اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات بازداشت یک گروه تروریستی در کشور


معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان جزئیات دستگیری تیم‌های تروریستی استان را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان جزئیات دستگیری تیم‌های تروریستی استان را تشریح کرد.

علی‌اضغر میرشکاری در نشستی خبری افزود: یکی از تیم‌ها طی هفت سال اخیر ۹۰ نظامی و غیرنظامی را به شهادت رسانده است. این در حالی است که در دستگیری اخیر تروریست‌ها که با کمک مردم انجام شده حتی یک فشنگ هم شلیک نشده است.

وی افزود: عملیات دستگیری باند نخست از سوم دی ماه امسال شروع شد و تا دهم بهمن‌ماه ادامه داشت؛ که در پی آن 21 نفر دستگیر شدند. متهمان طبق اعترافات‌شان از سال 86 تاکنون در استان ناامنی ایجاد کرده و در عملیات تروریستی تاسوعای حسینی سال 89 چابهار که منجر به شهادت 39 نفر از مردم این شهرستان شد، نقش داشته‌اند. این افراد علاوه بر آن 42 نفر از مأموران امنیتی استان را در عملیات‌های مختلف خرابکارانه به شهادت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین این تیم 9 غیرنظامی را که سه معلم شهید؛ نوروزی، سرگزی و شهرکی و همچنین شهید بسیجی صبری جزو آن‌ها بوده‌اند را به شهادت رسانده‌اند. تروریست‌ها به هفت فقره تله‌گذاری انفجاری در منطقه بلوچستان اعتراف کرده و بازجویی جهت گرفتن اعتراف از آن‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که «همه نوع فردی در تیم‌های دستگیر شده وجود دارد؛ ولی هیچکدام از آن‌ها برخلاف شایعات مولوی و اهل سنت نیست.» به ارائه جزئیاتی از دستگیری تیم تروریستی دوم پرداخت و اظهار کرد: تاکنون هفت نفر از اعضای این تیم دستگیر شده‌اند که از آن‌ها 500 کیلوگرم مواد منفجره شامل 20 نارنجک دستی، تعدادی سلاح و مقداری مواد منفجره دیگر کشف شده است.

وی اظهار کرد: اعضای این تیم شهادت سه مأمور در حادثه حمله به پاسگاه آسپیچ سراوان، شهادت سه تن از پاسداران سپاه در سراوان و دو تن از مردم این شهرستان را بر عهده گرفته‌اند. این تیم شرارت و ناامنی در استان را از سال 91 شروع کرده بود.


ویدیو مرتبط :
جزییات انهدام دو تیم تروریستی در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت اعضای یک گروه تروریستی در کویت



اخبار,اخباربین الملل ,گروه تروریستی  در  کویت

وزارت کشور کویت از بازداشت اعضای یک گروه تروریستی جدید در این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا  به نقل از سایت شبکه المنار، در بیانیه وزارت کشور کویت آمده است که در جریان بازداشت این گروهک تروریستی سه تن دستگیر و تعداد زیادی سلاح و مواد منفجره مصادره شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: افراد بازداشت شده اعتراف کردند که به این گروه تروریستی پیوسته و برای انجام اقدامات خرابکارانه در کشور برنامه‌ریزی می‌کردند. نیروهای امنیتی کویت 19 تن مواد منفجره به همراه 144 کیلوگرم مواد منفجره تی‌ان‌تی و خمپاره و همچنین بمب‌های دست‌ساز کشف و ضبط کردند.

وزارت کشور کویت تاکید کرد: این مواد منفجره در مزرعه‌ای در منطقه العبدلی واقع در نزدیکی مرزهای عراق کار گذاشته شده بودند.

پیشتر نیز وزارت کشور کویت از دستگیری اعضای گروه تروریستی وابسته به داعش خبر داده بود.


اخبار بین الملل  -  ایسنا