اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزیره هندورابی 9 بار لرزید



اخبار حوادث - جزیره هندورابی 9 بار لرزید

جزیره هندورابی از توابع جزیره کیش هرمزگان در روز چهارشنبه 9 بارلرزید که بیشترین شدت آن با قدرت پنج ونیم درجه ریشتربود ولی بنا به گفته مسوولان هیچ گونه خسارتی در پی نداشته است.

به گزارش ایرنا، برپایه اعلام پایگاه لرزه نگاری دانشگاه تهران ،این زمین لرزه ها از ساعت شش ودو دقیقه صبح روز هشتم مرداد باشدت پنج ونیم ریشتر درعمق 24 کیلومتری زمین و عرض 448/26 و طول 507/53 آغاز شد و به ترتیب درساعت های شش و27 دقیقه ، شش و48 دقیقه ، هشت و 14دقیقه ، هشت و24 دقیقه ،10 و 25دقیقه، 10 و50دقیقه و19 و41 دقیقه بوده است.

همچنین شدت این زلزله ها پس از زلزله پنج ونیم ریشتری به ترتیب سه دهم ، سه و چهاردهم ، سه وپنج دهم، سه و چهاردهم ، سه وچهار دهم ، سه ودو دهم ، سه وهشت دهم و سه و9 دهم در اعماق 27، 18، 10، 18، 10، 14 ، 10و 20کیلومتری زمین رخ داده است.

درهمین زمینه بخشدار کیش اعلام کرد: زمین لرزه های روز گذشته در جزیره هندورابی هیچ خسارت جالی ومالی نداشته نداشت ولی درعین حال نیروهای امدادی بصورت آماده هستند.

ابراهیم فرهادی نیا افزود: این زلزله ها در اعماق 10کیلومتر به پایین زمین رخ داده وبطورمعمول زلزله در مناطق ساحلی و دریایی دراین عمق خسارت های چندانی در برندارد.

جزیره هندورابی از توابع بخش کیش در فاصله 325 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان و 28 کیلومتری جزیره کیش با 22٫8 کیلومتر مربع مساحت در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است.

از سوی دیگراین هفته بخش جناح از توابع شهرستان بستک که به منطقه زلزله خیر هرمزگان در کشور معروف است ،سه شنبه شب زلزله چهار ودو دهمی در مقیاس امواج درونی زمین در عمق 10کیلومتری زمین داشت ولی خسارتی دربرنداشت.

شهرستان بستک با 50هزار نفر جمعیت در 220کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و پارسال زلزله پنج ریشتری خسارت هایی به واحدهای مسکونی واداری این شهرستان وارد کرد.

استان هرمزگان بواسطه قرار گرفتن بر روی گسل زلزله یکی از مناطق زلزله خیز کشور است وهرچند وقت یکبار یکی از مناطق استان در شرق، غرب ، جنوب وشمال به لرزه در می آورد وبه دنبال آن پس لرزه های فراوانی دارد.

این استان درسال گذشته دو زلزله بالای پنج وشش ریشتری در بشاگرد و بستک به خود دید که دونفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند و به ساختمان های اداری ومسکونی این مناطق خسارت وارد کرد وهم اکنون برخی از مردم در چادر بسر می برند. 

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
تور غواصی جزیره هندورابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مازندران 9 بار لرزید



مازندران 9 بار لرزید

از روز گذشته اول فروردین تاکنون مازندران 9 بار لرزید که در این میان منطقه کیاسر با هشت بار لرزش رکوردار شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، زمین لرزه‌های ضعیف و نسبتاً شدیدی از روز گذشته تاکنون 9 بار مازندران را به لرزه درآورد.

بر اساس اعلام مرکز ژئو فیزیک دانشگاه تهران، منطقه کیاسر مازندران از روز گذشته تاکنون به مدت هشت بار و رامسر در مازندران نیز یک بار در روز گذشته لرزید.

شدت زمین لرزه‌های ثبت شده در مازندران از حدود دو ریشتر تا 4.9 ریشتر بوده است.

آخرین زمین لرزه دیروز مقارن ساعت 23 و 7 دقیقه بود که به بزرگی 4.9 ریشتر ثبت شده است. 

به گزارش فارس، صبح امروز نیز منطقه کیاسر مازندران دو بار لرزید که بزرگ‌ترین میزان آن 3.2 ریشتر گزارش شده است. 

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه شهرستان کیاسر در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: این زلزله در منطقه مرزی استان مازندران در روستاهای بالاده ساری نیز احساس شد.

وی با اعلام اینکه در تماسی با مسئولان محلی بخش فولادمحله سمنان نیز برقرار شد، تصریح کرد: این منطقه نیز به واسطه زلزله دچار لرزش شدید شده است.

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری تصریح کرد: زلزله در منطقه چهاردانگه در محدوده شهر کیاسر به طرف نقطه مرزی استان سمنان بیشتر احساس شد.

وی با اعلام اینکه مسئولان شهر ساری نیز در جریان امور قرار داشتند، بیان داشت: نیروهای امدادی برای کمک به هرگونه خطرات احتمالی در منطقه اعلام آمادگی کردند.

امینی در ادامه با اشاره به استقرار نیروهای امدادی در منطقه یادآور شد: تاکنون خسارتی ناشی از زلزله در منطقه چهاردانگه ساری اعلام نشد./فارس