اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات ثبت نام آزمون سراسری سال 91


معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 91 خبر داد .

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 91 خبر داد . و گفت:

در بند 43 فرم تقاضانامه یک تغییر بوجود آمده که گزینش رشته های تحصیلی مراکز تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تهران به اعلام علاقمندی اضافه شده است.

سیدجلال طباطبایی در افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 91 از امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می توانند نسخه PDF آن را از سایت دریافت کنند.

وی یادآور شد: کارت اعتباری ثبت نام در آزمون سراسری نیز از هم اکنون قابل خریداری است. ثبت نام در این آزمون از روز 16 آذر آغاز می شود و افرادی که مایل به خریداری کارت اعتباری و دریافت دفترچه از ادارات پست هستند نیز می توانند از 16 آذر به ادارات پست مراجعه کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: امکان خرید کارت اعتباری ثبت نام در آزمون سراسری سال 91 با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب فراهم است و داوطلبان می توانند با خرید اینترنتی و دریافت دفترچه از هم اکنون، خود را برای ثبت نام نهایی آماده کنند.

وی با اشاره به یک تغییر در شرایط ثبت نام و اعلام علاقمندی در آزمون سراسری، گفت: در بند 43 فرم تقاضانامه یک تغییر بوجود آمده است که گزینش رشته های تحصیلی مراکز تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تهران به اعلام علاقمندی اضافه شده است.

معاون اجرایی سازمان سنجش اضافه کرد: افرادی که مایل هستند می توانند علاقمندی خود را در این مرحله اعلام کنند اما در این مرحله نیازی به پرداخت هزینه اعلام علاقمندی نیست و پس از مشخص شدن کدرشته محل مربوط از سوی وزارت آموزش و پرورش هزینه لازم و نحوه پرداخت آن اعلام خواهد شد.

 ثبت نام در آزمون سراسری سال 91 از روز 16 آذر آغاز می شود و تا 25 آذرماه 90 ادامه دارد. استقرار اطلاعات ثبت نامی و ویرایش نیز در روزهای 30 بهمن تا 3 اسفند ماه سال 90 امکان پذیر است. آزمون سراسری سال 91 در روزهای 8، 9 و 10 تیرماه 91 برگزار می شود.

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
آزمون های سراسری گاج-ثبت نام آزمون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان توزیع كارت آزمون سراسری سال 91



اعلام زمان توزیع كارت آزمون سراسری سال 91

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور آخرین تغییرات و جزییات كنكور 91 را اعلام كرد. گروه آزمون و سنجش: حسین توكلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری كنكور سراسری 91 برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان از 8 تیرماه، گفت: برای شركت در این آزمون یك میلیون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند. وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از یك میلیون داوطلب در كنكور 91، گفت: از این تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد ثبت نام كرده‌اند.

 

توكلی با اشاره به مقایسه تعداد داوطلبان كنكور 91 نسبت به سال گذشته و سال 89 ، اظهار كرد: تعداد داوطلبان كنكور امسال نسبت به سال گذشته 66 هزار و 839 نفر و در مقایسه با سال 89 حدود 220 هزار و 672 نفر كاهش داشته است. توكلی در خصوص تعداد داوطلبان كنكور 91 به تفكیك گروه‌های آزمایشی مختلف، گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 260 هزار و 55 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی 449 هزار و 955 داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی 325 هزار و 335 داوطلب، گروه آزمایشی هنر 17 هزار و 858 داوطلب و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 13 هزار و 138 داوطلب ثبت نام كرده‌اند. وی با بیان اینكه هر یك از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و زبان‌های خارجی می‌تواند علاقمندی خود را برای شركت در گروه آزمایشی هنر اعلام كند تصریح كرد: بر این اساس 28 هزار و 922 داوطلب علاقمندی خود را برای شركت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام كرده‌اند. بر این اساس برای 46 هزار و 760 داوطلب گروه آزمایشی هنر كارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به امكان شركت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، تجربی، انسانی و هنر در گروه زبان‌های خارجی، گفت: حدود 97 هزار و 230 داوطلب علاقمندی خود را برای شركت در آزمون گروه زبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام كردند. بنابراین با توجه به تعداد داوطلبان واقعی آزمون زبان، برای 110 هزار و 368 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر می‌شود. وی با بیان اینكه برای هر گروه آزمایشی مختلف كارت ورود به جلسه جداگانه صادر می‌شود، خاطر نشان كرد: بر این ا ساس برای یك میلیون و 192 هزار و 293 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

توكلی با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی كارت ورود به جلسه كنكور 91 از روز یكشنبه 4 تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: داوطلبان می‌توانند تا هفتم تیرماه نسب به دریافت كارت ورود به جلسه خود اقدام كنند بنابراین داوطلبانی كه در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام كرده‌اند باید پرینت هر گروه را به طور جداگانه دریافت كنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنج شنبه 8 تیرماه، گفت: گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه 9 تیرماه، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه 9 تیرماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در روز صبح شنبه 10 تیرماه در سراسر كشور به صورت متمركز برگزار می‌شود.

توكلی با بیان اینكه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطینه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتایج آنان به صورت كارنامه از 15 مردادماه اعلام می‌شود، اظهار كرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته میتوانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب تقدم علاقه اقدام كنند.

مشاور سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتایج نهایی كنكور از 15 تا 17 شهریور ماه در طریق سایت سازمان سنجش خبر داد و افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی شدگان رشته‌های نیمه متمركز در نیمه اول مهرماه به منظور شركت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود./پرتال دانشگاهی