اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات بازداشت دو جاسوس در ایران +عکس


دو تبعۀ بازداشت شده کشور آذربایجان در ایران، به اتهام جاسوسی و تلاش برای ایجاد تنش‌های قومی تحت بازجویی قرار دارند.

خبرگزاری فارس: دو تبعۀ بازداشت شده کشور آذربایجان در ایران، به اتهام جاسوسی و تلاش برای ایجاد تنش‌های قومی تحت بازجویی قرار دارند.
 
 یک مقام مسئول در استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب به پرس تی‌وی افزود که مدارک و اسناد به دست آمده نشان می دهد که شهریار حاجی زاده و فرید حسین اف با هدایت سرویس اطلاعاتی آذربایجان MTN، وارد ایران شده بودند.

 آنها ماموریت داشتند تا تعدادی از معترضین داخلی را همسو با مقاصد خود و در راستای جدایی طلبی به کارگیرند.


روش مورد استفاده دو تبعه آذری بازداشت شده، همان روشی است که اسرائیل مدتهاست برای اجرای آن در تلاش است. تحریک و حمایت عناصر افراطی در جمهوری آذربایجان، پرداخت بودجه و در اختیار گذاشتن تجربیات و آموزش این عوامل و در نهایت اعزام هدفمند آنها به ایران، موجب افزایش تنشهای سیاسی بین دو کشور ایران و آذربایجان  شده است.


حاجی زاده و حسین اف با پوشش یک موسسۀ فرهنگی و با دعوتنامه ای جعلی که از سوی رابط ایرانیشان برایشان ارسال شده بود وارد ایران شدند.

دو متهم مذکور در راستای ماموریت خود، اقدام به جمع آوری اطلاعات و تصویربرداری از اماکن خاص کرده اند .

در سالهای اخیر، جمهوری آذربایجان به محلی مناسب برای تردد و ترانزیت جاسوس‌ها و تروریستها به کشورهای ثالث از جمله اسرائیل تبدیل شده است .       


ویدیو مرتبط :
اعترافات جاسوس بازداشت شده در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران + عکس



 

دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران + عکس

 

یک زن آمریکایی ۵۵ ساله که در دندان های خود تجهیزات جاسوسی کار گذاشته و بدون ویزا از ارمنستان وارد ایران شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

 

به گزارش «نسیم» این زن آمریکایی که نامش "حال تالایان" است، در حالی که در دندان های خود تجهیزات فنی جاسوسی (میکروفون)کار گذاشته بود، توسط مأموران "گمرک نوردوز" دستگیر شد.

وی بعد از دستگیری اظهار کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران او را به ارمنستان عودت دهد، توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته می شود.../سایت شفاف