اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات برگزاری فاز اول جشن بنزین


با بهره‌برداری از طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت لاوان در روز سه‌شنبه هفته جاری، نخستین مرحله جشن بنزینی ایران در روزهای پایانی فعالیت دولت دهم در قلب خلیج فارس برگزار خواهد شد، ضمن آنکه 2 طرح بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز و اصفهان هم تا چند هفته آینده آماده افتتاح خواهند شد.

خبرگزاری مهر: با بهره‌برداری از طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت لاوان در روز سه‌شنبه هفته جاری، نخستین مرحله جشن بنزینی ایران در روزهای پایانی فعالیت دولت دهم در قلب خلیج فارس برگزار خواهد شد، ضمن آنکه 2 طرح بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز و اصفهان هم تا چند هفته آینده آماده افتتاح خواهند شد.

مسئولان وزارت نفت خرداد ماه سالجاری وعده داده بودند تا با برگزاری سه طرح جدید افزایش تولید بنزین و پالایشگاهی زمینه برگزایر جشن افزایش تولید بنزین در ایران را فراهم کنند.

بر این اساس از چند هفته گذشته تاکنون با به پایان رسیدن مراحل ساختمان و نصب، آخرین مراحل راه اندازی و پیش راه اندازی این سه طرح جدید بنزینی آغاز شده است.
 
از این رو همزمان با آغاز شمارش معکوس برای افتتاح و بهره برداری رسمی از سه طرح عظیم بنزین سازی و توسعه پالایشگاه‌های نفت، نخستین طرح توسعه و افزایش تولید بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا تا روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه سالجاری با حضوری احتمالی رئیس جمهور در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

با افتتاح رسمی طرح توسعه و 14 پروژه جانبی در پالایشگاه لاوان عملا فاز اول جشن بنزینی کشور برگزار خواهد شد و در نهایت با بهره برداری دو طرح باقی مانده ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار به نزدیک 40 میلیون لیتر در روز هم افزایش می یابد.

بر این اساس طرح توسعه پالایشگاه نفت لاوان شامل واحدهای افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار تا سه شنبه چهارم تیرماه سالجاری راه‌اندازی خواهد شد که افزایش حدود هفت میلیون لیتری تولید این دو فرآورده پرطرفدار نفتی مهمترین ویژگی این طرح پالایشگاهی است.

این طرح جدید پالایشگاهی از ظرفیت تولید روزانه نزدیک به سه میلیون لیتر بنزین و حدود چهار میلیون لیتر گازوئیل کم گوگرد با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا و یک میلیون لیتر بنزین هواپیما  برخوردار است ضمن آنکه برای نخستین بار با بهره برداری از واحد " تقطیر در خلا" امکان استحصال روزانه 300 هزار لیتر گازوئیل از قیر فراهم می شود.

تولید روزانه حدود 30 تن گوگرد گرانول، انواع نفتاهای سبک و سنگین، 200 تا 210 تن گازمایع و دو میلیون لیتر نفت کوره از دیگر اهداف کمی و کیفی بهره برداری از طرح توسعه پالایشگاه نفت لاوان در منطقه خلیج فارس است.

همزمان با افزایش ظرفیت تولید فرآورده های ویژه نفتی، رشد 20 درصدی ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی از دیگر دستاوردهای کمی طرح توسعه لاوان به شمار می رود به طوری که با وجود افزایش خوراک نفتی ورودی میزان تولید نفت کوره این واحد پالایشگاهی از 37 به 20 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، نصب و راه اندازی 12 دستگاه مخزن جدید ذخیره‌سازی فرآورده نفتی، شبکه تولید و توزیع جدید برق، واحد جدید آب شیرین کن، حوضچه بخار، آب مقطر و واحد جدید سبک سازی آب صنعتی، واحد جدید هوای فشرده و شبکه برداشت آب از دریا، ساخت و بهره ‌رداری از شبکه جدید جمع آوری گازهای مشعل، مخازن جدید ذخیره‌سازی آب و راه اندازی تاسیسات جدید نفتی و مخابراتی و آزمایشگاه‌های مرجع فرآورده‌ نفتی از دیگر پروژه‌های جدید این پالایشگاه نفت است.

این 14 طرح جدید پالایشی با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی و 80 میلیون یورویی در بخش ارزی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است ضمن آنکه راه اندازی یک مرکز جدید سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری از دیگر اهداف توسعه جانبی پالایشگاه نفت لاوان است.


ویدیو مرتبط :
جزییات فاز دوم طرح رجیستری موبایل از زبان آذری جهرمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات برگزاری كنكور 90 اعلام شد



 

 

کنکور

 

 

 

به گزارش ایرنا  معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام زمان آغاز ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1390 از روز سه شنبه 16 آذرماه، جزییات برگزاری این آزمون را تشریح كرد.

'حسین توكلی' اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری سال 90 از روز سه شنبه 16 آذرماه، منحصرا به شیوه اینترنتی آغاز و در روز یكشنبه 28 آذرماه پایان خواهد یافت.

وی درمورد شیوه های ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون سراسری سال آینده توضیح داد: ثبت نام به دو شیوه اینترنتی و تهیه مدارك از طریق مراجعه حضوری به باجه های پستی امكان پذیر است و اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص شرایط ، ضوابط و چگونگی ثبت نام از روز پنج شنبه 11 آذرماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد و در نشریه پیك سنجش روز دوشنبه 15 مهرماه نیز انتشار خواهد یافت.

توكلی، میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در قبولی آزمون سراسری سال 90 را به میزان 25 درصد ذكر كرد و گفت: سوابق تحصیلی یعنی نمرات دروس امتحانات نهایی برای دیپلمه های نظام جدید آموزش متوسطه ریاضی فیزیك، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی در یكی از سال های 1384 تا 1389 كه امتحانات سال سوم آنها به صورت نهایی و سراسری، برگزار می شود به میزان 25 درصد در آزمون سراسری سال آینده تاثیر خواهد داشت.

وی یادآور شد: دارندگان دیپلم نظام قدیم بدون توجه به نوع دیپلم و فارغ التحصیلان نظام پیش دانشگاهی یا داوطلبان شاغل به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی كه حداكثر تا تاریخ 31 شهریور 1390 فارغ التحصیل می شوند بدون توجه به نوع مدرك پیش دانشگاهی می توانند در یكی از گروه های آزمایشی ریاضی فیزیك ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر یا زبان های خارجی شركت كنند.

معاون سازمان سنجش گفت: دارندگان مدرك كاردانی مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی یا دوره های كاردانی پیوسته فنی و حرفه ای نیز می توانند در آزمون سراسری سال 1390 ثبت نام كنند.

وی تاكید كرد:‌در آزمون سراسری سال آینده برای تمام داوطلبان اعم از فارغ التحصیلان نظام جدید و قدیم آزمون عمومی و اختصاصی برگزار خواهد شد و این آزمون برای هر یك از داوطلبان به صورت تستی چهارگزینه ای و در حدود اطلاعات علمی مشخص شده نظام جدید آموزش متوسطه سالی - واحدی و طی یك جلسه به اجرا در خواهد آمد.

آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1390 در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 9 و 10 تیرماه و صبح روز شنبه 11 تیرماه در حوزه های امتحانی سراسر كشور و خارج از كشور برگزار خواهد شد..../تحلیل:ایرنا