اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات دیدار روحانی با رئیس‌جمهور عراق


روحانی با ابراز خرسندی نسبت به تحولات سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید و پارلمان این کشور، گفت: در ایران، همه در مساعدت به عراق اتفاق نظر دارند و امیدواریم عراق با ثبات در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» روز پنجشنبه به وقت نیویورک درحاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار «فواد معصوم» رییس جمهوری عراق، گفت: تفرقه و تجزیه عراق به نفع ملت عراق و منطقه نیست و همه اقوام و مذاهب اعم از شیعه، سنی و کرد باید در حکومت این کشور سهم داشته باشند.

دکتر روحانی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه ملت عراق با تلاش خود و کمک کشورهای دوست به برقراری امنیت در کل عراق دست یابند، گفت: موفقیت، رفاه و امنیت عراق خواسته جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی با ابراز خرسندی نسبت به تحولات سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید و پارلمان این کشور، گفت: در ایران، همه در مساعدت به عراق اتفاق نظر دارند و امیدواریم عراق با ثبات در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی، موفقیت های مردم و ارتش عراق در برابر تروریست ها در روزهای اخیر را قابل توجه خواند و با اشاره به همکاری ایران در این زمینه، گفت: برای مردم ایران قابل تحمل نیست که شهرهای اصلی و مذهبی عراق مورد تعرض تروریست ها قرار گیرد.

روحانی افزود: میان امنیت ایران و عراق تفاوتی نیست، دو ملت، تاریخ و منافع و دین مشترک دارند و بر همین اساس باید در مسایل مختلف در کنار یکدیگر باشند.

رییس جمهوری با بیان اینکه اراده ایران بر توسعه روابط با کشورهای همسایه در همه زمینه ها است، گفت: عراق جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران دارد و ایران با توجه به ظرفیت های بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می تواند شریک خوبی برای عراق باشد.

«فواد معصوم» رییس جمهوری عراق نیز در این دیدار، علایق مشترک تاریخی و فرهنگی دو کشور را دیرینه و محکم ارزیابی کرد و گفت: به نظر ما این مناسبات باید همواره توسعه و گسترش یابد.

وی با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از معارضان علیه صدام، گفت: امروز نیز فراموش نمی کنیم که بخاطر حمایت های مستمر ایران، خطر گروه های تروریستی نظیر داعش مرتفع شده است.

رییس جمهوری عراق با تجلیل از موضع برادرانه و صادقانه ایران تاکید کرد: عراق اکنون به سمت ثبات سیاسی پیش می رود به طوری که نمایندگان سلیقه های سیاسی در خصوص مسایل ملی نظیر مبارزه با داعش متحد شده اند.


ویدیو مرتبط :
دیدار روحانی با رئیس جمهور روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس بنیاد شهید مطرح کرد: جزئیات مکالمه روحانی و اوباما/فشار مقامات آ‌مریکایی برای دیدار دو رئیس جمهور



 دیداررئیس بنیاد شهید باآیت الله موسوی اردبیلی

در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با آیت الله موسوی اردبیلی مطرح شد
جزئیات مکالمه روحانی و اوباما/فشار مقامات آ‌مریکایی برای دیدار دو رئیس جمهور

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی جزئیات مکالمه تلفنی اوباما و حجت‌الاسلام روحانی را تشریح کرد.

به گزارش فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله موسوی اردبیلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی شهیدی در دیدار با این استاد حوزه به تشریح علمکرد و فعالیت‌های این نهاد و ارائه آماری از کل خانواده‌های شهید و ایثارگر و آزاده زیر پوشش این نهاد پرداخت و اظهار داشت: نشر فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و ما برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی گفت: برای توفیق بیشتر در خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان، نیازمند حمایت مراجع بزرگ تقلید، هدایت و رهنمودهای ایشان و نیز دعای خیر آن‌ها هستیم.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس 13 جلد از وصیت نامه‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس جمع ‌آوری شده و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

شهیدی با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور قبل از سفر به شهر قم گفت: مجموعه دولت و شخص آقای رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به مراجع معظم تقلید و علما دارند و حتی به بنده تأکید داشتند که سلام مخصوص ایشان را به حضرتعالی برسانم.

رئیس بنیاد شهید درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سفر آقای دکتر روحانی به نیویورک سفری بسیار موفقیت‌آمیز بود و موجب شد دشمنان ملت ایران از جمله اسرائیل احساس خطر کنند.

وی با بیان اینکه در این سفر حصر ایران در فضای بین‌المللی شکسته شد گفت: در طول چهار سال گذشته بسیاری از کشورهای مطرح غربی تنها در سطح مدیر کل با مقامات ایران دیدار می‌کردند، اما در این سفر بسیاری از رؤسای جمهور کشورهای مطرح دنیا درخواست ملاقات با آقای دکتر روحانی را داشتند و بسیاری از آنها به محل اقامت دکتر روحانی در نیویورک آمده و با ایشان دیدار کردند.

شهیدی افزود: بسیاری از وزرای خارجه هم درخواست ملاقات با رئیس جمهور داشتند که آقای دکتر روحانی آن دیدارها را به آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه واگذار کرد.

وی در خصوص تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: قبل از سفر آقای روحانی به نیویورک فشار زیادی از سوی دولت آمریکا برای انجام ملاقات دو رئیس جمهور بود که آقای روحانی تصمیم در این مورد را به حضور در نیویورک موکول کرد.

 

به هر حال این دیدار بنا به دلایلی انجام نشد تا این که در زمان برگشت هیئت ایرانی در فرودگاه فشار زیادی از سوی دولت آمریکا برای تماس تلفنی بود.

 

آن طور که گفته شده بعد از نهار و نماز ظهر و زمانی که هیئت ایرانی در فرودگاه نیویورک بودند، تماس تلفنی از طرف دفتر آقای اوباما با آقای خزائی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گرفته می‌شود تا ارتباط تلفنی رؤسای جمهور دو کشور برقرار شود.

رئیس بنیاد شهید اضافه کرد: آقای دکتر روحانی هم به آقای اوباما گفت که ما با شما حرف‌های زیادی داریم و فوری‌ترین مسئله‌ای که باید حل و فصل شود مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است و قطعا تا این مسئله حل نشود نمی‌توان روی موضوع دیگری وارد بحث شد.

وی بیان کرد: در نهایت آقای اوباما گفت که من به وزیر خارجه خود دستور می‌دهم ظرف مدت سه تا 6 ماه این موضوع را برای حل و فصل شدن در دستور کار قرار دهد و شما نیز به وزیر خارجه خود این دستور را بدهید.

معاون رئیس جمهور گفت:‌ قطعا اگر مسئله هسته‌ای حل و فصل شود، بزرگ‌ترین موفقیت برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حاصل خواهد شد./فارس