اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات جدید از سوء قصد به دادستان خرمشهر



اخبار,اخبار سیاسی,ترور دادستان خرمشهر


 اخبار سیاسی -  جزئیات جدید از سوء قصد به دادستان خرمشهر

رئیس کمیته امنیت مجلس با تاکید بر اینکه سوقصد به دادستان خرمشهر، ترور نبود، جزئیات این سوء قصد را تشریح کرد.

به گزارش  تسنیم، محسنی‌ثانی به موضوع سوء قصد به جان دادستان خرمشهر اشاره کرد و ضمن انتقاد از بکار بردن لفظ "ترور" در این باره توسط رسانه‌ها، گفت: در این قبیل از حوادث باید نسبت به استفاده از کلمات بیشتر دقت کرد.

وی با بیان اینکه سوءقصد به دادستان خرمشهر با تفنگ شکاری ساچمه‌ای اتفاق افتاده است، افزود: بیش از 90 درصد از عرب‌های منطقه از این سلاح در اختیار دارند و گاهی در اختلافات بین خود، برای ترساندن طرف مقابل از آن استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امنیت مجلس درباره این حادثه تصریح کرد: یک فرد از پشت شیشه و از دور با تفنگ ساچمه‌ای به سوی وی شلیک کرده تا فقط شیشه را بشکند، در حالی که اگر کسی قصد ترور داشته باشد، از کلت و یا اسلحه کلاشنیکف استفاده می‌کرد لذا فرد ضارب قصد ترور نداشته است.

محسنی‌ثانی ادامه داد: با توجه به اینکه دادستان خرمشهر، عرب و از قوم و قبیله‌های همان مناطق بوده و پیش از این سوء قصد از منزل آقای حافظی رئیس قبیله حافظیه بیرون آمده بود، علت این حادثه احتمالا بیشتر اختلاف قبیله‌ای و یا نارضایتی از صدور حکمی توسط دادستان مطرح است و سازمان یافته و گروهکی نیست، اما در رسانه‌ها با عنوان ترور مطرح شد.

بنابر این گزارش، بامداد روز شنبه - 27 اردیبهشت ماه - علیرضا باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر مورد سوء قصد قرار گرفت. وی در جریان این سوء قصد، از ناحیه سر و گردن مجروح شد.

در جریان این حادثه، تنها یک ساچمه به ناحیه صورت وی اصابت کرده بود که توسط پزشکان خارج و خطر رفع شده است. 

اخبار سیاسی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
سوء قصد به سارکوزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات سوء قصد به سرمربی سابق تیم ملی



 

جزئیات سوء قصد به سرمربی سابق تیم ملی

 

 

سرمربی سابق تیم ملی جودو گفت: وقتی برای خرید وارد مغازه‌ای شدم بدون علت فردی به من ناسزا گفت و وقتی با وی بحث می‌کردم به یکباره صاحب مغازه با تبر به سوی من حمله کرد که ناچار به فرار شدم.

 

جزئیات سوء قصد به سرمربی سابق تیم ملی

افکارنیوزـسید محمود میران جودوکار سابق تیم ملی کشورمان که سه شنبه گذشته برای حضور در پیست اسکی به دیزین سفر کرده بود در حمله افراد ناشناس با کمی آسیب دیدگی از ناحیه دست راست روبه رو شد.

به گزارش بوتیا نیوز ،سرمربی سابق تیم ملی جودو اظهار داشت: سه شنبه هفته گذشته برای حضور در پیست اسکی راهی دیزین شده بودم و در مسیر برای خرید وارد مغازه‌ای شدم و ناخواسته وارد جرو بحث با صاحب مغازه شدم و فردی دیگر با استفاده از الفاظ رکیک باعث شد عصبانی شوم اما خودم را کنترل کردم. خواستم از مغازه خارج شوم که با ضربه‌ای به دستم روبرو شدم و به همین دلیل هنگامی که خواستم از خودم دفاع کنم با حمله صاحب مغازه روبرو شدم.

وی افزود: زمانی که صاحب مغازه به من حمله کرد به یکباره متوجه شدم که تبر بزرگی در دستش وجود دارد و با آن به سمت من حمله می‌کند. یک لحظه یاد روح‌الله داداشی افتادم که ناجوانمردانه کشته شد و به همین دلیل ناچار شدم با ۱۴۰کیلو وزن و دو متر قد پا به فرار بگذارم. متاسفم برای خودم که با این همه قهرمانی چرا باید بدون دلیل به خانواده‌ام ناسزا گفته شود.

میران در پایان گفت: برخی مواقع این خدا است که آدم را از مرگ حتمی نجات می‌دهد. من اصلا نمی‌دانم که چرا چنین اتفاقی رخ داد، بنده برای خرید چیپس وارد مغازه شدم اما بدون دلیل با الفاظ رکیک یک نفر مواجعه شدم که صاحب مغازه‌ از وی طرفداری کرد. البته بچه‌های هلال احمر هم حضور داشتند و لطف کردند دستم که ضربه‌ای هم خورده بود را مداوا کردند و بعد از آن ناچار شدم برای ارائه شکایت به کلانتری همان محل مراجعه کنم..../افکارنیوز