اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات هولناک کشته شدن دو کارگر در لوله‌ گاز



معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی اهواز درباره حادثه روز گذشته در ایستگاه گازی میاحی که به کشته شدن دو کارگر بر اثر مسمومیت گازی منجر شد، گفت: به دلیل اشتباه محاسباتی درباره محل قرار گرفتن این دو کارگر هنگام برش لوله، براده‌های گداخته به روی کارگران مسموم ریخته است.

محمود روزبهانی» درباره حادثه دیروز به ایلنا گفت: کارگران حادثه دیده برای عملیات جوشکاری تا مسافت ۲۰-۳۰ متر به داخل لوله پنجاه متری گاز رفته بودند که قطر تقریبی آن دست‌کم یک متر و نیم بوده است. اما ساعاتی پس از آنکه از این دو کارگر خبری نمی‌شود، همکاران آنها برای کسب اطلاع از سلامتی آنان وارد لوله گاز شدند اما پیش از آنکه به آنها برسند با اعلام اینکه داخل لوله هوا سنگین است و خطر گازگرفتگی وجود دارد خارج شدند. پس از خروج همکاران، دو کارگر جوشکار از داخل لوله، محل استقرار آنها تخمین زده می‌شود و عوامل پیمانکار شروع به بریدن لوله برای نجات این دو کارگر می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول در آتش‌نشانی اهواز، کارگران هنگام کار تجهیزات ایمنی از جمله ماسک تنفسی، کپسول اکسیژن و دستگاه تهویه هوا در اختیار نداشته‌اند.

وی افزود: احتمال اولیه این است که کارگران بر اثر گاز ناشی از عملیات جوشکاری، به دلیل به همراه نداشتن تجهیزات ایمنی کشته شده باشند. اما احتمال دیگر این است که مسمومیت آنان ناشی از گازی بوده که دستگاه جوش برش لوله برای نجات آنان ایجاد کرده است.

ر اساس این اظهارات، زمانی که تیم نجات آتشنشانی در محل حادثه حاضر شد، کارگران حادثه دیده توسط پیمانکار پروژه از داخل لوله خارج شده بودند و در ‌‌نهایت ماموران آتشنشانی پس از مشاهده انتقال مصدومان به آمبولانس اورژانس، محل حادثه را ترک کرد.

روزبهانی در توضیح علت برش لوله توسط عوامل پیمانکار پیش از رسیدن ماموران آتش نشانی توضیح داد: محل حادثه در محدوده روستای همدانیه شهرستان «ملاثانی» که در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر اهواز قرار دارد که امکانات سازمان آتش نشانی آن منطقه به قدر کافی مجهز نیست؛ سازمان آتش نشانی اهواز در ساعت ۱۰ و ۳۱ دقیقه روزحادثه از ماجرا مطلع شد و حدود چهل دقیقه بعد تیم اعزامی آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده بود.

وی افزود: برپایه مشاهدات افرادی که از طرف آتش نشانی اهواز در محل حادثه حضور داشتند زمانی که این کارگران از طریق بریده شدن لوله خارج و به مسئولان تیم اورژانس تحویل داده می‌شوند دارای علائم حیاتی بودند و بدن‌شان بر اثر براده‌های ناشی از برش لوله سوخته بوده است.

روزبهانی همچنین گفت: عوامل پیمانکار برای نجات این دو کارگر بدون در نظر گرفتن فاصله ایمنی لازم اقدام به بریدن لوله مورد نظر کرده و در نتیجه کارگران حادثه دیده در زمان خارج شدن از داخل لوله براثر براده‌ها و گازهایی که از فعالیت دستگاه هوابرش داخل لوله ایجاد شده بود دچار سوختگی و مسمومیت شده بودند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات موجود این افراد در ‌‌نهایت حوالی ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه صبح دیروز (23 اردیبهشت) از طریق اوژانش به بیمارستان اعزام شده‌اند اما از قرار معلوم این کارگران در بیمارستان جان باخته‌اند.

گفتنی است تلاش خبرنگاران ایلنا برای اطلاع از جزئیات این حادثه در تماس با روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت گاز استان خوزستان، منطقه یک عملیات انتقال گاز خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، بیمارستان طالقانی اهواز و روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران بی‌نتیجه بوده است.

اخبار حوادث - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
بیست نفر در انفجار لوله های گاز در تایوان کشته شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۷ نفر کشته و زخمی در انفجار خط لوله گاز در جنوب ایران



 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

عملیات برشکاری سرد بر روی خط لوله ۴ اینچ گاز احیا در منطقه نفتخیز گچساران منجر به انفجار لوله گاز شد که در این حادثه یک نفر کشته و ۶ نفر مصدوم شده اند.

به گزارش مهر  ، این حادثه بعد از ظهر روز گذشته به وقوع پیوسته که شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تشریح دلایل وقوع این حادثه، اعلام کرده: در این حادثه ۶ نفر از کارگران و عوامل اجرایی مجروح شدند و پیمانکار پروژه هم جان خود را از دست داده است.

یکی از مجروحان حادثه از ناحیه پا دچار قطع عضو شده و ۵ نفر دیگر با جراحات سطحی در بیمارستان بعثت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تحت مداوا قرار دارند.

این حادثه انفجار خط لوله انتقال گاز در نزدیکی چاه شماره ۱۰۰ میدان نفتی گچساران به وقوع پیوست آتش سوزی در پی نداشته و علت دقیق بروز آن تحت بررسی قرار دارد.