اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات احتمال گرانی بنزین از اول اسفند


رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به نشست ویژه روز یکشنبه هفته جاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران با جایگاهداران برای افزایش احتمالی قیمت بنزین از اول اسفند ماه سال جاری، اعلام کرد: علاوه بر جایگاه‌ها، شهرداری‌ها و برخی نهادهای دیگر برای افزایش احتمالی قیمت بنزین در آماده باش هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به نشست ویژه روز یکشنبه هفته جاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران با جایگاهداران برای افزایش احتمالی قیمت بنزین از اول اسفند ماه سال جاری، اعلام کرد: علاوه بر جایگاه‌ها، شهرداری‌ها و برخی نهادهای دیگر برای افزایش احتمالی قیمت بنزین در آماده باش هستند.

بیژن حاج محمدرضا با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی بین جایگاهداران سوخت استان تهران و مسئولان و مدیران شرکت پخش فرآورده های نفتی تهران، گفت: در این نشست، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از جایگاهداران درخواست کرد خود را برای افزایش قیمت بنزین از ابتدای اسفند ماه سالجاری آماده کنند.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با تاکید بر اینکه تاکنون سناریوهای قیمتی و ساز و کار عرضه بنزین به جایگاهداران اعلام نشده است، تصریح کرد: با این وجود، شنیده های جایگاهداران هم از افزایش قیمت بنزین به 700 و 1050 تومان حکایت دارد اما این سناریوها رسما توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام نشده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه علاوه بر جایگاهداران سوخت، شهرداری‌ها و برخی نهادهای دیگر در آماده باش برای افزایش قیمت بنزین هستند، بیان کرد: از روز گذشته با تمامی جایگاهداران سوخت برای افزایش احتمالی قیمت بنزین از ساعت 24 بامداد پنج شنبه یکم اسفند ماه مذاکره و اطلاع رسانی را آغاز کرده‌ایم.

وی خواستار همکاری مردم با جایگاهداران در صورت هرگونه افزایش قیمت بنزین شد و افزود: با جایگاهداران سراسر کشور هم مذاکره و گفتگو کرده‌ایم که رفتار مناسب در برابر مردم داشته باشند.

پیش از این هم، رئیس کانون کارفرمایی جایگاهداران سوخت سراسر کشور با اشاره تجهیز تمامی جایگاه‌های سوخت برای هر گونه تغییر احتمالی نرخ از روز پنج شنبه یکم اسفند ماه، اعلام کرد: گمانه زنی‌ها حاکی از عرضه بنزین با دو نرخ جدید 700 و 1050 تومانی است، ضمن اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تمام جایگاهداران درخواست کرده است که خود را برای افزایش قیمت بنزین با دو نرخ جدید آماده کنند.
ناصر رئیسی‌فرد امروز در گفتگو با مهر با اشاره به تجهیز تمامی جایگاه های سوخت کشور برای تغییر احتمالی نرخ، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تمام جایگاهداران درخواست کرده است که خود را برای افزایش قیمت بنزین با دو نرخ جدید آماده کنند.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاهداران سوخت سراسر کشور با تاکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هنوز نرخ جدید بنزین را برای اعمال از روز اول اسفند به جایگاهداران اعلام نکرده است، تصریح کرد: اما گمانه زنی ها حاکی از عرضه بنزین با دو نرخ جدید 700 و 1050 تومانی است.

رئیسی فرد با یادآوری اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تغییر نرخ جایگاه‌ها تنها با یک برنامه نویسی نرم افزاری می تواند تغییر نرخ را اعمال کند، بیان کرد: جایگاهداران سوخت سراسر کشور هم تابع تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های جدید دولت و مجلس ورای اسلامی هستند.

وی همچنین با ارائه پیشنهادی به دولت و مجلس خواستار عرضه تک نرخی بنزین در جایگاه‌ها شد و خاطرنشان کرد: عرضه تک نرخی بنزین فساد و برخی از ناهنجاری را در حاشیه جایگاه های سوخت به حداقل کاهش می دهد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت نفت با تاکید بر اینکه تاکنون ابلاغیه دولت برای افزایش قیمت بنزین را دریافت نکرده‌ایم، اعلام کرد: تا زمان ابلاغ رسمی از سوی دولت، نمی توان هرگونه افزایش قیمت بنزین از اول اسفند را تائید کرد.

اکبر نعمت الهی امروز در گفتگوی کوتاه با مهر درباره احتمال افزایش قیمت بنزین از پنج شنبه یکم اسفند ماه سالجاری، گفت: تاکنون از سوی دولت هیچگونه ابلاغیه ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین به وزارت نفت ارائه نشده است.

این مقام مسئول در وزارت نفت با اعلام اینکه از این رو عرضه بنزین 700 و 1050 تومانی از ابتدای اسفند ماه سالجاری مورد تائید وزارت نفت قرار ندارد، تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی مستلزم مصوبات دولت است.
به گزارش مهر، دكتر حسن روحانی صبحگاه امروز (دوشنبه 28 بهمن) با حضور در ساختمان اصلی وزارت نفت، ضمن دیدار با مدیران ارشد صنعت نفت، با آن‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در این ملاقات كه از ساعات اولیه صبح آغاز شد، دكتر روحانی با همراهی جمعی از وزاء و مسوولان ارشد دولتی از بخش های مختلف وزرات نفت بازدید ودر جلسه هیات مدیره شركت ملی نفت ایران شركت كرد.

دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی، 12 کارگروه تخصصی ستاد هدفمندسازی یارانه ها را تشکیل داد که کارگروه ویژه انرژی به ریاست بیژن زنگنه، وزیر نفت تشکیل شده است.

حال سناریوهای قیمت بنزین سهمیه‌ای 700 تومانی و آزاد 1050 تومانی روی میز دولت قرار گرفته است تا شاید پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت نفت و بررسی آخرین تحولات، اخبار مهم در این باره در روزهای آینده اعلام شود.


ویدیو مرتبط :
اعتراض به گرانی بنزین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال موافقت دولت با ادامه تولید خودروهای یورو 2/جزییات توزیع بنزین یورو 4 در پایتخت



خودروهای یورو 2,بنزین یورو4 در تهران

احتمال موافقت دولت با ادامه تولید خودروهای یورو 2

طرحی در هیات دولت در دست بررسی است که در صورت تصویب آن مهلت جدیدی به خودروسازان برای ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 داده خواهد شد.

هیات دولت اوایل سال جاری در مصوبه‌ای مهلت ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4 را تا ابتدای تیر ماه تمدید کرد.

در مصوبه دولت قید شده بود که خودروسازان از ابتدای تیر ماه باید تمام محصولات خود را با استاندارد آلایندگی یورو 4 تولید کنند با این حال تاکنون تنها حدود 30 درصد خودروهای داخلی به این استاندارد ارتقاء یافته‌اند.

خودروسازان دلیل عدم اجرای مصوبه دولت در این زمینه را عدم توزیع سوخت یورو 4 در کنار مشکلات تامین ارز و تحریم‌های بین‌المللی عنوان کرده‌اند.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، هم‌اکنون طرحی در هیات دولت در دست بررسی است که در صورت تصویب آن مهلت جدیدی به خودروسازان برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولاتشان به یورو 4 داده خواهد شد.

مهلت قبلی خودروسازان برای ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی به یورو 4 در حالی امروز به پایان رسید که حدود یک ماه پیش قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرده بود که از ابتدای تیر ماه استاندارد آلایندگی تمام خودروها باید به یورو 4 ارتقاء یافته و شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 نیز متوقف خواهد شد. 

 

جزییات توزیع بنزین یورو 4 در پایتخت

بعد از همه وعده‌های نشدنی مسوولان در دوسال گذشته برای توزیع بنزین یورو4 بالاخره دو روز پیش این بنزین در پایتخت عرضه شد اما علی رغم اهمیت موضوع این اقدام در سکوت خبری و با ارائه کمترین اطلاعات صورت گرفت.

داوود عربعلی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که عصر روز چهارشنبه(29 خردادماه) توزیع بنزین یورو 4 در تهران آغاز شد توفف توزیع بنزین یورو4 در تهران را رد و اعلام کرد: در دو تا سه روز آینده توزیع این نوع بنزین در تعداد جایگاه‌های بیشتری در پایتخت توزیع خواهد شد.

وی افزود: هم چنان توزیع بنزین یورو 4 در کلان شهر تهران ادامه دارد و بنزین با استاندارد اروپا بیشتر در مناطقی توزیع می‌شود که پیش‌بینی می شد خودروهای با استاندارد یورو4 از آنجا تردد می کنند.

البته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد که در تمام مناطق 22دوگانه تهران هم اکنون جایگاهایی برای عرضه بنزین یورو4 درنظر گرفته شده است و افرادمی توانند بر اساس نیاز نسبت به دریافت این سوخت اقدام کنند.

عربعلی در پاسخ به این که آیا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درخواستی از سفارتخانه‌ها و وزارتخانه برای دریافت بنزین با استاندارد یورو 4 دریافت کرده است گفت: تاکنون از مناطق چنین درخواستی به شرکت ملی پخش ارسال نشده است، ضمن این که سفارتخانه ها در ایران جایگاه مستقل ندارند و از جایگاه های سطح شهر استفاده می کنند.

وی درمورد حجم بنزین یورو4 و تعداد جایگاه‌های توزیع کننده این سوخت نیز گفت: رقم سوخت توزیع شده قابل اعلام شدن نیست، اما بر اساس موجودی توزیع صورت گرفته است که در صورت افزایش حجم تحویلی این سوخت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به تدریج در سایر جایگاه‌های تهران نیز این سوخت توزیع می‌شود.

عربعلی با بیان این که در صورت افزایش تولید بنزین یورو4 حجم توزیع این نوع بنزین افزایش خواهد یافت یادآورد شد که در حال حاضر اولویت توزیع با پایتخت است هم اکنون تنها در تهران بنزین یورو4 توزیع می شود. البته درصورت افزایش تولید بنزین یورو 4 در سایر کلان شهر‌ها نیز توزیع خواهد شد.

او در مورد نام جایگاه‌های توزیع کننده بنزین یورو4 در تهران نیز اظهار کرد: فعلا به دلیل این که در تعدادی از جایگاه‌های پایتحت این سوخت توزیع می‌شود، نمی‌توان جایگاه‌های مورد نظر را اعلام کرد چرا که ممکن است منجر به ایجاد ترافیک شود.

خبر توزیع بنزین یورو4 در حالی است که بیژن حاج‌ محمدرضا - رییس انجمن جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی - با تایید توزیع بنزین یورو4 در برخی جایگاه‌های شهر تهران به خبرنگار انرژی ایسنا اعلام کرد: هم اکنون بین 10 تا 15 جایگاه درمناطق شمالی، جنوبی، شرقی و غربی پایتخت در حال توزیع بنزین با استادارد یورو 4 است.

البته وی از عدم هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با جایگاه داران گله کرد و گفت: روز چهارشنبه به دلیل این که مسوولان پخش در صدد صفر شدن‌ذخیره بنزین جایگاه های منتخب برای توزیع بنزین یورو 4 بودند، این جایگاه‌ها تا از صبح تا ساعت شش بعد از ظهر به علت نداشتن فرآورده قادر به خدمات‌دهی نبودند که این امر موجب ایجادترافیک شدید در جایگاه های اطراف شد.

به گفته حاج محمد رضا بعد از اعلام خبر توزیع بنزین یورو4 در تهران افراد زیادی از وزارت‌خانه ‌ها و سفارت‌خانه با این انجمن تماس گرفته ‌و خواستار اعلام مکان توزیع این نوع سوخت شده‌اند.

این جایگاه دار به مردم هشدار داد: شرکت ملی پخش به علت این که با ازدحام خودروها در جایگاه‌های توزیع کننده یورو4 مواجه نشود از نصب پلاکاردی که نشان دهد در این جایگاه بنزین یورو4 توزیع می شود خودداری کرده است. بنابراین خودروهای فرسوده برای آن که ضرری متوجه شان نشود قبل از سوخت‌گیری از یورو4 نبودن بنزین مطمئن شوند؛ چرا که ممکن است منجر به آسیب خودرو شود.

به گزارش ایسنا، هم اکنون روزانه 22 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 در کشور تولید می‌شود که می‌توان تمام مصرف منطقه تهران (منطقه تهران علاوه بر شهر تهران، شامل نواحی شهرری، فیروزکوه، دماوند، شهریار، ورامین، پاکدشت، رباط کریم و اسلامشهر هم‌ می‌شود) را که متوسط مصرف روزانه آن بین 13 تا 14 میلیون لیتر است پوشش داد./ایسنا