اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات طرح مطالعاتی LRT در بزرگراه همت


معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره جزئیات مطالعه LRT در بزرگراه همت و مرکز تهران و دلایل مخالفت اولیه اعضای شورای شهر با طرح تراموا سخن گفت.

خبرگزاری مهر: معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره جزئیات مطالعه LRT در بزرگراه همت و مرکز تهران و دلایل مخالفت اولیه اعضای شورای شهر با طرح تراموا سخن گفت.

علیرضا جاوید درباره دلایل مخالفت اعضای شورای شهر با تراموا و موافقت آن‌ها با طرح مشابه آن یعنی LRT گفت: در زمانی که موضوع تراموا مطرح شد تجربه مشابهی در کشور وجود نداشت و اولین مطالعات در این زمینه صورت می‌گرفت.

وی افزود: اما بعدا با تکمیل مطالعات معاونت ترافیک و تجربه سفر اعضای شورای شهر و شهردار تهران به کشورهای اروپایی و به ویژه مجارستان مزایای این سیستم بیشتر تبیین شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: با این موافقت و استقبال، قرار شد مطالعات تکمیلی بیشتری در این زمینه انجام شود و سیستم LRT در کشور به صورت پایلوت اجرایی شود.

جاوید اضافه کرد: با LRT از ابتدا مخالف جدی نشده بود، بحث‌ها مربوط به اولویت‌بندی‌ها بود، به ویژه تاکید بر مترو که اجرای آن در اولویت باشد. البته هنوز هم این گونه است و اتفاقا اولویت مترو مضاعف است. LRT به عنوان مکمل در کنار مترو خواهد بود.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در این زمینه گفت: بعد از سفر شهردار به مجارستان و استقبال اعضای شورای شهر از بررسی و مطالعه اجرای قطار سبک در شهر تهران، مطالعات امکان سنجی را پیگیری کردیم و فعلا در بافت مرکزی و تاریخی تهران این مطالعات در حال انجام است، ضمن اینکه این مطالعات در بزرگراه همت هم در دست بررسی است.

جاوید گفت: در بزرگراه همت مطالعات اولیه در حال انجام است و با توجه به ترافیک این بزرگراه، به صورت طبقاتی اجرا خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری در خاتمه گفت: این پروژه هنوز اعتبار اجرایی ندارد و در حد مطالعات است.


ویدیو مرتبط :
تصادف مرگبار در بزرگراه همت!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات طرح صدور کارت سوخت خانواده



 

 

جزئیات طرح صدور کارت سوخت خانواده

 

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای عرضه تمامی فرآورده های نفتی و CNG با کارت هوشمند از سال آینده، برنامه ریزی برای صدور "کارت هوشمند سوخت خانواده" هم آغاز شده است.

با گذشت نزدیک به چهار سال از آغاز اجرای نظام سهمیه بندی و عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت، دولت برنامه ریزیهایی را برای مدیریت هوشمند توزیع وعرضه کارتی تمامی فرآورده های نفتی و CNG آغاز کرده است.

پیش از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هم عرضه کارتی گازوئیل و گاز مایع (ال.پی.جی) در بخش حمل و نقل کلید خورده بود که اجرای این طرحها منجر به کاهش قابل توجه مصرف این دو فرآورده نفتی در سطح کشور شد.

با ورود به سی امین روز از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تصمیمات جدیدی برای عرضه تمامی فرآورده های نفتی در بخشهای حمل و نقل، خانگی و تجاری با کارت هوشمند سوخت در سطح دولت گرفته شده است.

بر این اساس یکی از برنامه های اولویت دار دولت نصب و راه اندازی سامانه هوشمند در تمامی جایگاههای CNG و سپس با دو منظوره کردن کاربری کارتهای هوشمند فعلی سوخت به کارت هوشمند "انرژی" امکان دریافت همزمان بنزین، CNG، گاز مایع (ال.پی.جی) و سایر فرآورده های نفتی برای خودروها فراهم می شود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هم اخیرا با اشاره به آغاز نصب و راه اندازی سامانه هوشمند در تمامی جایگاههای CNG از فروردین ماه سال آینده، اعلام کرده است: با بهره برداری از این طرح مدیریت عرضه هوشمند، امکان راه اندازی کیف الکترونیکی هم در جایگاههای گاز فراهم خواهد شد.

در حال حاضر بیش از یکهزار و 550 جایگاه CNG در سراسر کشور فعال است که پیش بینی می شود تعداد این جایگاهها تا اسفند ماه امسال به بیش از یکهزار و 700 جایگاه افزایش یابد.

عرضه کوپنی گازمایع منتفی شد

رئیس جمهور در دستور اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از توزیع کالابرگ نفت سفید و گاز مایع در مناطق فاقد گاز شهری و روستایی سخن گفت و به وزارتخانه های نفت و کشور برای اجرای این طرح ضربتی ماموریتهای جدیدی واگذار کرد.

از این رو برنامه ریزی برای توزیع بیش از 6 میلیون قطعه کالابرگ نفت سفید و گاز مایع در 37 منطقه پخش فرآورده های نفتی در 32 استان کشور در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی قرار گرفت.

اما اخیرا با تصمیم جدید دولت، کالابرگهای توزیع شده فقط برای دریافت نفت سفید مورد استفاده قرار خواهد گرفت و عرضه کوپنی گاز مایع (ال.پی.جی) تا اطلاع ثانوی منتفی اعلام شده است.

در همین حال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با این تصمیم دولت باید یک سیلندر 11 کیلوگرمی گاز مایع را در جایگاهها و مراکز فروشندگی سوخت مایع بدون دریافت کوپن و با قیمت 34 هزار ریال به مردم عرضه کند.

جزئیات طرح صدور کارت سوخت خانواده

هم اکنون ثبت نام الکترونیکی اطلاعات خانوارهای ساکن مناطق فاقد گاز شهری و روستایی برای دریافت کالابرگ نفت سفید در حال انجام است و خانوارهای واجد شرایط تا چهار روز آینده برای ثبت نام فرصت دارند.

پیش بینی می شود با جمع آوری اطلاعات خانوارهای واجد شرایط از سال آینده به جای توزیع کوپن برای این دسته از مصرف کنندگان "کارت ویژه سوخت خانوار" صادر خواهد شد ضمن آنکه سوخت مایع مورد نیاز بخشهای کشاورزی، شیلات و برخی از کارخانجات کوچک هم با کارت هوشمند عرضه خواهد شد.

در حال حاضر مطالعات برای عرضه کارتی نفت سفید و گاز مایع در بخش غیر حمل و نقل در سطح شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی آغاز شده است و بر اساس برنامه زمان بندی با انتخاب پیمانکار پیش بینی می شود تا زمستان سال آینده این طرح جدید در سطح کشور قابلیت اجرایی پیدا کند.

همزمان با جمع آوری اطلاعات خانوارها برای صدور کارت ویژه سوخت خانواده، برنامه ریزی برای نصب و راه اندازی سامانه هوشمند در بیش از 17 هزار فروشندگی روستایی و شهری و خودروهای سیار توزیع فرآورده های نفتی و گاز مایع آغاز شده است.

براساس با برآوردهای انجام شده در سطح وزارت نفت در فاز اول اجرای این طرح حدود پنج میلیون قطعه کارت هوشمند سوخت ویژه خانوارها و برخی از مصرف کنندگان غیر حمل و نقلی صادر خواهد شد که از این تعداد فقط برای عرضه کارتی نفت سفید سه تا 3.5 میلیون قطعه کارت هوشمند در نظر گرفته شده است.

برآوردها نشان می دهد که با اجرای این طرح جدید علاوه بر امکان مدیریت بیشتر در توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های مختلف نفتی از انحراف سوخت مایع و قاچاق آن به برخی از کشورهای همسایه جلوگری خواهد شد....../تحلیل:عصرایران