اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات جدید وام ۲۵ میلیونی خودرو/ میانگین ۴۵۰‌هزار تومانی اقساط و امکان فروش پس از ۳ سال



اخبار,اخباراقتصادی, وام  خودرو

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو با بیان اینکه وام ۲۵ میلیون تومانی به خودروهای با میزان ساخت داخل بالای ۴۰ درصد اختصاص می‌یابد، گفت: در این طرح، صاحب خودرو می‌تواند، پس از سه سال آن را به شخص دیگری بفروشد.

ساسان قربانی در گفت‌ و گو با فارس با تشریح جزئیات جدیدی از وام 25 میلیون تومانی خودرو، اظهار داشت: قرار است پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای 40 درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است این وام جهت حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.

* مذاکره بر سر مکانیزم پرداخت سود تسهیلات
وی در پاسخ به این سؤال که در مورد مکانیزم پرداخت یارانه سود تسهیلات وام خودرو چه توافقی بین بانک مرکزی و خودروسازان شده است؟ گفت: یکی، دو مکانیزم در حال بحث است، ممکن است مکانیزم‌هایی بین بانک مرکزی و خودروسازان برای اعطای این تسهیلات با روش‌های مختلف در نظر گرفته شود.

قربانی تأکید کرد: مهم این است که سود وام خودرو برای مصرف‌کنندگان بیشتر از 16 درصد نباشد.

* پیش‌بینی استقبال شدید مردم از وام خودرو
وی در ادامه با بیان اینکه وام پرداختی بابت خرید خودرو دارای شرایط مناسبی است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این وام شدیداً مورد استقبال خریداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: وام 25 میلیون تومانی خودرو اقساط حدود 450 هزار تومانی برای خریداران خواهد داشت که اگر این رقم امروز یک پنجم حقوق خریداران را شامل می‌شود، قطعاً در سال‌های آینده این سهم بسیار کمتر خواهد شد.

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: در ایران که همواره با تورم زندگی می‌کنیم، پرداخت وام با سود بانکی 16 درصد یک مزیت برای خریداران خودرو خواهد بود.

وی با انتقاد از اعلام زودهنگام پرداخت وام خودرو، گفت: اعلام این خبر قبل از آنکه منابع مالی در اختیار صنعت قرار گیرد، صورت گرفت که ضربه سنگینی را به صنعت خودرو وارد کرد، زیرا برخی افراد که قصد خرید خودرو را داشتند فعلا‌ً دست نگه داشته‌اند.


  اخباراقتصادی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
مقایسه وام ۲۵ میلیونی خودرو و وام ۳ میلیونی ازدواج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک مرکزی :جزئیات تازه از تسهیلات جدید بانکی/ بخشنامه اوراق ۶۰ میلیونی مسکن ابلاغ شد/ دوره تامین مالی وام خودرو در بانک‌ها ۴ سال است



 

اخبار,اخباراقتصادی,بانک  مرکزی

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه خودروسازان می‌توانند در توافق با مشتری دوره بازپرداخت تسهیلات را تا ۷ سال تعیین کنند، گفت: اما بانک‌ها (بانک مرکزی) اسناد خرید خودروسازان بابت فروش خودرو را تا مدت ۴ سال خرید دین می‌کنند.

سید علی اصغر میر محمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص دوره بازپرداخت تسهیلات خرید خودرو، اظهارداشت: خودروسازان می‌توانند در توافق با مشتری دوره بازپرداخت تسهیلات را تا 7 سال تعیین کنند و بابت آن اسناد بگیرند اما بانک‌ها (بانک مرکزی) تا مدت چهار سال این اسناد را از خودروسازان خرید دین می‌کنند.

وی افزود: بنابراین خودروساز می‌تواند بین 4 تا 7 سال خودرو را بفروشد.

* بانک مرکزی دخالتی در تهیه کالاها و شرکت‌های مشمول این طرح نداشت
مدیرکل اعتبارت بانک مرکزی در واکنش به این نکته برخی شرکت‌ها نسبت به فهرست تهیه شده اعتراض داشتند، گفت: این فهرست هم در بخش خودرو و هم کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و بانک مرکزی دخالتی در تهیه و تایید آن نداشته است.

وی ادامه داد: فهرست مدل خودروها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و این وزارتخانه فهرست‌ خودروها را به نمایندگی‌های ابلاغ خواهد کرد.

* کرمان موتور و مدیران خودرو در فهرست تسهیلات خودرو قرار دارند
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌‌های خودروسازی کرمان‌موتور و مدیران خودرو (تولید کننده خودروهای چینی) در فهرست قرار دارند اظهارداشت: بله؛ محصولات این دو شرکت هم در فهرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

* حجم تزریق منابع بانک مرکزی فعلا قابل پیش‌‌بینی نیست/ تخصیص اعتبار متناسب با استقبال مردم
میر محمد صادقی در پاسخ به این سوال که حجم منابعی که بانک مرکزی در این طرح تزریق خواهد کرد، چقدر است، گفت: فعلا قابل پیش‌بینی نیست زیرا باید اول طرح اجرا شود و ببینیم چقدر استقبال می‌شود و بعد از آن می‌توان اعلام کرد که حجم اعتباری که بانک مرکزی به این طرح اختصاص داده، چقدر است.

* شارژ کارت اعتباری براساس خالص حقوق دریافتی
وی درخصوص تسهیلات کارت اعتباری، تاکید کرد: میزان شارژ کارت اعتباری متناسب با خالص حقوق دریافتی و توان بازپرداخت تسهیلات فرد مشخص می‌شود و اگر توان بازپرداخت وام 10 میلیونی در دوره 18 ماهه را نداشت مبلغ کارت اعتباری وی کمتر خواهد بود.

* بخشنامه اوراق 60 میلیونی مسکن هفته گذشته ابلاغ شد
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی درخصوص بخشنامه اوراق 60 میلیونی مسکن، گفت: بخشنامه این اوراق هفته گذشته به بانک مسکن ابلاغ شده است.

 اخبار اقتصادی  -  فارس