اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات قرارداد خرید 118 «ایرباس» از فرانسه به روایت خبرگزاری فرانسه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران، «ایران‌ایر»، روز پنجشنبه همزمان با سفر رئیس‌جمهور ایران به پاریس قراردادی برای خرید 118 هواپیمای ایرباس از طرف فرانسوی امضا کرد.

به گزارش فارس، شرکت ایران‌ایر، قراردادی به ارزش 25 میلیارد دلار برای خرید 118 فروند هواپیمای «ایرباس» با فرانسه امضا کرد.

خبرگزاری فرانسه این خبر را بر اساس یادداشت تفاهمی که به امضای دو کشور رسیده منتشر کرد.

این خبرگزاری می‌افزاید، دو طرف برای خرید 73 هواپیمای برد بلند و 45 هواپیمای میان‌برد توافق کرده‌اند که قرار است بعد از رفع کامل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نهایی شوند.

«ایرباس» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این قرارداد، خرید 118 هواپیمای جدید، آموزش خلبانان، عملیات فرودگاه و پشتیبانی از مدیریت ترافیک هوایی را شامل می‌شود.»

 

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان فرانسه،لغات فرانسه،مکالمه فرانسه-( ضمایر شخصی در زبان فرانسه )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات دقیق حملات اخیر در فرانسه به روایت دادستان کل پاریس / همه چیز از ساعت 21:20 جمعه شروع شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تحقیقات درباره حملات پاریس آغاز شده است و دادستان کل پاریس نتیجه نخستین بررسی ها اعلام کرد.

دادستان کل پاریس جزئیات تحقیقات درباره حملات اخیر پاریس را تشریح کرد.

تحقیقات درباره حملات پاریس آغاز شده است و دادستان کل پاریس نتیجه نخستین بررسی ها اعلام کرد.

علاوه بر یافتن پاسپورت سوری یکی از عاملین حمله، هویت یکی دیگر از تروریست ها نیز که تبعه فرانسه بود مشخص شده است .

فرانسوا مولن دادستان کل پاریس در نشست خبر ی گفت :«در برابر قساوت صورت گرفته در این حملات باید بگویم که نبرد ما با تروریستها قطعی تر از گذشته ادامه دارد. »

وی افزود ساعت 21:20 به محض شروع مسابقه فوتبال میان تیم های ملی فرانسه و آلمان در استادیوم ملی فرانسه نخستین انفجار در خیابان ژول ریمه در منطقه سن دونی و در نزدیکی خروجی دی استادیوم روی داد. در آن حوالی دو جسد تن پیدا شد که یکی از آنها متعلق به بمبگذار بود. او در اقدامی انتحاری کمربند خود را منفجر کرده بود.

در ساعت 21:25 دومین حمله صورت می گیرد. این حمله در تقاطع خیابان آلیبرت و خیابان بیشا در منطقه ده پاریس مولن گفت در مقابل رستوران کامبوج کوچک رخ داد. تعدادی از مشتریان که در بالکن رستوران بودند هدف کلاشنیکف مهاجم قرار گرفتند. صدها پوکه با کالیبر متفاوت از جمله 7.62 میلیمتر در محل پیدا شده است.

تا آن لحظه تعداد قربانیان پانزده نفر بوده و وضعیت ده نفر از مجروحان هم بحرانی اعلام شده بود. در ساعت 21:32 دقیقه در تقاطع خیابان فونتن او روا و خیابان فاوبروگ در منطقه یازده پاریس تیراندازی دیگری در مقابل یک رستوران روی داد که جان پنج نفر را گرفت و هشت زخمی برجای گذاشت.

در ساعت 21:36 و در جریان تیراندازی در رستوران بل اکیپ در خیابان شارون نوزده تن از مشتریانی که در بالکن نشسته بودند کشته شدند.

حدود ساعت 21:40 در داخل رستورانی در بلوار ولتر یکی از عاملان حملات در اقدامی انتحاری خود را کشت. کمربند او شبیه کمربند دو تن دیگری است که جسد آنها در نزدیکی ورزشگاه پیدا شده است.

ساعت 21:40 خودروی مشکی پولو در مقابل تالار نمایش بتکلان در بولوار ولتر توقف کرد. سه مرد تفنگدار از آن خارج و وارد تالار شدند و جمعیت را به رگبار بستند و حاضران را به گروگان گرفتند. بیشترین تعداد کشته شدگان در داخل تالار در مقابل سن کنسرت روی زمین افتاده بودند.

دادستان پاریس گفت در جریان حمله نیروهای پلیس به تالار بتکلان در 00:20 نیمه شب سه تن از تروریست ها کشته شدند. یکی از آنها به ضرب گلوله پلیس کشته شد و دو تروریست دیگر کمربندهای انفجاری خود را منفجر کردند. تحقیقات حاکی است این حملات توسط سه گروه تروریست هماهنگ صورت گرفته است.

 

اخبار بین الملل - انتخاب