اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات ریزش تونل مترو در مشهد/ یک کشته، 11 مجروح و 2 مفقودی



مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با ریزش تونل خط 2 قطار شهری مشهد 15 کارگر در تونل محبوس شدند.

خاکپور گفت: قسمتی از کارگاه ایستگاه خط 2 قطار شهری مشهد در خیابان طبرسی ریزش کرده و بر اثر آن 15 نفر از کارگران محبوس شدند. در پی این حادثه نیروهای اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی در محل حاضر شدند.

طاهرزاده، مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از انتقال 11 مجروح حادثه ریزش تونل خط 2 قطار شهری مشهد خبر داد و گفت: پنج نفر از مجروحان به بیمارستان شهید هاشمی نژاد و 6 نفر دیگر به بیمارستان امدادی توسط اورژانس منتقل شده‌اند.

او با اشاره به اینکه 6 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد، گفت: این حادثه در ساعت 16 روز 16 اسفند رخ داده است.

کیانوش کیامرز، مدیرعامل قطار شهری مشهد نیز از احتمال وجود یک کشته در حادثه ریزش تونل قطار شهری مشهد خبر داد.

او در خصوص این حادثه گفت: حدود 12 تا 13 نفر در قسمت مورد نظر مشغول به کار بودند که در هنگام بتن‌ریزی به دلیل نشست سقف، کارگران زیرآوار می‌‍مانند. 10 نفر از افراد با سلامتی کامل از زیرآوار بیرون آمده و 2 نفر نیز پیدا نشده بودند. در نهایت یکی از آنان از زیرآوار بیرون آورده شد که متاسفانه فوت کرده بود. این حادثه یک کشته برجای گذاشته است.

کیامرز گفت: هنگام بتن‌ریزی، برخی اتفاقات از کنترل خارج است ولی در حال حاضر در حال بررسی چگونگی وقوع حادثه هستیم.


 اخبار حوادث  -  ایسنا 
 


ویدیو مرتبط :
سیل در 11 استان ، 12 کشته و 6 مجروح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریزش تونل قطار شهری مشهد / 11 نفر مجروح شدند، دو نفر جان باختند



مدیر روابط عمومی شرکت قطارشهری مشهد از ریزش تونل در دست ساخت خط دوم قطار شهری در اثر از دست دادن تعادل آرماتورها و کشته شدن دو کارگر خبر داد.

 'آرماتور' فولادی است که در سازه های بتن آرمه به شکل سیم یا میلگرد برای تقویت مقاومت سازه استفاده می شود.

سید امیررضا حسینی شنبه شب افزود: ساعت 16:30 امروز سقف تونل خط دوم قطارشهری مشهد واقع در تقاطع بلوار طبرسی و خیابان گاز ریزش کرد و 13 کارگر در آن گرفتار شدند.

وی که با ایرنا گفتگو می کرد، گفت: 11 نفر از این کارگران همان دقایق اولیه توسط آتش نشانان و نیروهای اورژانس مشهد به بیرون منتقل شدند اما متاسفانه دو کارگر دیگر که زیر آوار گرفتار شده بودند در این حادثه جان باختند.

مدیر روابط عمومی شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: بر اساس بررسیهای اولیه این ریزش در پی از دست دادن تعادل آرماتورها رخ داده اما به علت حجم زیاد بتن و آرماتور درهم تنیده در این محل، تعیین علت دقیق حادثه زمانبر است.

وی افزود: تلاش بر این است تا ظرف 72 ساعت آینده فعالیت در این ایستگاه به روال عادی بازگردد.

کارشناس مسوول حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان رضوی گفت: شش دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس اورژانس 115 به محل حادثه اعزام و 11 مجروح حادثه به بیمارستانهای شهید کامیاب و هاشمی نژاد مشهد انتقال داده شدند.

عملیات حفاری مسیر 13 هزار و 700 متری خط دوم قطار شهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی این شهر توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده و تاکنون حدود 13 کیلومتر آن حفر شده است.
اخبار حوادث - ایرنا