاکید بر این که معمولا برای ارسال و دریافت این نوع پیامک‌ها به گوشی‌های خاصی نیاز است، یکی از دلایل احتمالی عدم استقبال از این سرویس را عدم دسترسی کاربران به گوشی‌های خاصی که برای ارسال این پیامک ها لازم است برمی‌شمارد.

به گفته وی از سوی دیگر از آنجا که گوشی تلفن ثابت مانند تلفن همراه وسیله‌ای شخصی نیست و تمامی اعضای خانواده می‌توانند به پیامک‌های آن دسترسی داشته باشند، تا حدی استقبال از این سیستم کمرنگ شده، اما با این وجود شرکت‌های مختلف از این سرویس استقبال خوبی داشته‌اند.

از سوی دیگر اگرچه مدتی از راه‌اندازی سامانه ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت به ثابت در برخی از استان‌ها می گذرد و روش‌های ارسال پیامک بارها اعلام شده است اما به نظر می‌رسد هنوز به اطلاع‌رسانی بیشتری در این زمینه نیاز است و کاربران اطلاع چندانی از ویژگیها و شرایط استفاده از این سرویس ندارند.

در این گزارش به مرور شیوه های ارسال پیامک از تلفن ثابت و تعرفه های در نظر گرفته شده برای آن پرداخته‌ایم.

شیوه ارسال پیامک

ارسال پیامک از تلفن ثابت معمولا به سه روش انجام می شود که روش اول به ارسال پیامک به واسطه تلفن‌های رومیزی مخصوص و یا دستگاهی که به تلفن‌های معمولی وصل می‌شود مربوط می شود.

در روش دوم که به دانلود نرم افزار ارسال پیامک تلفن ثابت (پیاثا) معروف است با استفاده از SMS اینترنتی تلفن ثابت، مشترکان این امکان را خواهند داشت تا با شماره تلفن ثابت خود و از طریق اینترنت، به مشترکان تلفن همراه و یا تلفن ثابت پیام کوتاه ارسال کنند که در این سرویس شماره فرستنده پیامک، همان شماره تلفن ثابت مشترک بوده و حتی مشترکان می توانند پاسخ پیام خود را از خطوط مورد نظر دریافت کنند.

در روش سوم که برای آن عنوان آسانک در نظر گرفته شده نیز کاربر با استفاده از اینترنت پرسرعت به ارسال پیام مورد نظر خود خواهد پرداخت.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران ارسال پیام کوتاه تلفن ثابت از طریق گوشی نیز با استفاده از گوشی‌های تلفن ثابت که امکان ارسال پیام کوتاه را داشته باشند میسر است.

همچنین از طریق سرویس پیاثا مشترک با استفاده از مودم و بدون نیاز به اینترنت و تنها با رایانه شخصی به تلفن ثابت یا همراه طرف مقابل خود پیامک ارسال می‌کند.

البته به گفته مدیران مخابراتی بهترین شیوه استفاده از اینترنت پرسرعت به شمار می‌رود و از این طریق کاربران می توانند با هزینه کمتری به انتقال پیامک از تلفن ثابت به ثابت بپردازند.

تعرفه ارسال پیامک از تلفن ثابت

اما در ارتباط با هزینه‌های مربوط به این سرویس بر اساس آنچه پیش از این اعلام شده بود سقف تعرفه پیامک از تلفن ثابت به ثابت با نوع ارتباط شهری یک پالس، سقف تعرفه از شبکه تلفن ثابت به تلفن ثابت با نوع ارتباطی بین شهری دو پالس، ارسال پیامک از تلفن همراه به تلفن ثابت از نوع ارتباطی شهری و بین شهری دو پالس محاسبه می‌شود.

به گفته صادقی - عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران - اگر قرار باشد پیامکی از یک تلفن ثابت به یک تلفن ثابت دیگری در همان شهر ارسال شود، هزینه‌ی آن معادل یک پالس یعنی 51.03 خواهد بود. در صورتی که پیامکی به تلفن همراه و یا استان دیگری ارسال شود هم هزینه‌ی آن معادل دو پالس محاسبه خواهد شد.

همچنین در صورتی که حجم پیامک‌های ارسالی زیاد باشد و به عنوان مثال یک شرکت از این سیستم استفاده کند، تعرفه‌ها با قیمت ارزان‌تری نیز قابل ارائه خواهد بود.

بنا بر آنچه پیش از این اعلام شده مشترکان استان تهران برای راه‌اندازی پیامک تلفن ثابت نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه ندارند و می‌توانند تنها با خرید گوشی‌هایی که قابلیت ارسال پیامک را دارا هستند، از این سرویس استفاده کنند.