اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات تازه درباره كودك نابغه ایران


مادربزرگ شروین پس از انتشار گزارش روز پنجشنبه جزئیات جدیدی در اختیار خبرنگار ما گذاشته است.

هفت صبح: مادربزرگ شروین پس از انتشار گزارش روز پنجشنبه جزئیات جدیدی در اختیار خبرنگار ما گذاشته است.

دو سالگی سنی است که کسی از آن دوران چیزی یادش نمی‌آید. تازه خوب راه رفتن را یاد گرفته‌ایم و چند جمله را به زور و آن هم با چند کلمه غلط به زبان می‌آوریم. مادر کودک در این زمان تنها فکری که دارد این است که چطور در این سن شیر را از بچه‌اش بگیرد و یادش بدهد جایش را خیس نکند! برای همین هر کجای دنیا صحبت از کودک دو ساله‌ای شود که غیر از راه رفتن و چند جمله دست و پا شکسته بر زبان آوردن  کارهای دیگری هم بلد است؛ مثل بمب می‌ترکاند و تا چند وقت نیز نقل محافل و رسانه‌ها خواهد بود.

حالا اگر این کودک نابغه دو ساله، ایرانی باشد و در آن سوی آب هم زندگی کند که دیگر بیشتر سر و صدا به پا خواهد کرد. شروین سرابی پسر بچه دو ساله‌ای است که برخلاف آنچه رسانه‌ها نقل کرده‌اند كه مادرش انگلیسی است،  از پدر و مادری کاملا ایرانی متولد شده. پسری که با این سن کم، کارهایی فراتر از سن‌اش انجام می‌دهد و همه را انگشت به دهان نگه داشته که مگر می‌شود در این 18 ماهی که از خدا عمر گرفته بتواند 195 پرچم کشور دنیا را با نام بشناسد، کتاب بخواند، با آی‌پد، آی‌فون و کامپیوتر بهتر از یک جوان 18 ساله کار کند. شب‌ها با تلسکوپش به رصد آسمان بپردازد و صبح تا چشمش را باز می‌کند از مادرش به جای اسباب بازی، کتاب‌ها و بازی‌های فکری‌اش  را بخواهد!



زبان انگلیسی را از نوه‌ام یاد گرفتم!

مادربزرگ شروین چند روزی است که به‌ ایران آمده و وقتی متوجه می‌شود نوه‌اش در ایران هم مانند انگلیس شناخته شده و در رسانه‌ها از او صحبت می‌شود با هفت‌صبح تماس گرفت تا اطلاعات بیشتری از نوه‌اش در اختیار روزنامه قرار دهد. او در میان صحبت‌هایش از عروسش می‌گوید که نامش مهرآفرین است و در لندن شغل معلمی ‌دارد و تدریس می‌کند.

پسرش مراد، پدر شروین هم 12 سالی می‌شود که برای کار و تحصیل به انگلیس رفته است و علاوه بر اینکه درس می‌خواند در لندن رستوران پیتزافروشی هم دارد و پنج سالی می‌شود که با همسرش زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند. مادربزرگ شروین می‌گوید روزهایی که در خانه آنها بودم می‌دیدم که شروین وقتی از خواب بیدار می‌شود به جای اینکه از مادرش اسباب بازی بخواهد یا بهانه‌گیری‌های کودکانه بکند می‌خواهد کتاب‌هایش را برایش بیاورد تا بخواند: «زبان فارسی بلد نیست و مادرش از همان ابتدا با او انگلیسی صحبت کرده است. من هرچه زبان انگلیسی بلد هستم از شروین یاد گرفته‌ام. نوه‌ام خیلی باهوش است. در ابتدا خودم هم باور نمی‌کردم اما وقتی از نزدیک دیدم که چقدر خوب پرچم کشورها را می‌شناسد و کار با کامپیوتر را به خوبی بلد است؛ پذیرفتم که نوه‌ای باهوش دارم. نوه 14 ساله دیگری هم دارم که مانند شروین هوش سرشاری دارد.»



این پسرک همه چیزدان


در ابتدا مادر این کودک نابغه مانند هر مادر دیگری به نسبت سن فرزندش آموزش‌های معمول کودکانه را به شروین می‌داد که متوجه هوش سرشار او شد و دید که فرزندش بیشتر از سنش از همه چیز سردرمی‌آورد. شروین اطلاعات بسیار زیادی در مورد آتشفشان‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار هم دارد. او در حالی که تنها 10 ماهه بود اولین لغت‌ها را به زبان آورد و وقتی که تنها 18 ماه داشت می‌توانست با تلفن‌های همراه به راحتی کار کند و اجزای آنها را می‌شناخت: «از یک سال پیش که عروسم، شروین را به دکتر برده بود تصویر آناتومی‌ بدن انسان را تک به تک بلد بود و می‌گفت هر یک از اعضای بدن مثل معده و روده کجا هستند و چه کارآیی برای بدن دارند و دکتر را حیران این همه هوشش کرده بود.»

مادربزرگ شروین تعریف می‌کند که یک شب نوه‌اش از خواب بیدار شده و از مادرش خواسته برای او تلسکوپ بخرند که ‌این کار را هم کردند. او به خوبی می‌تواند از تلسکوپ استفاده و ستاره‌ها را رصد کند. همچنین در جای دیگر مهرآفرین مادر شروین نیز تعریف کرده که پسرش او را از خواب بیدار کرده و درمورد ایساک نیوتن و راز کشف جاذبه سوال کرده است.



 انیشتین دو ساله قرن 21، از جنس ایرانی


نزدیک هشت ماه می‌شود که رسانه‌های انگلیسی شروین، هوش و استعداد فرازمینی‌اش را تیتر روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خود کرده‌اند. این روزها نیز رسانه‌های داخلی به ‌این خبر حسابی پرو‌بال داده‌اند و دیگر اکثر مردم چه در ایران و چه انگلیس و حتی دنیا شروین سرابی را به عنوان یک نابغه ‌ایرانی می‌شناسند. دکترها تشخیص داده‌اند که شروین هوشی به‌اندازه انیشتین دارد و حتی فراتر از این دانشمند است.

به همین خاطر مادربزرگ شروین می‌گوید بسیاری از مدارس انگلیس از پدر و مادر شروین خواسته‌اند که او دیگر به مهدکودک نرود و آنها او را برای تحصیل در مدرسه آماده  بورسیه و تمام امکانات تحصیل را برای او فراهم خواهند کرد. فعلا این پسر باهوش و خارق‌العاده در تعطیلات شش هفته‌ای تابستانه به سر می‌برد و پدر و مادر او فرصتی دارند تا فکر کنند و ببینند برای آینده فرزندشان چه تصمیمی‌ بگیرند تا هر چه بیشتر استعداد شروین شکوفا شود


ویدیو مرتبط :
ویولن از كودك نابغه آلما دوچر - Bee from Franz Schubert

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات رویارویی نمایندگان ایران و آمریكا...



 

 

جزئیات رویارویی نمایندگان ایران و آمریكا در اجلاس صندوق بین‌الملل پول

 

 

جزئیات رویارویی نمایندگان ایران و آمریكا

 

 

اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول در حالی در هفته‌های گذشته برگزار شد كه رسانه‌های داخلی چندان به موضوع اختلاف میان هیات ایرانی و آمریكایی در این اجلاس نپرداختند. این درحالی است كه رسانه‌های خارجی از اعتراض ایران به بیانیه قرائت شده از سوی رئیس آمریكایی بانك جهانی خبر داده بودند.

 


به گزارش ایلنا، محمود بهمنی رئیس كل بانك مركزی ایران و شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد از طرف دولت به این اجلاس رفته بودند و عبدالرضا ترابی و هادی قوامی اعضای كمیسیون‌های اقتصاد و برنامه و بودجه مجلس نیز آنها را همراهی می‌كردند.

 


ترابی نماینده گرمسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ملیت آمریكایی رئیس بانك جهانی و تابعیت اروپایی رئیس صندوق بین‌المللی پول یادآور شد: در اثر حضور چنین مدیریت‌هایی در راس بانك جهانی و صندوق بین‌المللی پول كه اكثریت سهام این دو نهاد را به این كشورها اختصاص داده است‏، زورگویی‌های از سوی آنها به دیگر كشورها اعمال می‌شود.

 


وی با اشاره به عضویت ۱۸۵ كشور در صندوق بین‌المللی پول از سهم نسبتا خوب ایران در بانك جهانی و این صندوق سخن گفت و افزود: با این وجود، همواره اتهاماتی از سوی روسای آمریكایی و اروپایی این دو نهاد به ایران وارد می‌شود كه می‌كوشند چهره اقتصادی ایران را مخدوش كنند.

 


عضو كمیسیون اقتصادی مجلس، بیانیه پایانی رئیس بانك جهانی در اجلاس اخیر صندوق بین‌المللی پول را نمونه‌ای از این امر دانست و افزود: آنها در این بیانیه ایران را متهم به پولشویی كردند. در حالی كه ما پیش از برگزاری این اجلاس مصوبه دولت ایران مبنی بر تاكید بر مبارزه با پولشویی را به صندوق بین‌المللی پول ارائه داده بودیم.

 


ترابی با اشاره به اینكه قرائت این بیانیه از سوی رئیس بانك جهانی منجر به اعتراض هیات ایرانی شد، ادامه داد: از آنجایی كه تریبون در اختیار ما قرار نمی‌گرفت، ناگزیر به صدور و انتشار بیانیه‌ای در میان حاضرین در این نشست شدیم. اما متاسفانه این بیانیه از تریبون صندوق بین‌المللی پول قرائت نشد.

 


عضو كمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به اینكه آیا بیانیه منتشره از سوی هیات ایرانی اثر گذار بود یا نه ؟،‌ اظهار داشت: این بیانیه نه تنها در میان نمایندگان كشورهای دیگراثرگذار بود، بلكه سبب اتحاد بیشتر این كشورها علیه مسوولان آمریكایی و اروپایی صندوق بین‌المللی پول و بانك جهانی شد تا در مقابل زورگویی‌های آنان ایستادگی بیشتری نشان دهند.

 


وی افزود: از آنجا كه رئیس بانك جهانی با تشریفات خاصی وارد سالن می‌شد، هیات ایرانی نتوانست حضورا مراتب اعتراض خود را بیان كند.

 


این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی كه یادآور می‌شد سال گذشته در حاشیه این اجلاس هیات آمریكایی درخواست مذاكره با هیات ایرانی را ارائه داده بودند و جویای این بود كه آیا در سال‌جاری نیز چنین درخواستی ارائه شده است یا نه؟، گفت: امسال هیچ درخواستی برای ملاقات میان هیات آمریكایی با هیات ایرانی مطرح نشد.

 


ترابی با تاكید بر اینكه هیات‌های ایرانی و آمریكایی در دو قسمت مجزا در سالن اجلاس بین‌المللی پول جای گرفته بودند، متذكر شد كه هیچ رویارویی میان این دو هیات انجام نشد و حتی در سالن‌های انتظار هم هیات‌های ایرانی و آمریكایی با یكدیگر روبه‌رو نشدند. این در حالی است كه هیات ایرانی با هیات‌های مختلفی از كشورهای مالزی، اندونزی، پاكستان و افغانستان و برخی كشورهای آفریقایی ملاقات و مذاكره داشت.... / گزارش : خبرگزارى ايلنا