اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات نشست امروز جلیلی و اشتون در استانبول



دیدار جلیلی و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

در جمع خبرنگاران در فرودگاه استانبول

جلیلی: منتظر پاسخ گروه ۱+۵ به پیشنهادهای ایران هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی که در استانبول به سر می‌برد، گفت: منتظر پاسخ گروه ۱+۵ به پیشنهادهای ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استانبول، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بدو ورود به استانبول در جمع خبرنگاران گفت: در آلماتی 2 مبنی بر دفاع از حقوق هسته‌ای پیشنهادهای مشخصی دادیم که حتی خود آنها پذیرفتند که این پیشنهاد ها را باید بررسی کنند و ظرف چند روز پاسخ به این پیشنهادها را بدهند.

وی افزود: هر چند که این مدت زمان طولانی شد اما منتظر پاسخ گروه 1+5 به پیشنهادهای ایران هستیم.

جلیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان تاثیرگذاری انتخابات ریاست جمهوری بر روی روند مذاکرات هسته‌ای گفت: موضوع هسته‌ای موضوعی ملی و مورد اجماع و فراجناحی است که انتخابات ریاست جمهوری روی آن تاثیری ندارد.

قرار است جلیلی و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار دو جانبه‌ای داشته باشند.

جزئیات نشست امروز جلیلی و اشتون در استانبول

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب در کنسولگری ایران در استانبول، در ضیافت شام با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استانبول، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به منظور دیدار با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز به وقت محلی وارد استانبول شد.

همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز عصر ساعت 19:30 به وقت محلی وارد استانبول خواهد شد.

طبق برنامه، قرار است جلیلی و اشتون در ساعت 21 به وقت ترکیه در کنسولگری ایران در استانبول، در ضیافت شام با یکدیگر مذاکره کرده و بعد از این دیدار بیانیه‌ مشترکی صادر کنند.

بر اساس این گزارش، صبح فردا پنجشنبه نیز جلیلی در محل کنسولگری ایران کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دکتر سعید جلیلی - نشست خبری استانبول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه سخنگوی اشتون در پایان مذاکرات استانبول:ارائه جزئیات بیشتر پیشنهادات 1+5/برگزاری مذاکرات سیاسی در آلماتی2



مذاکرات استانبول, پیشنهادات 1+5

در بیانیه سخنگوی اشتون در پایان مذاکرات استانبول اعلام شد:

ارائه جزئیات بیشتر پیشنهادات 1+5/برگزاری مذاکرات سیاسی در آلماتی2

اتحادیه اروپا اعلام کرد که گروه موسوم به 1+5 روز دوشنبه در مذاکرات استانبول جزییات بیشتری از پیشنهادات‌شان را به ایران ارائه کرد.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: بیانیه‌ کوتاه اتحادیه اروپا درباره‌ گفت‌وگوهای در سطح کارشناسی میان 1+5 و ایران به این که کارشناسان ایرانی چطور به این پیشنهادات واکنش نشان دادند و آیا پیشرفتی در این مذاکرات حاصل شده است یا خیر هیچ اشاره‌ای نمی‌کند.

دو طرف در نشستی در تاریخ 26 و 27 فوریه در شهر آلماتی قزاقستان برای برگزاری مذاکرات فنی توافق کردند.

ایران تاکید دارد که برنامه‌ هسته‌یی‌اش صلح‌آمیز است.

در بیانیه‌ مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پس از مذاکرات کارشناسی در استانبول منتشر شد، بار دیگر تاکید می‌شود که گفت‌وگوهای فنی روز دوشنبه با نشست دیگری در سطح سیاسی در آلماتی در تاریخ 5 و 6 آوریل دنبال خواهد شد.

رویترز افزود:‌ دیپلمات‌های غربی به وضوح گفته‌اند که می‌خواهند شاهد پاسخ اساسی ایران به پیشنهادات شش کشور در نشست آلماتی باشند.

در بیانیه‌ مان آمده است که در استانبول کارشناسان 6 کشور به ریاست استفان کلمنت، کارشناس هسته‌یی جزییات بیشتری از "پیشنهاد اعتمادساز تجدیدنظر شده" که در آلماتی روی میز گذاشتند را به ایران ارائه دادند.

مان گفت: این نشست همچنین فرصتی را برای کارشناسان (شش کشور) و ایران برای بررسی مواضع یکدیگر درباره‌ برخی موضوعات فنی فراهم کرد.

کاترین اشتون نظارت بر تماس‌ها با ایران را از جانب 6 کشور به عهده دارد./ایسنا