اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات نحوه پرداخت دیه به آمر به معروف تصویب شد



اخبار,اخبار اجتماعی, پرداخت دیه به آمر به معروف

 

  اخباراجتماعی  - جزئیات نحوه پرداخت دیه به آمر به معروف تصویب شد

نمایندگان مجلس نحوه پرداخت دیه به آمر به معروف و ناهی از منکر در صورت عدم شناسایی جانی و یا عدم تمکن مالی وی را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ادامه دادند و ماده 14 این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه مجلس، مقرر شد در مواردی که نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر جنایتی واقع شود و جانی شناسایی نشود و یا در صورت شناسایی به دلیل عدم تمکن مالی، ناتوان از پرداخت دیه در مهلت مقرر باشد، در صورت تقاضای دیه از سوی مجنی‌علیه یا اولیای دم حسب مورد دیه از محل ماده 10 قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث مصوب 23 دی 1347 و اصلاحات بعدی آن پرداخت می‌شود.

بهارستان‌نشینان همچنین در تبصره این ماده مقرر کردند که هرگاه جانی شناسایی شود یا تمکن مالی پیدا کند صندوق مووضع این ماده می‌تواند رأسا به قائم‌مقامی مجنی‌علیه نسبت به وصول دیه و خسارات مربوطه از طریق محاکم قضایی اقدام کند.

وکلای ملت این ماده با 135 رای موافق، 12 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان به تصویب رساندند.
 
اخباراجتماعی  - تسنیم 


ویدیو مرتبط :
قوانین پرداخت دیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محل پرداخت دیه آمر به معروف تعیین شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، محل تامین دیه آمر به معروف و ناهی از منکر در صورت ناتوانی جانی از پرداخت حق دیه آمر به معروف و ناهی از منکر را مشخص کردند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، محل تامین دیه آمر به معروف و ناهی از منکر در صورت ناتوانی جانی از پرداخت حق دیه آمر به معروف و ناهی از منکر را مشخص کردند.

بر اساس مصوبه مجلس در مورادی که نسبت به آمر به معروف وناهی از منکر جنایتی واقع شود و جانی شناسایی نشود و یا در صورت شناسایی به دلیل عدم تمکن مالی ناتوان از پرداخت دیه در مهلت مقرر باشد، در صورت تقاضای دیه از سوی مجنی‌الیه یا اولیای دم حسب مورد پس از صدور حکم قطعی از سوی مرجع صالح قضایی دیه از محل تبصره ماده 9 این قانون پرداخت می‌شود.

بر اساس تبصره این ماده هرگاه جانی شناسایی شود یا تمکن مالی پیدا کند ستاد می‌تواند در صورت اذن مجنی‌الیه یا ولی دم حسب مورد نسبت به وصول دیه و خسارات مربوطه از طریق محاکم قضایی اقدام کند.

از 211 نماینده حاضر در جلسه 139 رای موافق، 6 رای مخالف و 7 رای ممتنع داده شد.

همچنین بر اساس اصلاح انجام شده در ماده 23 این طرح نمایندگان تصویب کردند علاوه بر استفاده از ردیف بودجه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جدول شماره 17 کمک به اشخاص حقوقی و غیر دولتی موضوع ردیف 540 هزار جدول شماره 9 به دولت اجازه داده می‌شود از بودجه فرهنگی دستگاههای اجرایی ذیربط موضوع این قانون به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یابد.

143 موافق از 210 نماینده حاضر در جلسه با این مصوبه موافقت کردند.