اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات ثبت نام دانشجویان علوم و تحقیقات در سال تحصیلی جدید



اخبار,اخباردانشگاه , ثبت نام دانشجویان علوم

معاون آموزشی واحد علوم وتحقیقات از هماهنگی ویژه معاونت آموزشی با سایر بخش های دانشگاه برای انتخاب واحد و ثبت نام دانشجویان خبر داد و تاکید کرد: دانشجویان حداکثر تا 8 مهر ماه (مهلت ثبت نام با تاخیر ) فرصت دارند برای رفع مشکل و انتخاب واحد اقدام کنند .

به گزارش ایسنا، دکتر سید بابک مظفری معاون آموزشی واحد علوم وتحقیقات، با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف به دانشجویان و نیز پذیرفته شدگان جدیدالورود این واحد دانشگاهی، گفت: روند انتخاب واحد دانشجویان ورودی 1393 واحد علوم و تحقیقات و ماقبل آن ، از تاریخ 31 مرداد ماه لغایت 8 شهریور ماه سال جاری به تفکیک مقطع صورت گرفت.

وی افزود: تاکنون حدود 78 درصد از دانشجویان این واحد نسبت به انتخاب واحد های خود اقدام کرده اند .

به گفته معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات، تاکید کرد: آن دسته از دانشجویانی که تا کنون به دلایل خاص آموزشی (از قبیل مشروطی بیش از حد ، اتمام سنوات و غیره )، مالی و یا دانشجویی (مباحث مربوط به نظام وظیفه ، مجوز نقل و انتقالات و غیره ) در زمان قانونی انتخاب واحد نکرده اند ، می توانند با مراجعه و متعهد شدن نسبت به رفع مشکل خود اقدام و بلافاصله به طور مشروط ثبت نام و انتخاب واحد کنند. تا با هدف مساعدت به وضعیت تحصیلی آنان امکان حضور در کلاس های آموزشی برای ایشان مقدور شود . به عنوان مثال این دسته از دانشجویان در زمینه رفع مسائل آموزشی به آموزش دانشکده خود و در خصوص رفع مسائل مالی به صندوق رفاه دانشجویی مراجعه و سپس اقدام به انتخاب واحد کنند .

وی با اشاره به اطلاع رسانی به دانشجویان برای آگاهی از زمان بندی انتخاب واحد از طریق ارسال پیامک گفت: بر اساس قوانین و بخشنامه آموزشی سازمان مرکزی ، عدم مراجعه دانشجویان به منزله انصراف از تحصیل و عدم مراجعه مشمولان نیز در بیش از یک ترم تحصیلی موجب اخراج و لغو معافیت از خدمت سربازی خواهدشد.

به گفته دکتر مظفری پذیرفته شدگان جدیدالورود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از تاریخ 21 شهریور لغایت اول مهر ماه سال جاری و پذیرفته شدگان جدیدالورود مقطع دکتری از تاریخ از 29 شهریور لغایت اول مهرماه سال جاری می توانند با مراجعه حضوری به دانشکده مربوطه خود در مجموعه واحد علوم و تحقیقات اقدام به تشکیل پرونده ، ثبت نام آموزشی و انتخاب واحد کنند .

وی گفت: روند ثبت نام پذیرفته شدگان جدیدالورود این واحد به تفکیک حروف الفبا برحسب حرف اول نام خانوادگی در دانشکده های مختلف انجام می شود.

دکتر مظفری از ایجاد یک بخش تحت عنوان ثبت نام ورودی های جدید بر روی سایت اصلی واحد به آدرس http://srbiau.ac.ir به منظور اطلاع رسانی روند ثبت نام پذیرفته شدگان سال 1394 خبر داد و گفت: اطلاعات مورد نیاز ویژه ی پذیرفته شدگان برای ثبت نام در این بخش ذکر شده است و دانشجویان جدیدالورود می توانند با مراجعه به این بخش از مراحل و مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده ، ثبت نام و زمان بندی انتخاب واحد آگاه شوند.

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان در صورت تمایل می توانند از طریق شماره تماس های موجود بر روی سایت واحد برای طرح مشکلات مختلف آموزشی خود با دانشکده های مختلف ارتباط برقرار کنند.

معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات، تصریح کرد : دانشجویان جدید می توانند عنوان رشته قبولی خود را در بخش " رشته های تحصیلی و آدرس دانشکده ها " واقع در لینک "ثبت نام ورودی های جدید " جستجو کرده تا از نام و محل دانشکده مرتبط خود آگاه شوند . علاوه براین، نقشه و نحوه دسترسی به دانشکده های مختلف برای آشنایی پذیرفته شدگان با فضای فیزیکی واحد بر روی سایت اصلی قرار گرفته است و در فضای واحد بنرها و نیز همکاران اطلاع رسانی راهنمای پذیرفته شدگان جدیدالورود خواهند بود .

دکتر مظفری خاطر نشان کرد: براساس بخشنامه سازمان مرکزی پذیرفته شدگان سال گذشته که به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده اند، این امکان فراهم شده است که بدون احتساب سنوات و بدون لحاظ کردن شهریه سال گذشته تنها با پرداخت شهریه نیمسال اول تحصیلی 95-94 اقدام به ثبت نام و انتخاب واحد کنند.

وی یادآور شد : بخشنامه فوق تنها برای نیمسال اول تحصیلی 95-94 وجاهت قانونی و اجرایی دارد .

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، زمان شروع کلاس های آموزشی این واحد براساس تقویم آموزشی دانشگاه 28 شهریور ماه جاری است . ثبت نام متاخرین نیز از تاریخ 6 لغایت 8 مهرماه صورت خواهد گرفت . همچنین دانشجویان کارشناسی می توانند برای حذف و اضافه دروس خود از تاریخ 13 الی 15 مهر ماه اقدام کنند .

همچنین معاونت آموزشی واحد علوم و تحقیقات با هدف تسهیل فرایند ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان اقدام به برگزاری منظم و مستمر جلسات کمیسیون موارد خاص و شورای آموزشی واحد نموده است تا در کوتاهترین زمان ممکن ، بررسی و تعیین تکلیف وضعیت آموزشی دانشجویان محقق شود .

 

اخبار دانشگاه - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آغاز سال تحصیلی در دانشگاه و عدم حضور دانشجویان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات بخشنامه شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال 91





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزئیات بخشنامه شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال 91

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی از جزئیات بخشنامه شهریه دانشجویان این دانشگاه در سال 91 خبر داد و گفت: امسال افزایش شهریه نداریم.

محمد خجسته معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس جزئیات شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال 91 را اعلام کرد.

وی اظهار داشت: شهریه دانشجویان ورودی سال‌های گذشته هیچ گونه افزایشی در سال 91 ندارد و مطابق همان میزان سال 90 تهیه شده است.

خجسته خاطرنشان کرد: شهریه دانشجویان جدید الورود تنها 5 درصد افزایش خواهد داشت.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد تصریح کرد: شهریه دانشجویان کاردانی (ورودی جدید) و کارشناسی ناپیوسته (ورودی جدید) شامل 20 درصد تخفیف می‌شود، یعنی پرداخت شهریه این دانشجویان 15 درصد کمتر از سال گذشته است.

وی تاکید کرد: دانشجویان دوره دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که متقاضی وام هستند می‌توانند وام 10 میلیون تومانی قرض الحسنه برای پرداخت شهریه خود دریافت کنند که روش دریافت آن نیز مراجعه به بانک صادرات و اخذ وام از این بانک است.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: سال 91 تنها سالی است که دانشجویان جدیدالورود تنها 5 درصد افزایش شهریه دارند و طی 10 سال گذشته دانشجویان جدیدالورود با 10 درصد افزایش شهریه مواجه بودند./فارس