اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات جدید گروگان‌گیری جنجالی روز گذشته


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که خبر از گروگان گرفته شدن او بود با حضور در جمع خبرنگاران گفت مشکل تنها یک اختلاف ساده بین دو کارمند ساده بود و من گروگان گرفته نشده بود.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که خبر از گروگان گرفته شدن او بود با حضور در جمع خبرنگاران گفت مشکل تنها یک اختلاف ساده بین دو کارمند ساده بود و من گروگان گرفته نشده بود.

 پس از گذشت نزدیک به 400 دقیقه از آغاز گروگانگیری در ساختمان مرکزی شرکت اتوبوسرانی پایتخت پیمان سنندجی مدیرعامل اتوبوسرانی اظهار داشت: هیچ کس مرا گروگان نگرفته بود و من در دفترم بود وقتی شنیدم رسانه ها از گروگان گرفته شدن من خبر می دهند در میان خبرنگاران حاضر شدم.

این سخنان در حالی مطرح می شود که وی 4 ساعت بود که در جمع خبرنگاران حاضر نشده بود و شنیده ها حاکی است گروگانگیر وی را آزاد کرده است.

سنندجی در ادامه سخنانش گفت: این موضوع یک اختلاف شخصی بین دو کارمند ساده بوده است که از 4 سال پیش ادامه دارد یکی از این کارمندان در قسمت اداری و دیگری به عنوان پرسنل در این سازمان مشغول به کار بود که اختلافاتی را به خاطر جابجایی داشتند این فرد صبح امروز برای رفع مشکل به دفتر من مراجعه کرد که مذاکرات در این رابطه اندکی به طول انجامید.

وی ادامه داد: 3 هفته قبل دستور بازگشت به کار این فرد را صادر کرده بودیم. نه من گروگان گرفته شده بودم و نه تیراندازی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: اکنون در حال مذاکره با این فرد هستیم و مشکلات پس از یک تماس به وجود آمد ما با هیچ فردی درگیر نشدیم و من اسلحه ای در دست گروگان گیر ندیدم.

به گفته وی، این فرد یک و نیم سال قبل به دلایل انضباطی اخراج شده بود که کمیته انضباطی حکم اخراج او را صادر کرده و مراجع بالاتر حتی وزارت کار و دیوان عدالت اداری در این مورد حضور داشته اند من خودم دستور دادم تا این فرد بار دیگر مشغول به کار شود اما او خواست به دفتر من بیاید تا اختلافات حل شود.

سنندجی ادامه داد: این مسئله هیچ ربطی به من ندارد و ممانعتی نیز نبوده است که من از ساختمان خارج شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا پس از 4 ساعت در جمع خبرنگاران حاضر شدید گفت: کسی به من نگفته بود که خبرنگاران حضور دارند اما پس از اینکه آقای رزم آزما به من اعلام کرد که سایتها خبر از گروگان گرفته شدن من داده اند در جمع خبرنگاران حاضر شدم این در حالی است که با توجه به اینکه گروگانگیری از ساعت 10:30 صبح آغاز شده است هیچ کدام از مسئولان پلیس پایتخت پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در این باره نبوده اند.


ویدیو مرتبط :
«حامد صداقتی»، شمشیرباز گروگان گرفته شده آزاد شد+جزئیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات گروگانگیری روز گذشته یک تبعه افغان در تهران



گروگانگیری چند ساعته یک تبعه افغانستان در تهران، بدون هرگونه خسارت جانی و مالی خاتمه یافت؛ گروگانگیران در ازای آزادی گروگان، خواستار پرداخت یک میلیارد ریال پول نقد بودند.

سرهنگ امید بهمنیاری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به گروگانگیری یکی از اتباع کشور افغانستان در پایتخت اظهار داشت: ساعت 12 نیمه شب، ماموران پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، در جریان یک گروگانگیری در منطقه  واقع در خانی آباد، قرار گرفتند.

رئیس کلانتری 152 خانی‌آباد ادامه داد: پس از این گزارش، ماموران پلیس به سرعت به منطقه مورد نظر اعزام شدند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند که ساعت 9 صبح، یکی از اتباع کشور افغانستان به نام «محمد»، توسط 5 تن از دیگر اتباع این کشور، درست در مقابل اداره اتباع خارجه، ربوده شده و گروگانگیران، وی را به زور سوار اتومبیل کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گروگانگیران در قبال آزادی محمد، خواستار پرداخت مبلغی معادل یک میلیارد ریال شده بودند، افزود: ماموران پلیس در بازجویی‌های اولیه، موفق به کشف محل نگهداری محمد در یکی از کارگاه‌های نجاری در محدوده شهرک بستان شدند و به سرعت عملیات رهایی وی را آغاز کردند.

بهمنیاری با اشاره به اینکه محل اختفای محمد و گروگانگیران به هیچ وجه قابل نفوذ نبود، گفت: ماموران پلیس با محاصره کارگاه نجاری، توانستند یک خط ارتباطی با گروگانگیران برقرار کنند و با استفاده از شگردهای خاص، موفق شدند در طول یک مذاکره یک ساعته، در خصوص آزادی این گروگان، با گروگانگیران به توافق برسند.

رئیس کلانتری 152 خانی‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال محاصره محل، توسط پلیس و انجام مذاکرات تلفنی با گروگانگیران، ماموران پلیس موفق شدند محمد را آزاد و 5 گروگانگیر را بدون هرگونه خسارت جانی و مالی دستگیر کنند.

در تحقیقات انجام شده و بازجویی‌های به عمل آمده از گروگانگیران، انگیزه این گروگانگیری، اختلافات مالی میان گروگانگیران و یکی از اقوام فرد گروگان بوده است.


  اخبار حوادث  - تسنیم