اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات امنیتی و آماری آزمون دستیاری دوره چهلم



آزمون تخصصی دستیاری پزشکی,آزمون دستیاری

آزمون دستیاری 5 اردیبهشت برگزار می‌شود

جزییات امنیتی و آماری آزمون دستیاری دوره چهلم

چهلمین دوره آزمون تخصصی دستیاری پزشکی روز پنجشنبه، پنجم اردیبهشت ماه با رقابت 15 هزار و 500 داوطلب برگزار می‌شود.

دکتر بهرام عین‌اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر برقراری امنیت در برگزاری آزمون دستیاری، گفت: آزمون دستیاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آزمون کشور است و هیچ امتحانی در کشور بالاترین از این امتحان نیست.

وی افزود: اهمیت این آزمون به این دلیل است که از سویی وقتی پزشکان عمومی تخصص بگیرند قطعا از موقعیت بالاتری برخوردار خواهند شد و از سویی دیگر سالانه حدود 16 تا 17 هزار داوطلب شرکت در این آزمون هستند و این درحالیست که ظرفیت پذیرش در آن حدود 2000 تا 2500 نفر است.

عین‌اللهی به تجربه خود در برگزاری سه آزمون دستیاری از سال‌های 83 تا 86 اشاره کرد و افزود: در آن زمان شخصا در این زمینه وارد می‌شدم و تمام تلاشمان آن بود که مباحث مربوط به امنیت و حفاظت آزمون رعایت شود و به این منظور از روش‌های خاصی استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات گذشته خود در برگزاری آزمون دستیاری، امسال برای برگزاری آزمون دستیاری شرایط از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار مهم‌تر و دقیق‌تر پیش‌بینی شده است، در مجموع برای آزمون دستیاری امسال شرایط سخت افزاری و نرم افزاری امنیتی بسیار خوبی به کار برده شده است و به تمام داوطلبان شرکت در این آزمون اطمینان می‌دهم که این امتحان با امنیت و دقت کامل انجام خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به داوطلبان آزمون دستیاری اطمینان خاطرداد که علاوه بر مسایل و نکات امنیتی بکار گرفته شده و فعالیت گروه‌های ناظر مورد اعتماد، شخصا بر این کار نظارت می‌کنم تا آزمون دستیاری در پنجم اردیبهشت ماه با امنیت کامل و به خوبی برگزار شود.

جزییات آماری آزمون دستیاری دوره چهلم

دکتر غلامرضا حسن‌زاده رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری تخصصی روز پنجشنیه، پنجم اردیبهشت ماه با رقابت 15 هزار و 500 داوطلب، به خبرنگار ایسنا، گفت: از تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون 51 درصد آن را آقایان و 49 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این دوره از آزمون دستیاری در 27 رشته تخصصی و 18 شهر و 19 حوزه امتحانی که شامل دو حوزه در تهران و یک حوزه در استان‌های دیگر است، برگزار می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در این دوره برنامه‌ریزی دقیقی برای امنیت و حفاظت از آزمون پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند با کمال آرامش به مطالعه منابع آزمون بپردازند و مشکلی به جز بحث علمی نخواهند داشت.

وی با اشاره به نحوه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از چهارم اردیبهشت ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
‫"آموزش آزمون آماری و پی مقدار (p-value) - درس 1: آزمون آماری "‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان دقیق اعلام نتایج اولیه و ظرفیت آزمون دستیاری دوره چهلم



اخبار دانشگاه,آزمون دستیاری دوره چهلم

زمان دقیق اعلام نتایج اولیه و ظرفیت آزمون دستیاری دوره چهلم

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج اولیه چهلمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در 25 خرداد ماه خبر داد.

غلامرضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج اولیه چهلمین دوره آزمون دستیاری در روز شنبه 25 خرداد ماه، گفت: همچنین داوطلبان آزمون دستیاری دوره چهلم، می‌توانند از ساعت 16 روز 25 خرداد تا 29 خرداد ماه از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اتمام دوره اعتراض به کلید سوالات آزمون دستیاری 92 اظهار کرد: اعتراضات بسیار محدود بوده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.

وی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری، ادامه داد: نتایج نهایی آزمون دستیاری تخصصی که بزرگترین رقابت میان نخبگان پزشکی کشور است، نیمه دوم تیر ماه اعلام می‌شود.

حسن‌زاده در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجوی تخصص پزشکی، گفت: ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون حدود 2000 تا 2500 نفر است که ظرفیت پذیرش دانشجو در مقایسه با دوره گذشته در برخی از رشته‌ها کاهش و برخی نیز افزایش خواهیم داشت.

چهلمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی پنجم اردیبهشت ماه با رقابت 15 هزار و 500 نفر داوطلب در 19 حوزه و 18 شهر برگزار شد./ایسنا