اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات راهبرد 3 مرحله ای آمریکا علیه داعش


رئیس جمهور آمریکا فردا چهارشنبه استراتژی این کشور برای مقایله با گروه تروریستی داعش را اعلام می کند، اما روزنامه نیویورک تایمز اقدام به پیشگویی در مورد این راهبرد کرده است، پروژه ای که ممکن است سه سال طول بکشد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور آمریکا فردا چهارشنبه استراتژی این کشور برای مقایله با گروه تروریستی داعش را اعلام می کند، اما روزنامه نیویورک تایمز اقدام به پیشگویی در مورد این راهبرد کرده است، پروژه ای که ممکن است سه سال طول بکشد.

نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: دولت آمریکا در حال آماده سازی خود برای اجرای کارزاری گسترده علیه گروه داعش در عراق و سوریه است که شامل سه مرحله بوده و اجرای کامل آن ممکن است سه سال طول بکشد.

به نوشته این روزنامه اجرای این استراتژی سه گانه حتی تا پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما طول می کشد.

اوباما قرار است امروز سه شنبه با رهبران کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات دیدار و یک روز بعد یعنی در سیزدهمین سالگرد حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر، راهبرد خود برای نبرد با داعش را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، جزئیات استراتژی سه گانه اوباما برای مقابله با داعش به صورت زیر است:

مرحله اول، حملات هوایی علیه مواضع داعش در شمال و غرب عراق که در حمایت از اقوام و اقلیت های دینی این کشور و نیروها و تسهیلات نظامی، دیپلماتیک و اطلاعاتی آمریکایی مستقر در عراق خواهد بود.

این عملیات از ماه گذشته آغاز شده و در این مدت نیروی هوایی آمریکا، بیش از ۱۴۵ حمله علیه نیروها و مواضع داعش انجام داده است.

مرحله بعد که قرار است پس از تشکیل دولت فراگیر در عراق آغاز شود، شامل شدت بخشیدن به تلاشها برای آموزش، مشاوره و تجهیز نیروهای مسلح عراق، پیشمرگ های کرد و احتمالا قبایل سنی این کشور خواهد بود.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: سخت ترین و جنجالی ترین مرحله این عملیات، نابودی پناهگاه ها و مقرهای عملیاتی داعش در داخل سوریه است که ممکن است تا پیش از پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما تمام نشود.

چگونگی مبارزه با داعش یکی از محورهای اصلی اجلاس اخیر رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ولز بریتانیا نیز بود و پس از اتمام آن اوباما از تشکیل ائتلافی جهانی برای مقابله با آن خبر داد و گفت که در این ائتلاف دست کم 9 کشور حضور دارند.


ویدیو مرتبط :
فیلمی کمتر دیده شده از مقر فرماندهی آمریکا علیه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات بسته جدید تحریمی آمریکا علیه ایران



جزئیات بسته جدید تحریمی آمریکا علیه ایران

طبق آخرین گزارشات رسانه‌های خارجی سناتورهای آمریکایی قصد بر تصویب بسته جدید تحریمی علیه ایران دارند که مستقیماً بخش‌های انرژی، کشتی رانی، کشتی سازی و بنادر ایران را مورد هدف قرار می‌دهد.

این تحریم‌ها که قبل از شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای با 5 + 1 است گویا بیش از همه در راستای فشار بیشتر بر ایران برای کوتاه آمدن از غنی سازی اورانیوم است. اما در این میان نکته مهمی که در این تحریم‌ها وجود دارد تلاش آمریکا برای جلوگیری از خرید طلا توسط ایران است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طبق آخرین گزارشات رسانه‌های خارجی سناتورهای آمریکایی قصد بر تصویب بسته جدید تحریمی علیه ایران دارند که مستقیماً بخش‌های انرژی، کشتی رانی، کشتی سازی و بنادر ایران را مورد هدف قرار می‌دهد. این تحریم‌ها که قبل از شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای با 5 + 1 است گویا بیش از همه در راستای فشار بیشتر بر ایران برای کوتاه آمدن از غنی سازی اورانیوم است. اما در این میان نکته مهمی که در این تحریم‌ها وجود دارد تلاش آمریکا برای جلوگیری از خرید طلا توسط ایران است.

به گزارش تابناک، شب گذشته رسانه‌های خارجی خبر از تلاش سناتورهای آمریکایی برای تصویب بسته تحریمی جدید علیه کشور دادند. این بسته بیش از همه بخش انرژی و کشتی رانی را در بر می‌گیرد.اما نکته قابل توجه در آن این است که این بسته شامل مواردی است که از تجارت طلای ترکیه با ایران جلوگیری می‌کند.

سناتورهای آمریکایی این موارد را با این هدف طراحی کرده‌اند که از سرازیر شدن طلای ترکیه به ایران که طی ماه‌های گذشته منجر به آن شده است که تهران بتواند بخش مهمی از تحریم‌های غرب علیه ایران را خنثی کند، جلوگیری به عمل آورند. از ابتدای سال جاری این برای سومین بار است که سنای آمریکا تلاش می‌کند از جریان سرمایه به داخل ایران به هر شکلی جلوگیری کند.

در این مورد مارک دوبویتز، رئیس بنیاد حمایت از دموکراسی‌ها، تاکید کرده است که بسته جدید تحریمی مواردی برای جلوگیری از تجارت طلای ترکیه با ایران را در بر می‌گیرد.

تجارتی که دوبویتز تجارت طلا نامیده از این قرار است که ایران پول گاز صادراتی به ترکیه را به لیره دریافت می‌کند و از آنجا که انتقال وجه به داخل کشور با مشکلاتی همراه است، این لیره در بازار ترکیه تبدیل به طلا شده و از راه دبی به ایران منتقل می‌شود.

تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد بود که از تجارت با ایران جای نگرانی نیست و ترکیه در حال مذاکره با آمریکا بر سر این موضوع است.

بر این اساس تحریم‌های جدید آمریکا گویا قرار است خرید گاز ایران توسط ترکیه را تنها با این شرط قانونی بداند که این خرید گاز تبدیل به خدمات و کالاهایی در داخل ترکیه شده که به لحاظ قانونی ممنوعیتی نداشته باشند. پیش نویس این بسته جدید تحریمی تجارت فلزات گران‌بها از جمله طلا با ایران را منع کرده است.

دوبویتز که خود از سردمداران تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است گفته: با این اقدام دیگر سنای آمریکا نگرانی از بابت تجارت گاز با طلا از سوی ایران نخواهد داشت. پیش از این اوباما در اواخر جولای دستوری مبنی بر تحریم افرادی که به تجارت دلار یا طلا با ایران مشغولند را صادر کرده بود.

سناتور منندز در خصوص بسته جدید این‌گونه اظهار نظر کرده است که: هرچند تحریم‌ها اقتصاد ایران را با مشکلات فراوان مواجه کرده اما تغییری در برنامه هسته‌ای این کشور به وجود نیاورده است. این سناتور دموکرات گفته: پیام ما کاملاً روشن است. پنجره‌ها یک به یک بسته می‌شود و زمان بازی گذشته.

این بسته جدید قرار است امروز جمعه از سوی سنا مورد تایید نهایی قرار بگیرد و در این صورت به عنوان بخشی از طرح سیاست دفاعی آمریکا در خواهد آمد که بعد از تایید نهایی از سوی کاخ سفید و سنا به امضای اوباما خواهد رسید.

این تحریم‌ها در حالی مورد اشاره قرار می‌گیرند که اخیراً آژانس بین‌المللی انرژی اشاره کرده است که پیش رفتی در تحقیقات خود برای درک نوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران نداشته است. همچنین باید گفت طرح بسته جدید تحریمی در آستانه شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با 5 + 1 نشان از تلاش غرب برای فشار بیش از حد بر ایران برای دریافت امتیاز در این مذاکرات است./تابناک