اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات حساس‌ترین آزمون پزشکی کشور



اخبار,اخبار دانشگاه ,آزمون پزشکی

 

اخبار دانشگاه - جزئیات حساس‌ترین آزمون پزشکی کشور

وی ظرفیت پذیرش در این آزمون را ۲۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: شایسته‌ترین افراد در این آزمون پذیرش خواهند شد و اگر بخواهیم تغییراتی را در این آزمون اعمال کنیم حتماً یک سال قبل از برگزاری آزمون، آن را اعلام خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اعلام شرایط و جزئیات برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی گفت: ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۲۰۰ نفر است و از سال‌ آینده نحوه پذیرش داوطلبان را تغییر می‌دهیم.

امیرمحسن ضیائی در گفت‌وگو با فارس، در مورد جزئیات برگزاری آزمون دستیاری تخصصی گفت: چهل‌وششمین آزمون پذیرش دستیاری تخصصی رشته‌های بالینی پزشکی پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت به طور همزمان در ۲۰ دانشگاه و ۱۹ شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۶ هزار نفر از پزشکان در این آزمون شرکت می‌کنند که ۷ هزار و ۶۰۰ نفر زن و ۷ هزار و ۸۰۰ نفر مرد هستند و این افراد در ۲۷ رشته تخصصی پذیرش خواهند شد.

وی گفت‌: نتایج اولیه چهل و ششمین آزمون دستیاری تخصصی بعد از ۷۲ ساعت از برگزاری آزمون اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبان با توجه به کلید آزمون می‌توانند اعتراض‌های خود را اعلام کنند، نتایج نهایی تا پایان خرداد اعلام خواهد شد.

ضیائی گفت: آزمون دستیاری تخصصی یکی از حساس‌ترین آزمون‌های کشور است و این حساسیت از نظر سطح آزمون و رقابت داوطلبان است به همین دلیل وزارت بهداشت نیز با توجه به تجربیات گذشته تمام تمهیدات لازم را برای مسائل امنیتی دیده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت امسال از همکاری گسترده سازمان سنجش در برگزاری آزمون دستیاری استفاده کرده و به داوطلبان این اطمینان داده می‌شود که تمام مسائل امنیتی دیده شده است.

وی ظرفیت پذیرش در این آزمون را ۲۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: شایسته‌ترین افراد در این آزمون پذیرش خواهند شد و اگر بخواهیم تغییراتی را در این آزمون اعمال کنیم حتماً یک سال قبل از برگزاری آزمون، آن را اعلام خواهیم کرد.

ضیائی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه ساختار مدیریتی جدید وزارت بهداشت کمتر از یک سال است که کارَش را آغاز کرده به دستور وزیر بهداشت هیچگونه تغییری امسال در این آزمون دستیاری وجود ندارد اما برای سال آینده تغییراتی در نحوه انتخاب داوطلبان و کیفیت آزمون ایجاد خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در مورد تغییرات احتمالی آزمون دستیاری در سال آینده گفت:‌ هر چه از روش‌های دیگری در کنار برگزاری آزمون کتبی استفاده کنیم پذیرش بهتری خواهیم داشت مثلاً می‌توانیم ظرفیت‌ها را براساس رشته‌ها تغییر دهیم یا سابقه تحصیلی را در نتایج آزمون دخالت دهیم.

وی تصریح کرد: ‌البته تغییرات برای آزمون سال آینده شدید نخواهد بود و در مدت چند سال به تدریج اعمال می‌شود.
اخبار دانشگاه - فارس

 


ویدیو مرتبط :
تشریح جزئیات منابع و ذخایر ارزی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور اعلام شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

جزئیات آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور اعلام شد

زمان و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ داوطلبان شرکت در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور می توانند کارت شرکت در جلسه آزمون را از بعدازظهر روز سه شنبه 17 بهمن ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.sanaad.medu.ir دریافت کرده و با مراجعه به دبیرستان محل تحصیل خود عکس آن را ممهور کنند.

 

المپیاد  دوره  روز  تاریخ  ساعت شروع
کامپیوتر  بیست و سومین سه شنبه 24 بهمن ساعت 9 صبح
شیمی  بیست و سومین چهارشنبه 25 بهمن ساعت 9 صبح
نجوم واخترفیزیک نهمین  چهارشنبه  25 بهمن ساعت 2 بعدازظهر
ریاضی  سی و یکمین پنجشنبه  26 بهمن ساعت 9 صبح
زیست شناسی شانزدهمین   پنجشنبه  26 بهمن ساعت 9 صبح
فیزیک  بیست و ششمین جمعه  27 بهمن ساعت 9 صبح
ادبی  بیست و ششمین جمعه  27 بهمن ساعت 2 بعدازظهر

محل برگزاری آزمون و شماره صندلی داوطلب نیز در کارت ورود به جلسه دانش آموز درج شده است و از تمامی داوطلبان درخواست می شود به منظور عدم مواجهه با مشکلات غیرمنتظره قبلاً محل برگزاری آزمون خود را شناسایی کنند و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار خود را در روز آزمون حتماً به همراه داشته باشند./مهر