اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات دیگری از پرونده ۷ كشته‌ برای ۶۲ متر زمین




 اخبار حوادث - جزئیات دیگری از پرونده ۷ كشته‌ برای ۶۲ متر زمین

آن طوری كه ضاربین پنج نفر را به قتل رساندند و با توجه به تیر خلاصی كه زدند كار افراد مبتدی نبود.

فاجعه خونبار رامهرمز بر سر 62 متر زمین این روزها رعب و وحشت عجیبی را در دل مردم این شهرستان به راه انداخته و خانواده‌های مقتولان را تا ابد داغدار کرده است. دوشنبه پنجم خردادماه سال جاری حدود ساعت 12 و 25 دقیقه صدای تیراندازی‌های متعدد در برخی از كوچه و خیابان‌های شهر رامهرمز طنین انداز شد.

به گزارش فارس مردم وحشت‌زده و سرگردان به اطراف می‌نگریستند كه چه حادثه‌ای رخ داده است، طولی نكشید كه آژیرهای مستمر آمبولانس‌های اورژانس 115 رامهرمز و آژیر خودروهای پلیس، مردم شهر را بیشتر نگران از وقوع حادثه‌ای ناگوار كرد كه به‌وقوع پیوسته بود اما كجا، چه و چگونه، هنوز برای مردم شهر پرسش‌انگیز بود و خانواده‌ها كه نمی‌دانستند به درستی چه اتفاقی افتاده كودكان و نوجوانان خود را به خانه‌ها فراخواندند تا مشكلی دامنگیرشان نشود.

  شرح حادثه
پنجم خردادماه سال جاری ضاربین با دو قبضه كلاشینكف و یك قبضه كلت و بیش از 600 فشنگ جنگی با موتورسیكلت به محل ساختمان نیمه تمام مورد مناقشه می‌آیند و طبق گفته برخی شاهدان، اسلحه‌ها را از درون كیسه‌های پلاستیكی سیاه رنگ بیرون آورده و بلافاصله به سمت افرادی كه برای واسطه‌گری و حل و فصل مشكلی آمده بودند از جمله علی طلاوری، حمید طلاوری، فرهاد طلاوری، قاسم احمدی و عبدالحسین آلبوغبیش شلیك می‌كنند و نفر سوم از ضاربین با كلت كمری تیر خلاص به آنها می‌زند،

 

سپس با موتورسیكلت گریخته و به سمت دادگستری شهرستان رفته و در دادگستری را به رگبار می‌بندند، پس از آن به سمت شركت سایپا محل كار برادران طلاوری‌ها رفته و آنجا را هم مورد هدف قرار می‌دهند و خساراتی را به بار می‌آورند، پس از آن پلیس وارد معركه كارزار شده و با بستن راه‌های عبوری با آنها درگیر می‌شود كه در این درگیری دو نفر از ضاربین كشته می‌شوند و نفر سوم پس از چند روز دستگیر و برادر چهارم كه مدعی عدم دخالت در این فاجعه خونبار است نیز متواری می‌گردد.

  شرح پرونده از سوی خانواده مقتولان
هفدهم اسفندماه سال 62 مطابق یك فقره مبایعه نامه، ابوالقاسم كردزنگنه (از ضاربین) متراژ 62 متر از منزل مسكونی (حیاط) خود را در حضور شاهدان و در بنگاه املاك جمشید كریمی به مبلغ 24 هزار تومان به فردی به‌نام عبدالعلی محمدیان می‌فروشد تا راه ورودی منزل محمدیان اتومبیل‌رو شود و محمدیان منزل مسكونی خود را به اضافه قولنامه بعد از 10 سال به فردی به نام خسرو امیرزاده می‌فروشد كه خانواده زنگنه از این موضوع اطلاع كامل داشته‌اند.

 

فارس نوشت؛ وی در سال 1367 طبق پروانه ساختمان 12086 – 25/10/67 مقدار 62 متراز منزل خود را كسر می‌كند و بعدا خسروی همین منزل مسكونی و قولنامه را با سند شش دانگ عرصه و اعیان به خانم نورا افروز انتقال می‌دهد و نورا افروز مجددا منزل مسكونی و قولنامه 62 متر را در سال 85 به علی طلاوری فرزند نورمحمد با سند شش دانگ عرصه و اعیان انتقال می‌دهد.

 

علی طلاوری بعد از پنج سال زندگی در منزل، در سال 1390 قصد ساخت و‌سازجدید و تخریب ساختمان خود را می‌کند و با دریافت پروانه ساختمان آغاز به خاك‌برداری می‌كند حتی در روزهای اول دو نفر ضارب به نام‌های (امید و كیامرث زنگنه) به صورت روزمزد نزد علی طلاوری در ساختمان كار می‌كردند، كه خانواده زنگنه بعد از حدود 30 سال مدعی عدم فروش 62 متر و جعل قولنامه در دادسرا شدند.

 

به هر حال علیه خریدار اول 62 متر زمین به نام عبدالعلی محمدیان به اتهام جعل و كلاهبرداری شاكی می‌شوند كه طی حكم شماره 910229 – 17/3/91 محمدیان با شهادت مادر ضاربین (معصومه الهی) تبرئه و حكم قطعی می‌شود و مجددا خانواده زنگنه طی دادخواست حقوقی با وكالت سعید اكرمی به طرفیت علی طلاوری فرزند نورمحمد دادخواست خلع ید و رفع تصرف طرح دعوی می‌كند كه نهایتا طی دادنامه شماره 910757 – 12/10/91 با نظر هیات كارشناسان رسمی، رای به بی‌حقی و رد دعوی خانواده زنگنه صادر و قطعی می‌كند؛ (شعبه 13 تجدید نظر) و باز مجددا به اتهام تخریب و تصرف عدوانی در دادسرا در پرونده 920244 – 19/2/92 اقدام و در شعبه 102 جزایی رامهرمز، علی طلاوری فرزند نورمحمد تبرئه و همین حكم در شعبه 13 تجدید نظر اهواز طی حكم 920507 – 24/11/92 قطعی می‌شود،

 

ضمنا محمدیان در سال 62 بعد از خریداری ملك از ابوالقاسم كردزنگنه ورودی منزل خود را به صورت ماشین رو درآورده و بعد از آن به خسرو امیرزاده می‌فروشد. لذا با وجود احكام قطعی به نفع علی طلاوری فرزند نورمحمد خانواده زنگنه به صورت غیرقانونی در دی‌ماه 92 اقدام به مسدود كردن راه عبور كوچه منتهی به منزل علی طلاوری می‌كند كه علی طلاوری به شهرداری مراجعه و موضوع را اطلاع می‌دهد و شهرداری رامهرمز طبق نظریه كمیسیون ماده 100 شهرداری، اقدام خانواده زنگنه را غیرقانونی تشخیص می‌دهد و در اردیبهشت‌ماه 93 با عوامل خود (شهرداری رامهرمز) اقدام به اجرای حكم و تخریب دیوار مزاحم كه توسط خانواده زنگنه احداث شده بود و باعث مسدود كردن كوچه عبوری می‌شد می‌كند. نكته مهم این است كه مطابق با نظریه 2182 – 22/2/93 كارشناس رسمی دادگستری در رشته خط، ادعای جعلی بودن قولنامه ابوالقاسم زنگنه رد می‌شود و حكم بر درست بودن قولنامه اعلام می‌شود،

 

بنابراین با وجود اینكه تمام احكام حقوقی و قانونی به نفع علی طلاوری فرزند نور محمد صادر شده بود وی برای نشان دادن حسن‌نیت طبق اصول شرعی و عرفی رامهرمز، مجددا حاضر به خریدن دوباره متراژ 62 متر زمین پدر ضاربین، را با واسطه چند نفر می‌كند كه متاسفانه به جای جواب حسن نیت به آقای طلاوری، در پنجم خردادماه سال جاری در اقدامی فجیع پنج نفر بی‌دفاع و مظلوم را كه هیچ گونه نقشی در پرونده قانونی مطروحه نداشتند، به نام‌های، علی و حمید طلاوری فرزند عبدالكریم و مرحوم فرهاد طلاوری فرزند كریم و قاسم احمدی كارشناس ساختمان و عبدالحسین آلبوغبیش همسایه منزل مسكونی خانواده زنگنه، به قتل رساندند.

  فرزندان من هیچ نقشی نداشتند
عبدالكریم طلاوری پدر دو تن از مقتولان (مهندس حمید طلاوری و مهندس علی طلاوری) در این ارتباط اظهار كرد: با زجر و بدبختی و كارگری در صنایع فولاد و زیر بمباران در زمان جنگ توانستم بچه‌هایم را به درستی بزرگ كرده و تربیت كنم تا برای جامعه مفید باشند. بچه‌های من (حمید و علی) هیچگونه دخالتی در این پرونده ملكی نداشتند و مدارك موجود دلیل بر این مساله است. وی خواهان رسیدگی فوری مسئولان قضایی و امنیتی به این فاجعه شد و گفت: با توجه به اینكه عامل اصلی فاجعه خونبار رامهرمز فراری است و در تهران به سر می‌برد، خواهان دستگیری وی هستیم تا همه عوامل دخیل در این فاجعه شناسایی و به‌سزای عملشان برسند. عبدالكریم طلاوری همچنین از طایفه طلاوری كه خویشتن‌داری كرده و به همراه مسئولان شهرستان ابراز همدردی كردند تشكر كرد.

  فرزندانم سرشان به كار خودشان بود
مادر مقتولان، حمید و علی طلاوری و خواهر فرهاد طلاوری نیز در ادامه اظهار كرد: بچه‌های من اهل دعوا و زد و خورد نبودند و سرشان به كارشان بود لذا انتظار دارم كه دولت حق فرزندان مرا كه بی‌گناه كشته شدند بگیرد زیرا كه ریخته شدن خون افراد بی‌گناه خود گناهی بزرگ و نابخشودنی از نظر خداوند است.

  بی‌پناه شدیم
همسر مقتول، حمید طلاوری، مدیر داخلی شركت سایپا رامهرمز نیز بیان كرد: یك بچه كوچك دارم و باردار هم هستم، همسرم ساعت 9 صبح از منزل بیرون رفت و ساعت حدود یك ظهر بود كه یكی از دوستانم زنگ زد كه چه اتفاقی افتاده است و من هم از چیزی خبر نداشتم كه بعد از تماس با بستگان متوجه شدم كه تیراندازی شده و پس از آمدن به اورژانس متوجه شدیم چه فاجعه‌ای برایمان رخ داده است و اصلا تصور نمی‌كردیم كه روزگار این سرنوشت را برایمان رقم زده باشد.

  فقط می‌خواستند میانجیگری كنند
همسر مقتول، علی طلاوری، مدیرعامل شركت سایپا رامهرمز‌ نیز چنین گفت: شوهرم تهران بود ساعت 11 به او زنگ زدم گفتم كجایی، گفت تازه رسیدم رامهرمز، چند روزی بود برای انجام كارهای شركت به تهران رفته بود و او را ندیده بودم و دختر پنج ساله‌ام از صبح آن روز منتظر دیدن پدرش بود. وی ادامه داد: آن روز بود كه پس از تیراندازی و وقوع حادثه به من گفتند پایش تیر خورده است و بعد فهمیدم در جا به قتل رسیده است. وی اضافه كرد: شوهرم، برادرش و دایی همسرم بی‌گناه كشته شدند زیرا كه این پرونده اصلا ربطی به آنها نداشت و فقط می‌خواستند واسطه حل مشكل شوند.

  قانون حق ما را بستاند
همسر مقتول، فرهاد طلاوری 57 ساله، مدیر اجرایی كارگاه شركت سایپا رامهرمز نیز عنوان كرد: همسرم آن روز پس از صرف صبحانه به سر كارش رفت، پس از با خبر شدن از واقعه تا به حال اصلا برایم باور پذیر نیست كه چطور این اتفاق ناگوار به وقوع پیوست زیرا كه شوهرم مرد بسیار خوب و مهربانی بود و اصلا هیچگاه با كسی بحث و جدلی نداشت و از قانون انتظار داریم هر چه سریع‌تر رسیدگی كنند و ما هم تابع قانون هستیم.

  مسئولان جلوی اینگونه حوادث را بگیرند
مهدی طلاوری فرزند مقتول، فرهاد طلاوری نیز تصریح كرد: پدر و پسر عمه‌هایم تا زمانی كه در قید حیات بودند نه دلی را شكستند و نه پا روی حق كسی گذاشتند و آن طوری كه ضاربین پنج نفر را به قتل رساندند و با توجه به تیر خلاصی كه زدند كار افراد مبتدی نبود. وی اظهار كرد: همیشه گفته‌اند كه پیشگیری بهتر از درمان است، لذا از مسئولان و مراكز انتظار داریم نگذارند فرد دیگری مثل ما داغ عزیزش را بدوش بكشد و هر چه زودتر به این پرونده رسیدگی شود. هركس كه در هر مسئولیتی قرار می‌گیرد وظیفه‌ای سنگین بر دوش دارد و باید وظیفه خود را در هر جایگاهی كه قرار دارد به درستی و خداپسندانه انجام دهد.

چه بسا شاید، پرونده‌های دیگری در رابطه با مشكلات متعدد مردم، در مراجع قضایی یا سایر ادارات وجود داشته باشد كه یا به طول انجامیده‌اند یا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده باشند لذا هوشیاری و هوشمندی مسئولان را می‌طلبد تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری در این شهر، كه باعث صدمه روحی و روانی بر پیكر مردم می‌شود نباشیم و با انجام كار درست و خداپسندانه و قانونمند، استرس‌ها را از جامعه دور‌سازیم و شادی را به مردم هدیه كنیم. زیرا كه رابطه بین افراد و جامعه متقابل بوده و یك سویه نیست و بر همین اساس است كه سود و زیان بین آنها نیز متقابل و متاثر از یكدیگر است.
اخبار حوادث - فارس 


ویدیو مرتبط :
جزئیات پرونده پدیده شاندیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای جزئیات تازه از پرونده قتل



 

 

 

 

با پیشرفت تحقیقات جزئیات جدیدی از اعمال مجرمانه جوان متهم به قتل برملا شد. ساعت ۸ شب ۲۸ مهر امسال مأموران كلانتری ۱۶۰ خزانه از وقوع یك شلیك گلوله و زخمی شدن یك مرد با خبر شدند.


مأموران با حضور در محل حادثه دریافتند یك مرد ۴۰ ساله به نام عباس بر اثر اصابت یك گلوله به بدنش به شدت زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان هفتم تیر به قتل رسیده است.


روشن ، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده گفت: تحقیقات نشان داد این فرد به مغازه‌داران مدعی شده‌ است جوان ۱۹ ساله‌ای به نام حسین وی را به قتل رسانده ‌است.

 

وی افزود: تحقیقات آغاز شد تا اینكه یك مرد جوان به نام حسین ۱۹ ساله دستگیر شد و از وی یك قبضه سلاح كمری به همراه خشاب و گلوله به دست آمد. این فرد در ابتدا مدعی شد از قتل عباس اطلاعی ندارد اما سپس به ارتكاب قتل اعتراف كرد و مدعی شد به عباس مقدار زیادی داروهای نیروزا و مكمل‌های غذایی داده است و بر سر تسویه حساب پول آن با یكدیگر درگیر شده‌اند.

 

بازپرس روشن گفت: تحقیقات ادامه یافت تا اینكه این فرد در ادعایی تازه مدعی شد كه اسلحه متعلق به عباس بوده است و عباس به سمت وی نشانه رفته اما در یك زد و خورد متوجه شلیك شدن گلوله و مرگ عباس شده است.

 

وی اضافه كرد: این بار تحقیقات توسط كارشناسان سلاح آغاز شد اما مشخص شد مسیر تیر به گونه‌ای بوده كه حسین شلیك كننده بوده است و امكان شلیك تیر به صورت بی‌هدف منتفی شد.

 

همچنین مشخص شد حسین تعدادی از فشنگ‌ها را به یكی از دوستانش داده تا وی فشنگ‌ها را به دست پدرش برساند كه همین امر نشان داد حسین از پیش تصمیم به این كار گرفته است.

 

بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران گفت: پدر حسین به اتهام اختفای ادله جرم دستگیر و بازداشت شد اما مدعی شد پسرش تا كنون دست به هیچ اقدام مجرمانه‌ای نزده است.

 

روشن افزود: تحقیقات پیشرفت‌های خوبی داشت تا اینكه مشخص شد حسین در ۳ اداره مختلف و پایگاه مختلف پلیس آگاهی پرونده مفتوح دارد و تحت تعقیب است.

 

در سوابق حسین مشخص شد این فرد به اتهام سرقت مسلحانه و همچنین زورگیری مدتهاست فراری است و با چندین نفر از دوستانش باندهای مختلف سرقت را پایه‌ریزی كرده است.