اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات کامل نحوه پاسخگویی به سؤالات آزمون سراسری ۹۲



جزئیات کامل نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری92

جزئیات کامل نحوه پاسخگویی به سؤالات آزمون سراسری ۹۲

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات کامل نحوه پاسخگویی به سؤالات آزمون سراسری سال ۹۲ در هر یک از گروه‌های آزمایشی ۵‌گانه را اعلام کرد.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات نحوه پاسخگویی به سؤالات آزمون سراسری سال 92، گفت: داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی 5‌گانه آزمون سراسری سال 92 در یک جلسه به سؤالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی انتخابی خود پاسخ می‌دهند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با سؤالات عمومی آزمون سراسری گفت:‌ سؤالات آزمون عمومی و اختصاصی برای همه داوطلبان به صورت تست 4 گزینه‌ای است و سؤالات به طور دقیق از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی که در دفترچه راهنمای شماره یک اعلام شده بود، طراحی شده است.

وی افزود: سؤالات آزمون عمومی در یک دفترچه به چاپ رسیده است که در مجموع 100 سؤال عمومی شامل 25 سؤال زبان و ادبیات فارسی، 25 سؤال زبان عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سؤال زبان انگلیسی است.

توکلی ادامه داد:‌ داوطلبان هر یک از گروه‌ها باید در مدت 75 دقیقه به سؤالات پاسخ دهند.

به گفته وی داوطلبانی که به معارف غیر اسلامی یا زبان خارجی غیر انگلیسی پاسخ می‌دهند، باید به سؤالات اقلیت‌های مذهبی مربوط (مسیحی، کلیمی و زرتشتی) و زبان خارجی غیر انگلیسی انتخابی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که به دفترچه آزمون عمومی الصاق شده است، پاسخ دهند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه آزمون گروه آزمایشی فنی و ریاضی برای تمام داوطلبان به عنوان دفترچه شماره 2 تنظیم شده است که جمعا شامل 135 سؤال اختصاصی است که داوطلبان باید در مدت 175 دقیقه به آن پاسخ دهند.

وی گفت: سؤالات اختصاصی گروه آزمایشی فنی و ریاضی شامل 55 سوال ریاضی، 45 سوال فیزیک و 35 سؤال شیمی است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: برای تمام داوطلبان گروه آزمایشی تجربی (به جز دارندگان دیپلم بهیاری و شاغلان حرفه بهیاری) یک دفترچه با عنوان دفترچه شماره 2 در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دفترچه شماره 2 حاوی تعداد 170 سؤال اختصاصی شامل 25 سؤال زمین‌شناسی، 30 سؤال ریاضی، 50 سؤال زیست‌شناسی، 30 سؤال فیزیک و 35 سؤال شیمی است که داوطلبان باید در مدت 175 دقیقه به آن پاسخ دهند.

توکلی گفت:‌ در این بخش دفترچه شماره 3 نیز برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم بهیاری و بهیاران شاغل طراحی شده است که در این دفترچه 50 سؤال دروس تخصصی بهیاری است و داوطلبان باید در مدت 30 دقیقه به آن پاسخ دهند.

به گفته وی دارندگان دیپلم بهیاری و بهیاران شاغل علاوه بر دفترچه آزمون سؤالات عمومی و سؤالات اختصاصی باید دفترچه شماره 3 که سؤالات دروس تخصصی بهیاری است را نیز پاسخ دهند.

توکلی عنوان کرد: برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی (به جز داوطلبان دارنده گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی) یک دفترچه با نام دفترچه شماره 2 طراحی شده است که در این دفترچه داوطلبان باید به 180 سؤال اختصاصی شامل 20 سؤال ریاضی، 15 سؤال اقتصاد، 30 سؤال زبان و ادبیات فارسی، 20 سؤال زبان عربی، 15 سؤال تاریخ، 15 سؤال جغرافی و 20 سؤال علوم اجتماعی، 25 سؤال فلسفه و منطق و 20 سؤال روانشناسی در مدت 165دقیقه پاسخ دهند.

وی افزود: آن دسته از افرادی که دارای گواهینامه علوم و معارف اسلامی هستند نیز بر اساس ضوابط باید درس اصول عقاید و فقه را هم امتحان دهند، بنابراین لازم است علاوه بر پاسخگویی به دفترچه آزمون اختصاصی به تعداد 20 سؤال مندرج در دفترچه شماره 3 شامل سؤالات اصول عقاید و فقه نیز در مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.

توکلی گفت: تمام داوطلبان گروه آزمایشی هنر باید به 160 سؤال اختصاصی این گروه مندرج در دفترچه شماره 2 شامل 30 سؤال درک عمومی هنر، 30 سؤال درک عمومی ریاضی و فیزیک، 20 سؤال ترسیم فنی، 20 سؤال خلاقیت تصویری و تجسمی، 20 سؤال خلاقیت نمایشی، 20 سؤال خلاقیت موسیقی و 20 سؤال خواص مواد در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند.

توکلی گفت: برای داوطلبان گروه زبان‌های خارجه یک دفترچه به عنوان دفترچه شماره 2 درنظر گرفته شده است که این داوطلبان در مجموع باید به 70 سؤال زبان انگلیسی (برای داوطلبانی که زبان خارجه امتحانی آنها انگلیسی است) پاسخ دهند.

وی افزود: همچنین داوطلبان زبان آلمانی و فرانسه نیز هر کدام باید به 70 سؤال در زمینه زبان انتخابی خود پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه، برای آن دسته از داوطلبان که زبان خارجه انتخابی آنها ایتالیایی یا روسی است، سؤالی طراحی نشده است و این افراد کافی است به سؤالات زبان عمومی پاسخ دهند.

به گفته توکلی مدت پاسخگویی به 70 سؤال اختصاصی زبان در هر یک از زبان‌های انتخابی 105 دقیقه است.

شایان ذکر است، زمان آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان هر یک از گروه آزمایش 5‌گانه آزمون سراسری سال 92 در صبح و بعدازظهر پنجشنبه 6 تیرماه، جمعه 7 و صبح شنبه 8 تیرماه در 358 حوزه امتحانی شهرستان کشور است.

بر این اساس آزمون ریاضی صبح پنجشنبه، آزمون گروه هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون علوم تجربی صبح جمعه 7 تیرماه و آزمون زبان‌های خارجی بعدازظهر جمعه 7 تیرماه برگزار می‌شود، همچنین آزمون علوم انسانی نیز 8 تیرماه برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، کارت شرکت در آزمون سراسری سال 92 نیز از روز یکشنبه 2 تیرماه تا چهارشنبه 5 تیرماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش توزیع می‌شود./خبرگزاری فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نحوه مدیریت زمان در جلسه آزمون سراسری + جمع بندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات آزمون سراسری ۹۲ اعلام شد



جزئیات آزمون سراسری92

جزئیات آزمون سراسری ۹۲ اعلام شد

جزئیات آزمون، تعداد سؤالات و زمان‌های در نظر گرفته شده برای گروه‌های پنج‌گانه آزمایشی کنکور ۹۲ اعلام شد.

داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایش پنج‌گانه ضرورت دارد در یک نیمروز (یک جلسه) به سوالات عمومی و اختصاصی مشخص شده پاسخ دهند. سوالات آزمون عمومی هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره یک چاپ شده است. در این دفترچه جمعا صد سوال عمومی شامل 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف و 25 سوال زبان انگلیسی درج شده است.

گفتنی است؛ داوطلبان هر کدام از گروه‌های پنج‌گانه باید در مدت 75 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

داوطلبانی که به معارف غیراسلام پاسخ می‌دهند یا زبان خارجی آنها غیرانگلیسی است لازم است به ترتیب به سوالات اقلیت‌های مذهبی مربوط (مسیحی، کلیمی یا زرتشتی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی یا روسی) که به ضمیمه دفترچه عمومی آنان قرار دارد پاسخ دهند.

داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه 6 تیرماه در آزمون شرکت خواهند کرد و علاوه بر پاسخگویی به سوالات عمومی باید به سوالات اختصاصی نیز پاسخ دهند.

همچنین دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی ریاضی‌و فنی (گروه 1) برای تمام داوطلبان شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره دو است. در دفترچه شماره 2 جمعا 135 سوال اختصاصی درج شده که همه داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی باید به 55 سوال ریاضیات، 45 سوال فیزیک و 35 سوال شیمی جمعا در زمان 175 دقیقه پاسخ دهند.

همچنین داوطلبان گروه تجربی لازم است، در صبح جمعه 7 تیرماه علاوه بر پاسخگویی به سوالات آزمون عمومی به سوالات اختصاصی مربوط نیز پاسخ دهند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (گروه 2) برای تمام داوطلبان (به جز دارندگان دیپلم بهیاری یا شاغلین به حرفه بهیاری) که دارای دو دفترچه است شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره 2خواهد بود.

دفترچه شماره دو حاوی 170 سوال اختصاصی است که داوطلبان باید به این سوالات شامل 25 سوال زمین‌شناسی، 30 سوال ریاضی، 50 سوال زیست‌شناسی، 30 سوال فیزیک و 35 سوال شیمی دفترچه شماره 2 در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند.

همچنین دفترچه شماره 3 شامل 50 سوال دروس تخصصی بهیاری است که داوطلبان دارای مدرک دیپلم بهیاری یا بهیاران شاغل باید در مدت 30 دقیقه به سوالات دفترچه علاوه بر دفترچه‌های یک و دو پاسخ دهند.

به علاوه داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که در صبح شنبه 8 تیرماه در آزمون شرکت می‌کنند باید علاوه بر پاسخگویی به سوالات عمومی به سوالات اختصاصی این گروه نیز پاسخ دهند.

دفترچه آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی (شماره 3) هم برای تمام داوطلبان (به جز داوطلبان دارنده گواهی‌نامه دوره پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که شامل دو دفترچه است) شامل یک دفترچه شماره 2 می‌باشد. در این دفترچه تعداد 180 سوال اختصاصی درج شده و تمام داوطلبان باید به این سوالات در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند.

دفترچه شماره 2 حاوی 20 سوال ریاضی، 15 سوال اقتصاد، 30 سوال زبان و ادبیات فارسی، 20 سوال عربی، 15 سوال تاریخ، 15 سوال جغرافیا، 20 سوال علوم اجتماعی، 25 سوال فلسفه و منطق و همچنین 20 سوال روانشناسی است.

لازم به ذکر است آن دسته از داوطلبانی که گواهی‌نامه مدرک علوم معارف اسلامی دارند باید درس اصول عقاید و فقه را امتحان دهند و علاوه بر پاسخگویی به سوالات آزمون دفترچه شماره 2 به 20 سوال درس اصول عقاید و فقه دفترچه شماره 3 در مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.

همچنین داوطلبان گروه آزمایشی  هنر که در بعدازظهر پنج‌شنبه 6 تیرماه در آزمون شرکت خواهند کرد و سوالات اختصاصی آنان در دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی شماره 4 چاپ شده باید به 160 سوال اختصاصی شامل 30 سوال درک عمومی هنر، 30 سوال درک عمومی ریاضی-فیزیک، 20 سوال ترسیم فنی، 20 سوال خلاقیت تصویری و تجسمی، 20 سوال خلاقیت نمایشی، 20 سوال خلاقیت موسیقی و 20 سوال خواص مواد درج شده در دفترچه شماره 2 در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند.

داوطلبان گروه آزمایشی زبان خارجی نیز که آزمون آنها در بعدازظهر جمعه 7 تیرماه برگزار می‌شود، باید علاوه بر پاسخگویی به سوالات عمومی  به سوالات اختصاصی دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان خارجی (گروه 5) پاسخ دهند.

در دفترچه شماره 2 گروه زبان خارجی، جمعا 70 سوال زبان انگلیسی (برای داوطلبانی که زبان خارجی آنها انگلیسی‌باشد) 70 سوال اختصاصی زبان آلمانی و 70 سوال زبان فرانسه (برای داوطلبانی که زبان خارجی آنها آلمانی و فرانسه باشد) درج شده است و داوطلبان باید بر حسب مورد به 70 سوال در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند.

شایان ذکر است، داوطلبانی که در گروه‌های زبان خارجی، زبان انتخابی آنها ایتالیایی و روسی باشد نیازی به پاسخگویی به سوالات اختصاصی ندارند و به جز دفترچه عمومی دفترچه‌ای به آنها داده نخواهد شد./خبرگزاری فارس