اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات افزایش 28 درصدی اجاره مسکن


مرکز آمار ایران اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در زمستان 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 157.1 درصد، متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی 72.6 درصد و متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک متر مربع زیربنای مسکونی 28.4 درصد افزایش نشان می دهد.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در زمستان 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 157.1 درصد، متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی 72.6 درصد و متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک متر مربع زیربنای مسکونی 28.4 درصد افزایش نشان می دهد.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 56597 هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 43.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 157.1 درصد افزایش داشته است.

شرح

قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی(هزار ریال)

درصد تغییر نسبت به پاییز 91

درصد تغییر نسبت به زمستان 90

حداقل

حداکثر

متوسط

کل شهر............................

10000

197885

75659

5.43

1.157


حداقل، حداکثر و متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی و درصد تغییرات آن در شهر تهران: زمستان 1391


متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 39043 هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 19.0 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 72.6 درصد افزایش داشته است.

شرح

قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی (هزار ریال)

درصد تغییر نسبت به پاییز 91

درصد تغییر نسبت به زمستان 90

حداقل

حداکثر

متوسط

کل شهر............................

6580

208333

39043

19.0

62.7


حداقل، حداکثر و متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و درصد تغییرات آن در شهر تهران: زمستان 1391


ویدیو مرتبط :
روایت بانک مرکزی از گرانتر شدن 19 درصدی اجاره مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها با افزایش نقدینگی مسکن



افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها با افزایش نقدینگی مسکن

باشگاه خبرنگاران : عضو هیئت مدیره كانون سراسری انبوه سازان گفت: با سرازیر شدن نقدینگی ها به سمت بازار مسكن شاهد افزایش 60 درصدی اجاره بها خواهیم بود.

حسن محتشم  با بیان اینكه ساخت واحدهای مسكونی ویژه در تهران آثار روانی مثبت در بازار اجاره بها دارد گفت: ساخت این واحدها تا سال آینده در شهر پردیس از میزان اجاره در منطقه شرق تهران می كاهد.

وی ادامه داد: ساخت مترو و تكمیل واحدها در پردیس و پرند در كاهش قیمت اجاره و خرید مسكن نقش موثری دارد.

محتشم با اشاره به اینكه اجرای فاز دوم قانون هدفمند كردن یارانه موجب افزایش قیمت اجاره و رهن در تهران می شود افزود: بخش عمده ای از اقتصاد كشور در بخش مسكن قرار دارد و همین امر موجب افزایش قیمت خرید، اجاره و رهن در كشور شده است.

عضو هیئت مدیره كانون سراسری انبوه سازان در ادامه تصریح كرد: در سال گذشته اجاره بها و رهن سه بار افزایش قیمت را تجربه كرده اند افزود: با كاهش قیمت ارز و سكه و سرازیر شدن نقدینگی ها به سمت بازار مسكن، افزایش قیمت بیش از نرخ تورم را تجربه خواهیم كرد.

محتشم خاطرنشان كرد: با سرازیر شدن نقدینگی ها به سمت بازار مسكن افزایش قیمت مسكن به بیش از 60 درصد می رسد./باشگاه خبرنگاران