اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات سهمیه های بنزین واریزی به كارت های سوخت



 

جزئیات سهمیه های بنزین واریزی به كارت های سوخت

 

سهمیه بنزین شهریور ماه مانند سهمیه مرداد بدون هیچ تغییری در حجم و قیمت بامداد یكم شهریور در كارت های سوخت واریز می شود.

۶۰ لیتر سهمیه بنزین شهریورماه خودروهای شخصی از بامداد سه شنبه اول شهریور در كارت های سوخت واریز می شود.

علاوه بر سهمیه بنزین ۶۰ لیتری با قیمت ۴۰۰ تومان، ۵۰۰ لیتر بنزین آزاد با قیمت ۷۰۰ تومان نیز شارژ می شود كه در صورت اتمام سهمیه ۶۰ لیتری قابل استفاده خواهد بود. البته سهمیه بنزین آزاد قابل انتقال به ماه بعد نیست. بنزین ۱۰۰ تومانی باقی مانده در كارت های سوخت نیز هم چنان قابل استفاده است.

حجم بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره شده در كارت سوخت ۲۸۰ میلیون لیتر اعلام شده است كه به گفته رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، ۲۴۰ میلیون آن مربوط به خودروهای سواری و ۴۰ میلیون دیگر مربوط به موتورسیكلت هاست.

به گزارش ایسنا، هم اکنون ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو بنزین سوز و ۷ میلیون موتورسیکلت در كشور دارای كارت سوخت هستند.

سهمیه بنزین موتورسوارن نیز در این ماه همانند ماه گذشته ۲۵ لیتر خواهد بود.

هم چنین سهمیه بنزین مناطق گرمسیری به تاكسی داران چهار استان خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر كه از مرداد اعمال شده بود، در شهریور ماه نیز بدون تغییر به كارت آنها واریز می شود.

البته علاوه بر اختصاص سهمیه بنزین به تاكسی داران مناطق گرمسیر، تاكسی داران منطقه تهران و تمام تاكسی های برون شهری نیز شامل این سهمیه می شوند.

براین اساس سهمیه سوخت تاكسی ها در كشور روزانه حدود ۴۰۰هزارلیتر افزایش یافته است.

هم چنین سهمیه بنزین سایر خودروها بدون تغییر در ساعات ابتدایی شهریورماه در كارت های سوخت خواهد بود كه میزان این سهمیه ها به شرح زیر است:

خودرو شخصی؛ سهمیه ماهانه: ۶۰ لیتر.

موتورسیکلت؛ سهمیه ماهانه : ۲۵ لیتر.

آژانس بنزینی؛ سهمیه ماهانه : ۳۰۰ لیتر.

آژاانس ال.پی.جی سوز؛ سهمیه ماهانه : ۲۰۰ لیتر.

آژانس دوگانه سوز؛ سهمیه ماهانه : ۲۰۰ لیتر.

مسافربر شخصی بنزینی؛ سهمیه ماهانه : ۳۰۰ لیتر.

مسافربر شخصی دوگانه سوز؛ سهمیه ماهانه فعلی: ۲۰۰ لیتر.

مسافربر شخصی ال.پی.جی سوز؛ سهمیه ماهانه : ۲۰۰ لیتر.

آموزشگاه رانندگی بنزینی؛ سهمیه ماهانه : ۳۰۰ لیتر.

آموزشگاه رانندگی دوگانه سوز؛ سهمیه ماهانه فعلی: ۲۰۰ لیتر.

كامیون و کامیونت بنزینی؛ سهمیه ماهانه : ۴۰۰ لیتر.

کامیون و کامیونت دو گانه سوز؛ سهمیه ماهانه : ۲۰۰ لیتر.

دستگاه های عمومی بنزینی؛ سهمیه ماهانه فعلی: ۱۰۰ لیتر.

دستگاه های عمومی دوگانه سوز؛ سهمیه ماهانه : ۱۰۰ لیتر.

آمبولانس بنزینی؛ سهمیه ماهانه : ۷۵۰ لیتر...../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
بنزین سهمیه ای سوخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت ثبت سهمیه بنزین در كارت‌های سوخت تمدید شد



 

تمدید سهمیه بنزین , افزایش قیمت بنزین

 

شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مهلت تثبیت سهمیه بنزین 400 تومانی ذخیره شده در كارت‌های سوخت را تا آخر خرداد ماه تمدید كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ طبق اعلام این شركت همه دارندگان کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت به منظور تثبیت مشخصات کارت و محاسبه باقیمانده و حفظ سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت خود باید تا 31 خرداد امسال با مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت کشور، حداقل نسبت به یک نوبت سوخت گیری اقدام کنند.

همچنین اعلام شده است كه تاكنون 85 درصد دارندگان كارت‌های سوخت اقدام به سوختگیری و تثبیت سهمیه خود اقدام كرده‌اند. پیش از این تا 25 خرداد برای این كار فرصت تعیین شده بود.

بر این اساس شخصی که در این مدت اقدام به سوخت گیری می‌کند، سهمیه باقی مانده یارانه‌ای، نیمه یارانه‌ای و آزاد وی محاسبه و به صورت فیزیکی در کارت وی درج خواهد شد که از طریق نمایشگر دستگاه نیز قابل مشاهده است.

طبق اعلام شركت ملی پخش در صورت مراجعه نكردن دارندگان كارت سوخت برای سوخت‌گیری در مدت مشخص شده، سهمیه بنزین آن‌ها نخواهد سوخت اما این سهمیه ذخیره شده به طور کامل ثبت نمی‌شود.

به گفته محسن روحانی ـ مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ـ علت انجام این كار تسویه سهمیه‌های باقیمانده و ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت و محاسبه و درج سهمیه هر کارت به صورت فیزیکی در کارت هوشمند سوخت است.

ضمن این كه روحانی این اقدام را آمادگی برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هم اعلام كرده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز اقدامات دیگری نیز برای آمادگی سامانه هوشمند سوخت برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها انجام شده است كه ابطال كارت‌های سوخت موقت از ابتدای خردادماه یكی از این موارد است.

همچنین حذف سهمیه بنزین 100 تومانی موجود در كارت‌های سوخت تبدیل آن به بنزین با نرخ 400 تومان نیز در همین راستا انجام شد..... / خبرگزاری ایسنا