اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات انتخاب رشته 3 آزمون ارشد و دستیاری علوم پزشکی



اخبار,اخبار دانشگاه , مرکز سنجش آموزش پزشکی

 

اخبار دانشگاه - جزییات انتخاب رشته 3 آزمون ارشد و دستیاری علوم پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت جزییات انتخاب رشته سه آزمون دستیاری پزشکی و دندانپزشکی و کارشناسی ارشد علوم پزشکی را اعلام کرد.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: انتخاب رشته چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری رشته‌­های تخصصی بالینی پزشکی از شنبه از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir/ آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه 6 مردادماه ادامه دارد.

وی بااشاره به شرکت 12 هزار داوطلب در آزمون چهل و یکم دستیاری افزود: حدود 6000 نفر در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

پورکاظمی با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون دستیاری حداکثر در اوایل دهه سوم شهریور اعلام می‌شود، ظرفیت نهایی این آزمون را بیش از 2000 نفر اعلام کرد.

جزییات انتخاب رشته مجازین آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در ادامه بااشاره به آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی از شنبه از طریق سایت مرکز، اظهار کرد: این آزمون با رقابت 60 هزار داوطلب برگزار شد و طی آن 20 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

به گفته وی، کارنامه داوطلبان و دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی منتشر شده است.

پورکاظمی ظرفیت نهایی این آزمون را 4500 تن اعلام کرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خاتمه درباره آزمون دستیاری دندانپزشکی نیز گفت: انتخاب رشته مجازین این آزمون نیز بعدازظهر روز شنبه آغاز می‌شود. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مشاوره انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات و زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی/ممنوعیت انتقال و تغییر رشته



جزییات و زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی,ممنوعیت انتقال و تغییر رشته

جزییات و زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی/ممنوعیت انتقال و تغییر رشته

رییس مرکز سنجش امورش پزشکی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی، از آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این دوره از آزمون در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 13و 14 شهریور ماه خبر داد.

غلامرضا حسن‌زاده : کلیه پذیرفته‌شدگان باید جهت ثبت‌نام بر اساس رشته و دانشگاه محل قبولی، با همراه داشتن مدارک مورد نیاز از 13 تا 14 شهریورماه به اداره آموزش دانشگاه‌های پذیرفته شده مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اعلام اسامی پذیرفته شدگان صرفا بر اساس گزینش علمی بوده و مراحل گزینش عمومی پذیرفته‌شدگان به صورت مستقل توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد علوم پزشکی ممنوع است، گفت: بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، هیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته‌شدگان در زمان‌های مقرر به منزله انصراف بوده و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد، خاطرنشان کرد: پذیرفته‌شدگانی که پس از زمان ثبت‌نام در دانشگاه انصراف دهند یا جهت ثبت‌نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی تصریح کرد: داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یا سایرمراکز نیز پذیرفته شده‌اند

ملزم به ثبت‌نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت‌نام در هر دو محل، قبولی آنها در رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می‌شود.

نحوه پذیرش، پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان
وی با اشاره به اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان استعدادهای درخشان (با آزمون ورودی و بدون آزمون ورودی) در مقطع کارشناسی ارشد به همراه سایر پذیرفته‌شدگان، افزود: داوطلبانی که براساس نمره اکتسابی در کارنامه و نمره آخرین فرد پذیرفته شده آن رشته، حائز نمره قبولی بوده اما پذیرفته نشده‌اند، به دلیل انتخاب نامناسب دانشگاه‌های مربوطه است، بنابراین به دلیل تکمیل ظرفیت پذیرش، از مراجعه به این مرکز خودداری کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص پذیرفته‌شدگان اتباع خارجی، گفت: کلیه این افراد ملزم به پرداخت شهریه هستند و باید در این رابطه با مرکز خدمات آموزشی وزارت متبوع هماهنگی لازم انجام دهند. /ایسنا