اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات تیراندازی در نیروی دریایی آمریکا/ تعداد قربانیان به ۱۳ نفر رسید



 تیراندازی در نیروی دریایی آمریکا

تعداد قربانیان تیراندازی در نیروی دریایی آمریکا به ۱۳ نفر رسید/ کشته‌شدن عامل تیراندازی

آخرین گزارش‌ها از تیراندازی در مجتمع نیروی دریایی آمریکا حاکی از آن است که یک نظامی 34 ساله نیروی دریایی قبل از آنکه کشته شود، ۱۲ نفر را با گلوله به کام مرگ کشاند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظامی نیروی دریایی آمریکا صبح روز دوشنبه در داخل ساختمان مجتمع نیروی دریایی آمریکا در قلب واشنگتن‌ حمله‌ای را آغاز کرد و قبل از آنکه خودش کشته شود، جان 12 نفر را گرفت.

کاخ سفید بعد از هشدار امنیتی بدلیل تیراندازی‌های گزارش‌ شده، بسته شد. پلیس عامل تیراندازی را «آرون آلکسیس» نظامی 34 ساله‌ای تعیین هویت کرد که در بین سال‌های 2007 تا 2011 به صورت رسمی و تمام وقت در نیروی دریایی آمریکا فعالیت می‌کرد.

بر اساس این گزارش، الکسیس در یک مقطعی بعنوان پیمانکار نیروی دریایی آمریکا در بخش فناوری اطلاعات نیروی دریایی فعالیت می‌کرد.

«ری مابوس» فرمانده نیروی دریایی آمریکا ضمن اعلام اطلاعات درباره الکسیس اعلام کرد که ارتباطات وی با ارتش می‌تواند به فهم انگیزه‌های این حمله و چگونگی دسترسی او به محوطه مجتمع نیروی دریایی آمریکا کمک کند.

مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند که به دنبال عامل دوم این حمله هستند که احتمالاً با لباس مبدل نظامی وارد محوطه نیروی دریایی آمریکا شده است.

تیراندازی موجب ورود نیروهای پلیس و مأموران «اف بی آی» به محوطه نیروی دریایی و محاصره شدن مجتمع مذکور شد و خیابان‌های اطراف که در نزدیکی کنگره بود، مسدود شدند.

مقامات به هرگونه ارتباط با تروریسم هیچ اشاره‌ای نکردند اما گفتند که انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست و سنای آمریکا به دنبال تیراندازی روز گذشته تعطیل شد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام تاسف از این حادثه، این حمله را یک اقدام بزدلانه خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد تا روز جمعه پرچم آمریکا به صورت نیمه افراشته بالا رود و گفت: ما بار دیگر با تیراندازی گسترده روبرو شدیم و امروز این حادثه در یک تأسیسات نظامی رخ داده است، این حادثه در پایتخت کشور ما رخ داده است.

در دسامبر سال گذشته میلادی، یک جوان 20 ساله با سلاح نیمه‌خودکار خود به دبستان «سندی هوک» در منطقه «نیوتاون» ایالت «کانتیکت» حمله کرد و 20 کودک 6 تا 7 سال و 7 فرد بزرگسال را کشت.

این رخداد اوباما را بر آن داشت تا به دنبال محدود کردن استفاده از سلاح‌های گرم در آمریکا شود و طرحی را به کنگره فرستاد مبنی بر آنکه سوء پیشینه خریداران سلاح بررسی شود اما لابی سلاح به اندازه‌ای در آمریکا قوی است که کنگره این طرح اوباما را رد کرد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
تیراندازی در نیروی دریایی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعداد قربانیان زلزله آذربایجان شرقی به ۱۵۳ نفر رسید/ آمار مجروحان از مرز ۱۳۰۰نفر گذشت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تعداد قربانیان زلزله آذربایجان شرقی به ۱۵۳ نفر رسید/ آمار مجروحان از مرز ۱۳۰۰نفر گذشت

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران از کشته شدن ۱۵۳ نفر در پی زلزله در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

حسن قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به تلفات زلزله شدید عصر امروز استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: متأسفانه بر اساس آخرین آمار تاکنون 153 نفر بر اثر این زلزله جان خود را از دست دادند.

وی افزود: 45 نفر در شهرستان اهر، 40 نفر در شهرستان ورزقان، 50 نفر در شهرستان هریس و 18 نفر نیز در بیمارستان‌های تبریز جان خود را از دست دادند.

همچنین بر اساس اعلام وزیر بهداشت، حادثه زلزله در آذربایجان‌شرقی تاکنون بیش از 700 مجروح به جا گذاشته است.

خلیل ساعی مدیرکل مدیریت حوادث غیر‌مترقبه آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله امروز 146 کشته و یک‌هزار و 300 مجروح داشته است/فارس