اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزایر سه‌گانه بخش لاینفک ایران است


سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: تکرار مواضع مداخله‌جویانه در قبال حاکمیت ایران بر جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی هیچگونه تاثیری بر واقعیت‌های موجود حقوقی و تاریخی ندارد و این جزایر بخش لاینفک سرزمین ایران است.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: تکرار مواضع مداخله‌جویانه در قبال حاکمیت ایران بر جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی هیچگونه تاثیری بر واقعیت‌های موجود حقوقی و تاریخی ندارد و این جزایر بخش لاینفک سرزمین ایران است.

مرضیه افخم در واکنش به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره و اتهامات و ادعاهای مطروحه درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی اقدامات انجام گرفته در این سه جزیره در چارچوب حقوق حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

افخم با رد دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای عربی تاکید کرد: دولت ایران همواره سیاست مودت و حسن همجواری با تمامی کشورهای همسایه و عدم دخالت در امور داخلی و احترام متقابل را در اولویت سیاست‌های خود قرار داده و برای گسترش و تعمیق مناسبات دوستانه محدودیتی قائل نیست و از تعامل سازنده و همکاری‌های گسترده و همه جانبه استقبال می‌کند.


ویدیو مرتبط :
سخنان نویسند مصری درباره مالکیت ایران بر جزایر سه گانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض دولت های لیبی، اردن، مراکش، کویت و لبنان: ایران به اشغال جزایر سه گانه پایان دهد!



اعتراض دولت های لیبی، اردن، مراکش، کویت و لبنان: ایران به اشغال جزایر سه گانه پایان دهد!/کویت سفیر خود را از تهران فراخواند

در حالی که وزارت خارجه از خود در مقابل اعتراضات بی جا کشورهای مختلف عربی واکنش نشان نمی دهد، دولت های عربی از محکوم کردن! سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی دست بر نمی دارند.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که وزارت خارجه از خود در مقابل اعتراضات بی جا کشورهای مختلف عربی واکنش نشان نمی دهد، دولت های عربی از محکوم کردن! سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی دست بر نمی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، دولت های  لیبی، لبنان، اردن، کویت و مراکش سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی را محکوم کرده و آن را تحریک آمیز! خوانده اند.

 

اردن

یک سخنگوی وزارت خارجه اردن در این خصوص گفت: "دولت اردن همبستگی کامل خود با امارات را در مورد جزایر سه گانه اعلام می دارد و خواستار حل و فصل سریع آن از طریق مذاکره است"

وی افزود: "اردن از درخواست امارات مبنی بر بازگرداندن جزایر سه گانه که توسط ایران اشغال شده حمایت می کند"

 

لیبی

دولت لیبی در بیانیه ای اورده است: "اقدام اخیر احمدی نژاد غیرقابل توجیه و جلوگیری از تلاش های صلح امیز  برای حل موضوع جزایر امارات است"

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از ایران تقاضا داریم که از ایجاد چنین شرایطی که موجب افزایش تنش در منطقه و تاثیر منفی در روابط اعراب و ایران می شود خودداری کند"

دولت لیبی در ادامه این بیانیه خواستار حل مسئله ی جزایر از طریق مذاکره شد.

 

مراکش

وزارت خارجه مراکش ضمن محکوم کردن سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی اعلام کرد: "سفر رئیس جمهور ایران اقدامی تحریک امیز و مغایر با طرح ها و تلاش های امارات برای حل و پایان دادن به مسئله ی اشغال جزایر است"

در ادامه بیانیه وزارت خارجه مراکش آمده است: "ما همبستگی کامل خود با امارات اعلام می داریم"

 

کویت

خالد سلیمان اجرالله، معاون وزیر خارجه کویت گفت: "فراخواندن سفیر کویت از تهران پاسخ و واکنشی به سفر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی بود"

 

مصر

حسین حریدی، معاون سابق وزیر خارجه مصر سفر احمدی نژاد را "تحریک امیز" خواند و آن را تهدیدی برای امارات و دیگر کشورهای حلیج فارس عنوان نمود!

 

لبنان

مقیانی نخست وزیر لبنان هم دیدار با سفر ایران در این کشور، از سخنان احمدی نژاد در جزایر ابوموسی گلایه کرد./انتخاب