اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات مرگ 2 دانش‌آموز چابهاری در خوابگاه دانش آموزی



 

محمد جهانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: این واقعه بر اثر اتصال سیم های برق حوالی صبح امروز در خوابگاه دبیرستان وابسته به دانشگاه بین المللی علوم دریانوردی چابهار رخ داده که طی آن دو دانش آموز به نامهای "قاسم حیرتی" و "قنبر قریب" جان باختند.

وی ادامه داد: همچنین سه دانش آموز دیگر به نامهای "برهان الدین بلیده" ، "فرشید درزاده" و "جمال رئیسی" نیز دچار سوختگی شدید شده که هر سه نفر با اولین پرواز راهی یکی از بیمارستانهای مرکز استان در زاهدان شدند.

حدود 300 نفر دانش آموز خوابگاه دبیرستان پسرانه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گروههای پنج نفره جانمایی و اسکان یافته اند.

سال گذشته در پاییز نیز وقوع آتش‌سوزی در مدرسه شبانه‌روزی چاه‌رحمان واقع در بخش نصرت‌آباد در سیستان و بلوچستان منجر به کشته‌شدن یک دانش‌آموز شد که هنوز مقصران این حادثه شناسایی و حکم آنها از سوی مراجع قضایی اعلام نشده است..../مهر


ویدیو مرتبط :
اردوی دانش آموزان ممتاز خوابگاه دانش آموزی هلال احمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات تازه مرگ دختر دانش آموز



 

 

جزئیات تازه مرگ دختر دانش آموز

 

 

دختر دانش آموز كه همزمان با نخستین روز بازگشایی مدارس در سانحه رانندگی جان باخت درحالی دیروز به خاك سپرده شد كه كارشناسان پلیس، راننده خودرو حامل دانش آموزان را به علت بی احتیاطی در مرگ وی مقصر شناختند.

«كوثر» شنبه شب وسایلش را داخل كیفش گذاشت. مانتو و مقنعه اش را اتو كرد و آنها را به چوب لباسی آویخت تا صبح نخستین روز سال تحصیلی سر موقع به مدرسه برسد. قبل از خواب برای چندمین بار وسایلش را بررسی كرد تا مبادا چیزی از قلم افتاده باشد. او بعد از نماز صبح دیگر نخوابید. ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه هم حاضر شد و نیم ساعت قبل از حركت مقابل در ایستاد تا دوستانش از راه برسند. عقربه های ساعت به ۷ و ۲۰ دقیقه رسیده بودند كه پدر یكی از دوستانش مقابل خانه آنها توقف كرد.

دو تن از دوستانش داخل خودرو منتظر بودند. كوثر ۱۴ ساله هم با خوشحالی و بدون این كه بداند چه سرنوشت شومی در انتظارش است سوار ارابه مرگ شد. در طول مسیر او و دوستانش درباره مدرسه و تعطیلات تابستان صحبت می كردند. خودروی پژو به مقابل خیابان درختی در جاده صفادشت ملارد رسید ولی ناگهان به سمت راست جاده منحرف شد و پس از برخورد با درخت های وسط جاده و حفاظ آهنی متوقف شد. سرنشینان چند خودروی عبوری با مشاهده این صحنه بلافاصله توقف كرده و خود را به چهار سرنشین پژو رساندند. حدود پنج دقیقه بعد هم تیم های امدادی هلال احمر و اورژانس شهرستان ملارد به همراه مأموران پلیس به محل حادثه رسیده و عملیات نجات را آغاز كردند.

در نخستین بررسی ها مشخص شد سه تن از سرنشینان، دختران دانش آموز بودند كه از خانه هایشان در صفادشت به مدرسه راهنمایی تیزهوشان در شهرك اندیشه شهریار می رفتند. راننده پژو هم پدر یكی از دانش آموزان بود. شواهد نشان می داد حادثه در پی برخورد شدید صندوق عقب خودرو با درخت ها رخ داده. دو سرنشین عقب آسیب جدی دیده بودند. پس از خارج كردن مصدومان از خودرو مشخص شد كوثر ۱۴ ساله به علت شدت ضربه جان باخته است. دو دختر دانش آموز هم مجروح شده بودند كه بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند. پزشكان پس از معاینه مصدومان اعلام كردند یكی از دانش آموزان باید جراحی شود كه بلافاصله به اتاق عمل انتقال یافت.

راننده چه گفت؟

راننده پژو در جریان تحقیقات مقدماتی به مأموران گفت: امروز صبح دخترم و دو تن از دوستانش را سوار خودرو كردم تا همگی را به مدرسه برسانم. اما حوالی خیابان درختی راننده یك دستگاه كامیون ناگهان از مسیر اصلی منحرف شد و بشدت با خودرویم برخورد كرد. شدت ضربه به حدی بود كه خودرویم از جاده خارج شد و پس از برخورد با درخت های حاشیه جاده و حفاظ آهنی متوقف شد. راننده كامیون هم با مشاهده این صحنه به جای كمك به ما از محل گریخت.

ظهر دیروز و در دومین روز سال جدید تحصیلی، پیكر دختر ۱۴ ساله تحویل خانواده اش شد تا پدر و مادر، بستگان و ... و همكلاسی ها و معلمان به جای بدرقه او تا مدرسه، كوثر را تا آرامگاه ابدی اش همراهی كنند. پدر كوثر كه از این ماجرا شوكه است به خبرنگار گفت: دخترم با هزاران شوق و امید خود را برای سال تحصیلی جدید آماده كرده بود. او خیلی باهوش و بااستعداد بود به همین خاطر هم توانست با امتیاز خوبی در امتحان ورودی مدرسه راهنمایی تیزهوشان قبول شود. سال گذشته من و پدر چند تن از دانش آموزان مدرسه كه ساكن صفادشت بودند برای فرزندانمان سرویس گرفتیم. اما در خرداد، همزمان با امتحانات پایان سال راننده سرویس بدون دلیل قهر كرد و رفت.

امسال هم موفق نشدیم سرویس مطمئنی را برای بچه ها پیدا كنیم، به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا زمان پیدا كردن راننده مطمئن، صبح ها پدر یكی از دانش آموزان آنها را به مدرسه برساند و ظهر هم من آنها را برگردانم. صبح روز یكشنبه كوثر نیم ساعت قبل از رسیدن دوستانش، مقابل خانه ایستاد و با شوق و ذوق منتظر دوستانش شد. اما ساعت هشت صبح یكی از همكارانم تماس گرفت و گفت، خودروی دانش آموزان در حوالی خیابان درختی تصادف كرده ولی حال كوثر خوب است. وقتی خودم را به آنجا رساندم. جسدی را داخل كاور هلال احمر دیدم.

وقتی آن را باز كردند احساس كردم دنیا را روی سرم خراب كرده اند. چرا كه با جسد دخترم روبه رو شدم. هنوز باورم نمی شود كوثر دیگر بین ما نیست. او دختر درسخوان و باایمانی بود. امسال در حالی كه كسالت هم داشت روزه هایش را كامل گرفت. او برای آینده اش بشدت برنامه ریزی كرده بود و می خواست تا مقطع دكترا تحصیل كند اما تمام آرزوهای او، من و مادرش در یك لحظه بر باد رفت.

راننده پژو مقصر حادثه

یك مقام پلیس هم درباره علت حادثه به خبرنگار گفت: راننده پژو مدعی شده بود بر اثر تصادف با یك دستگاه كامیون این حادثه تلخ رخ داده است. اما بررسی كارشناسان پلیس راه نشان داد خودروی پژو به علت ناتوانی راننده در كنترل خودرو و سرعت بالا با درختان و حفاظ آهنی جاده برخورد كرده و زمان حادثه كامیونی در محل مشاهده نشده است. البته راننده پژو می تواند به نظر كارشناس پلیس راه اعتراض كند كه در این صورت موضوع با حضور چند كارشناس بررسی می شود اما به نظر نمی رسد ماجرای تصادف با كامیون و فرار راننده آن با شواهد موجود در صحنه تصادف مطابقت داشته باشد.

درختانی كه جان می گیرند

یكی از اهالی محل حادثه هم به خبرنگار گفت: تاكنون چندین تصادف مرگبار در این منطقه رخ داده است چرا كه درختان دو طرف و وسط جاده اجازه تعریض جاده را در این منطقه نمی دهند. به همین خاطر نیز خودروها پس از انحراف از این منطقه به علت برخورد با درختان حوادث تلخ و مرگباری را رقم می زنند. وی افزود: در این جاده كم عرض یك دور برگردان وجود دارد كه به خطرات این محدوده افزوده است. وی تصریح كرد: چطور برای ساختمان سازی به راحتی ده ها درخت قطع می شود اما برای حفظ جان مردم اجازه قطع چند اصله درخت داده نمی شود. به هر جا كه می رویم به ما پاسخ درستی نمی دهند. یكی ما را به شهرداری می فرستد. یكی می گوید میراث فرهنگی اجازه نمی دهد و یك مسئول دیگر از ما اجازه محیط زیست می خواهد و .../گزارش : روزنامه ایران