اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات تشکیل «مدارس خانواده»



اخبار,اخبار اجتماعی ,مدارس خانواده

 

اخبار اجتماعی - جزئیات تشکیل «مدارس خانواده»

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی مدرسه خانواده از سال آینده، گفت: در مدرسه خانواده آموزش‌هایی درباره همه نیازهای زندگی به همه اعضای خانواده در ارتباط با یک دوره کامل حیات ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر بهمن بهمنی افزود: این دوره‌ها یک چرخه زندگی را در بر می‌گیرد و به عنوان مثال این دوره‌های آموزشی شامل مسائل ازدواج، فرزندپروری، نوه پروری و ارتباط سازنده با عروس و داماد و زندگی در دوران سالمندی و ارتباط با سالمند می‌شود.

مدیرکل دفترازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره دوره‌های مدرسه خانواده نیز گفت: از نخبه‌ها و متخصصان با تجربه‌ای که در سطح جامعه سالهاست در زمینه آموزش و تعالی خانواده و ترویج فرهنگ سالم ازدواج کار می‌کنند، دعوت می‌شود و آنان هسته مرکزی مدارس خانواده را تشکیل می‌شوند. در حال حاضر قرار است آیین نامه ایجاد مدارس خانواده نوشته شود و از ظرفیت نخبگان جامعه برای تدوین سرفصل، محتوا و اجرای آن‌ها استفاده شود.

بهمنی در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به فعالیت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، نحوه صدور گواهینامه پایان دوره مدرسه خانواده چگونه خواهد بود، گفت: ‌قرار است این مدارس به ثبت برسد. بنابراین اجازه صدور گواهینامه گذراندن دوره‌ها را برای شرکت کنندگان دارند. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تشکیل خانواده یا مدرک گرایی؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان تشکیل مدارس خانواده مشخص شد



اخبار,اخباراجتماعی,مدارس خانواده


 اخبار اجتماعی - مدیرکل ازدواج وزارت جوانان خبر داد:
تشکیل مدارس خانواده از سال آینده

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: از سال آینده مدارس خانواده تشکیل می‌شود که در آن تلاش می‌شود به همه اعضای خانواده در همه مقاطع زندگی آموزش‌های لازم داده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر بهمن بهمنی در نخستین نشست کمیته ملی ازدواج که امروز یکشنبه در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد، اظهار کرد: مدارس خانواده تلاش می‌کند که همه اعضای خانواده آموزش‌هایی را در جهت زندگی بهتر و قوام زندگی در غالب محتواهای سازمان‌یافته دریافت کنند که از جمله آنها می‌توان به فرزندپروری، ازدواج، ارتباط با والدین و مرحله سالمندی اشاره کرد. البته هر یک از این موارد شامل موضوعات جزئی‌تری می‌شود. به عنوان نمونه کودک‌پروری و نوجوان‌پروری از جمله موضوعات بحث فرزندپروری است.

وی در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای مدارس خانواده استفاده کنیم و این مدارس دولتی نخواهد بود و زیر نظر فرهیختگان و صاحبنظران تحت خانواده اداره می‌شود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دانش و آگاهی کافی در حوزه زندگی جنسی وجود ندارد، اظهارکرد: متاسفانه برخی مراکز مدعی ارائه خدمات در این حوزه هستند، این در حالی است که نه شان دین، نه فرهنگ و نه اجتماع را رعایت نمی‌کنند.

بهمنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: کمیته ازدواج و تحکیم خانواده به هر موضوع مربوط به ازدواج می‌پردازد. اولین کارکرد خانواده حفظ خود است و اگر خانواده نتواند به خوبی از خود حمایت کند یا متلاشی و یا دچار بدکارکردی می‌شود.

وی افزود: زن و شوهر هسته مرکزی زندگی هستند که روابط دیگر را نیز باز تولید می‌کنند.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره وام وضعیت ازدواج نیز اظهار کرد: بنا به اعلام نماینده دولت پرداخت وام ازدواج قرار است بعد از عید فطر آغاز شود، ولی باید توجه داشته باشیم که وام همه مسائل مربوط به ازدواج نیست. در برخی از کشورهای پیشرفته‌تر که فاقد مشکلات اقتصادی هستند نیز مشکلات خانوادگی در حوزه ازدواج دیده می‌شوند. بنابراین رکن اصلی ازدواج و قوام خانواده اقتصاد نیست. البته این عامل را کاملا نمی‌توان نادیده گرفت.

بهمنی در زمینه کم بودن وام ازدواج اظهار کرد: در شهرستان‌ها شاید بتوان با مقدار ازدواج زندگی ساده‌ای را آغاز کرد؛ اما باید توجه داشته باشیم که همه مسائل ازدواج معطوف به موضوعات اقتصادی نیست.

وی درباره افزودن واژه تعالی عبارت ازدواج و تحکیم خانواده گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، در زمینه تحکیم خانواده کار شده است ولی تعالی به معنای رستگارسازی بشر در بستر خانواده است.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در حوزه ازدواج اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم نشستی را با تهیه‌کنندگان و کارگردانان درباره قصه‌های خانواده داشته باشیم تا آنها را به طور مستقیم یا ضمنی در تولیدات خود بگنجانیم.

بهمنی تاکید کرد: متاسفانه ردپای یک روند نگران‌کننده دیده می‌شود که به گونه‌ای بیشتر برنامه‌های حوزه خانواده، رنگ برنامه‌های زنانه به خود گرفته‌اند. اگرچه زن هسته مرکزی خانواده است ولی نباید مردان را از کانون خانواده بیرون و به نقش مردانه کم توجهی کنیم. این وضعیت ظلم به زنان نیز است هرچند که برخی از آنان فعالانه در کمرنگ کردن نقش مردان در خانواده تلاش می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر روی موضوع خیانت در رسانه‌ها بسیار کار می‌شود، این در حالی است که چنین کاری تبعات نامطلوبی می‌تواند در پی داشته باشد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه هفته ازدواج به استان‌ها گفت: این آیین‌نامه طی این هفته به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
  اخباراجتماعی - ایسنا