اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات بسته اقتصادی دولت برای رئیس‌جمهور چین



اخبار,اخبار اقتصادی,سفر رئیس‌جمهور چین  به ایران

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین با اعلام جزئیات بسته اقتصادی دولت یازدهم برای رئیس‌جمهور چین، گفت: روابط تجاری ایران و چین پس از سفر «شی جین پینگ» به ایران قطعا گسترش خواهد یافت.

مجیدرضا حریری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روابط تجاری ایران و چین بعد از سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران قطعا گسترش خواهد یافت، این در حالی است که البته این سفر، مذاکرات دیپلماتیک را نیز پشتوانه روابط تجاری قرار داده و می‌تواند راه را برای همکاری‌های مشترک میان دو کشور هموار کند. البته در این میان باید پذیرفت که چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا است و اگر قرار باشد ایران راه جهانی شدن را در پیش گیرد، باید با اقتصادهای بزرگ دنیا در تعامل باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: در این میان، اگر ایران قصد نداشته باشد با آمریکا به عنوان اولین اقتصاد بزرگ دنیا رابطه اقتصادی برقرار کند، باید با چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا، راه تعامل را در پیش گیرد که البته این تعامل و همکاری مشترک باید بر اساس یک بازی «برد- برد» باشد، این در حالی است که چین، شریک اول تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا هم هست.

وی به ورود رئیس‌جمهور چین به ایران اشاره و تصریح کرد: بر اساس سیاست توسعه اقتصادی چین، جاده ابریشم احیا خواهد شد و در کنار ظرفیتی که برای کشورهای قبلی قرار گرفته، در این جاده زمینه توسعه فراهم است. بانک توسعه زیرساخت آسیا نیز تدارکی است که چین برای کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم واقع شده‌اند، دیده است و ایران هم به عنوان یکی از این کشورها می‌تواند به خوبی از این ظرفیت برای توسعه زیرساختهای خود بهره گیرد.

به گفته حریری، ایران می‌تواند از سه پتانسیل چین برای تامین مالی زیرساخت‌ها یعنی منابع بانک توسعه زیرساخت آسیا، صندوق جاده ابریشم و صندوق کنفرانس شانگ‌های بهره گرفته و در همه آنها ذی نفع باشد و این درست در زمانی است که ایران برای توسعه خود، به سالانه ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی نیاز دارد و این می‌تواند زمینه اصلی فعالیت ما با چین در دوره جدید باشد.

وی اظهار داشت: اکنون فرصتی برای انجام سرمایه‌گذاری جدید میان ایران و چین فراهم است، البته این موضوع می‌تواند با ایجاد شرکت‌های مشترک میان دو کشور پیش رود. سفری که رئیس‌جمهور چین به ایران داشته، عمدتا شامل برنامه‌هایی برای توسعه زیرساخت‌ها مثل حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، بنادر و توسعه مناطق آزاد است و سیاست‌گذاری برای آینده روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را پیگیری می‌کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین ادامه داد: براساس تفاهم‌های سیاسی و اقتصادی که در حاشیه سفر رئیس‌جمهور چین به ایران صورت می‌گیرد، می‌توان کارهای زیادی برای بخش‌خصوصی تعریف کرد، بنابراین اگر اولویت ما حمل و نقل باشد، چین یکی از کشورهایی است که به صورت رقابتی توانسته بخشی از حمل و نقل ریلی داخلی کشور آمریکا را نیز به عهده گیرد و در مناقصه برنده شود. 

وی اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهور چین به ایران، سیاست‌گذاری در خصوص روابط آینده اقتصادی و تجاری دو کشور صورت خواهد گرفت و تا جایی که من مطلع هستم، قرار است در توسعه زیرساخت‌ها، بنادر، مناطق آزاد و حمل و نقل ریلی و قطار پرسرعت مذاکراتی با ایران از سوی رئیس‌جمهور چین صورت گیرد.

به گفته حریری، البته اثر این مذاکرات به زودی مشخص نمی‌شود بلکه باید اثرات رفع تحریم‌ها و حضور پررنگ‌تر چینی‌ها در اقتصاد ایران را از سال‌های آتی مشاهده کنیم ولی اتفاق اصلی این است که به هرحال دسترسی به منابع بانکی خارجی از جمله منابع بانکی سه صندوق توسعه زیرساخت آسیا، صندوق جاده ابریشم و کنفرانس شانگ‌های برای ایران سهل‌تر می‌شود.

وی افزود: مهمتر از گشایش چند کمپانی مشترک ایرانی- چینی در اقتصاد ایران، فراهم آوردن زیرساخت‌ها از جمله بنادر و صنایع است که بیش از آنکه چند شرکت ایرانی- چینی به اقتصاد ایران اضافه کنیم، باید با استفاده از منابع پولی چین، به این فکر باشیم که زیرساخت‌های کشور را به سرعت توسعه دهیم، چراکه اقتصاد ایران اکنون از نبود زیرساخت‌ها رنج می‌برد و با توجه به نیاز بالقوه ای که ایران به سرمایه‌گذاری سالانه ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار دارد، درصد عمده ای از این رقم باید از سوی چینی‌ها تامین شود.

حریری تصریح کرد: چین هم اکنون ۲۵ درصد تجارت ایران را دارد و در حوزه نفت و گاز نیز حدود ۵۰ درصد محصولات ایرانی را چینی‌ها خریداری می‌کنند و بنابراین این حق برای ما محفوظ است که ۲۵ درصد از سرمایه مورد نیاز کشور را که حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، چینی‌ها تامین کنند.


  اخبار اقتصادی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
اعلام جزئیات بسته اقتصادی دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریان انحرافی و رئیس جمهور در هم ذوب شده اند/ دولت عملکرد اقتصادی مطمئنی ندارد



انتخابات مجلس , حدیث های انتخاباتی  , عملکرد مجلس هشتم

 

در بحبوحه انتخابات مجلس و در حالی که تبلیغات رسمی برای کاندیداها آغاز شده است، حرف و حدیث های انتخاباتی داغ است.در این میان کاندیداهایی که در مجلس هشتم نیز حضور داشته اند،در این روزهای نزدیک انتخابات، با برگشت به عقب،  به نقد و بررسی عملکرد مجلس هشتم و تبیین این که مجلس نهم چگونه باید باشد تا مردمی و کارآمد باشد، می پردازند. علی عباسپور نیز یکی از مجلس هشتمی هایی است که در این باره نظرات جالبی دارد.مشروح مصاحبه شفاف با وی به شرح زیر است:

از دولت دهم شروع کنیم، آقای عباسپور از نظر شما عملکرد دولت دهم طی این دو سال چقدر مثبت بوده و چقدر به وعده ها و شعارها عمل شده است؟

ما معتقدیم در حقیقت دولت دهم با توجه به مش قانون گریزی و عدم اجرای قانون و اقدامات خودسرانه ای که بخصوص در بعد اقتصادی انجام داد ،  برای مثال عدم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به طور صحیح، مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

در حال حاضر، شاهد هستیم که ارزش پول کشور نصف شده و بسیاری از کارخانه ها تعطیل می شوند. برای یک خانواده مشکل است که در آستانه سال جدید مرد خانواده از کار اخراج شود چرا که کارخانه درآمد کافی ندارد.

ما اینها را حرکتهای مطلوب و پسندیده نمی دانیم.

در بعد سیاسی چطور؟عملکرد دولت در بعد سیاسی را چطور می بینید؟

در ابعاد سیاسی هم تندروی هایی می بینیم. در حقیقت نگاهی به عملکرد سیاسی دولت، زاویه ای با خط مش کلان نظام که توسط مقام معظم رهبری ترسیم می شود را نشان می دهد. به عنوان مثال بارها مقام معظم رهبری اشاره کردند بیداری اسلامی در صورتیکه دولت و شخص رییس جمهور اعلام می کند بیداری انسانی یا بیداری جهانی که این نگاهها در سیاست گذاری ما تاثیر دارد.

البته در کنار برخی از اقدامات اقدامات قابل قبولی وجود داشته مثلا دولت  در کمیسیون آموزش و تحقیقات فعال است و تلاشی که برای علم کشور یا پیشرفت تحقیقات صورت می گیرد  را تایید می کنیم اما در کلان ما یک جو قانونگریزی را در دولت می بینیم که به مصلحت کشور ما و منافع ملی مان نیست.

در این سال های حیات دولت دهم، بارها دیده شده که آمارهای اقتصادی متناقضی از دولتی ها در اختیار مردم گذاشته می شود.از نظر شما دلیل ای امر چیست؟

ببینید، دولت عملکرد مطمئنی ندارد،  لذا با همین آمار باید مردم را سرگرم کند. ما یک چیز عجیبی در دولت دهم می بینیم. دولت مجری است و باید پاسخگو باشد اما ما می بینیم که شخص آقای رییس جمهور عنوان می کند که مگر می شود در خانواده ای بیکار وجود داشته باشد ؟ حالا سوال این است که این را کی باید به کی بگوید. مردم باید از رییس جمهور بخواهند؟ مجلس از رییس جمهور بخواهد که چرا در خانواده ها جوانان بیکار وجود دارد ؟یا رییس جمهور از خودش و وزرای مربوطه بخواهد؟

رئیس جمهور  همیشه از همین روش استفاده می کند و در واقع مسئولیتی که خودش باید انجام دهد عنوان می کند که چرا این اتفاق می افتد در حالی که ایشان مجری است و باید پاسخگو باشد.

مثال روشن تری برای باز شدن این بحث می زنید؟

برای مثال ایشان با ابزار اتهام زدن به شخصیت های کشور آمدو نطفه اتهام زنی و بد اخلاقی اسلامی را رییس جمهور باب کرد.

ما می بینیم پس از دوسالی که می گذرد یکی از نمایندگان مجلس در تلویزیون بحثی را مطرح می کند که به یکی از مسئولین نزدیک رییس جمهور ببرمی گردد، بحثی که بی اساس هم نبوده و ایشان شدیدا برآشفته می شوندو می گویند که در نظام اسلامی آن هم ازصدا و سیما می شود به کسی اتهام زد؟

ایشان فراموش کردند که خودشان از این روش استفاده کردند و بد اخلاقی اجتماعی را بوجود آوردند . از این مسایل در عملکرد دولت زیاد است و دولتی که باید پاسخگو باشد خودش را جای سوال کننده قرار می دهد و پاسخ می خواهد. درکشور چه کسی باید پاسخ دهد کل اجرای کشور دست رییس جمهور و دولت است و رییس جمهور باید پاسخگو باشد این مشکلاتی است که ما در بدنه دولت مشاهده می کنیم.

قهر و خانه نشینی رئیس جمهور را چطور ارزیابی می کنید؟فضای مجلس در آن روزها چگونه بود؟

ما این کار را بسیار زشت و ناپسند ارزیابی می کنیم و این حرکت را یک حرکت ناشایست در کشورمان ارزیابی می کنیم که امیدواریم هیچ وقت تکرار نشود.

ما معتقدیم در جایی که رهبری انقلاب دستور می دهند ، اصل اطاعت از ولی فقیه حکم می کند که این دستور اجرا شود و ما می بینیم که صراحتا مقام معظم رهبری دستوری می دهند و رییس جمهور امتنا می کند.

ایشان در جایگاهی نیست که امتنا کند.در قانون اساسی ما شخص اول مملکت رهبر است و شخص دوم مملکت رییس جمهور است یعنی دستور رهبر بر نقطه نظرات رییس جمهور برتر است لذا من این اقدام رییس جمهور را ناپسند می دانم و بسیاری از دوستان هم همین نقطه نظر را داشتند.

اماهمه نمایندگان نظر شما را نداشتند، عده ای از نمایندگان هم از رئیس جمهور حمایت کردند.دلیل آنها چه بود؟

بله. البته ما وکیل الدوله هایی در مجلس داشتیم که اینها بعضا اگر روز بود و دولت می گفت شب است اینها همین را می گفتند و دست به توجیهات مختلفی در صحن مجلس می زدند و بحثهایی می کردند .

نمایندگان هم این بحث ها را قبول نداشتند و بعد هم عنوان می کردند که اصلا رییس جمهور مریض بود در صورتیکه این چه مرضی است که 11 روز طول می کشد و بعد از عدم اطاعت هم پیش می آید.

این وکیل الدوله ها چه تاثیری بر روند فعالیت های مجلس هشتم داشتند؟

تاثیرشان مسلما منفی بود.بالاخره آیین نامه داخلی مجلس اجازه تذکر می دهد و اجازه می دهد که دستور کار مجلس اگر نماینده ای معترض بود متوقف شود و ما مشاهده می کنیم که این به صورت یک حرکت برنامه ریزی شده برای وکیل الدوله ها درآمده بود .

وکیل الدوله ها در مجلس حاضر می شدند و در صحن مجلس پراکنده بودندو به طرق مختلف وقت مجلس را می گرفتند . نهایتا نمی گذاشتند مجلس به روند آیین نامه داخلی و استفاده از وقت خودش به طور موثر استفاده کند یا طرح های بعضا بی محتوا را مطرح می کردند که مشکل مردم ما نبود و مشکل مردم ما نهفته در مسایل دیگری بود که باید مورد بررسی قرار می گرفت.

اینها مسائلی را بایک تندروی ها که من اسمش را افراط در اصولگرایی می دانم مطرح می کردند و باعث تضعیف مجلس می شدند  و مردم این برداشت را می کردند که در مجلس درگیری است در حالیکه مردم ما یک مجلس آرامی را دوست دارند که بتواند به مشکلاتشان برسد نه اینکه وقتی رادیو را باز می کنند صدای داد و فریاد بیاید آن هم نسبت به مسایلی که واقعا درد مردم نیست ، را بشنوند.

اینها اثر منفی در اذهان عمومی مردم و کار مجلس می گذاشت و روند طبیعی مجلس را کند می کرد. دفاع های بی مورد از عملکرد دولت و تحسین ها و تقدیرهای بی مورد از عملکرد دولت، صدایی بود که ایجاد دوگانگی در مجلس می کرد.

یعنی در مجلس چند دستگی ایجاد شده بود؟

بله، شما یک بدنه ای را می دیدید که نسبت به مصالح و منافع کشور حساس بودند و اعتراض می کردند اما اینها با جار و جنجال می آمدند و مباحث دیگر را مطرح می کردند باز مردم سردرگم می شدند که این بحث ها چگونه می خواهد در مجلس جمع بندی بشود و نمونه آن سوال از رییس جمهور است و هر سوال به معنای مخالفت با رییس جمهور نیست.

موضوع سوال از رئیس جمهور را مطرح کردید،چه شد که طرح سوال انقدر حساس و جنجالی شد؟

در واقع جو سازی هایی صورت گرفت چرا که سوال از رئیس جمهور از اختیارات قانونی مجلس است و عجیب نیست.ما از وزرا هم سوال می کنیم و نمایندگان خیلی از مواقع قانع می شوند و اگر قانع نشدند، وزیر  به صحن می آید و از هر ده سوال شاید دو سوال به صحن فرستاده شود.

در صحن نیز نمایندگان سوال کننده از میان ده سوال شاید از پاسخ دو سوال قانع نشوند.سوال از رییس جمهور حق نماینده است وقتی دولت به کاهش ارزش پول ملی بی توجه است، وقتی دولت نسبت به هزینه کردن طبق قانون برنامه بی تفاوت است، وقتی در سیاست خارجی خط و مشی اتخاذ می کند که این خط و مش با سیاست های رهبری نظام تطبیق ندارد و وقتی اعتبارات کلانی به عنوان مسایل فرهنگی رییس جمهور می گیرد که رقمی بالغ بر هزار و پانصد میلیارد تومان در سال 89 است و هیچ اقدامی در جهت ارتقا فرهنگ کشور نمی افتد ، نمایندگان باید از رئیس جمهور سوال کنند.

ما همه اینها را عدم سو مدیریت دولت می دانیم .شخص رییس جمهور عادت کردند که با شعارها و دادن آمارهای غلط اذهان مردم را به سمت های دیگر ببرند و نه تنها مردم عادی بلکه متخصصین هم طول می کشد تا این آمار دربیاید و ببینند که با وواقعیت منطبق است یا نه.

نقاط مثبت دولت را چطور ارزیابی می کنید؟

ما نفی برخی از حرکات مثبت دولت را هم نداریم .وقتی ما می گوییم دولت در کلان است. ما مخالف دولت در همه زمینه ها نیستیم. من رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دوره هشتم هستم و تعامل خوبی با وزارت اموزش و پرورش و وزارت علوم داشتیم بخصوص درزمینه بودجه .

ما خودمان را موظف می دانیم از دولت در کمیسیون های تخصصی دفاع کنیم و سایر کمیسیون های تخصصی هم اینگونه هستند. اما هرچیزی جای خود را دارد و در همین حمایت از وزارت آموزش و پروزش می بینید آنجا که قانون معاونت پرورشی اجرا نمی شود، کمیسیون آموزش و تحقیقات برخورد می کند ، در جایی که سیستم آموزش می خواهد تغییر کند ما یکی از منتقدان سیستم آموزش و پرورش هستیم و این کار را عجولانه می دانیم  و اگر بحث بحث منافع ملی باشد قطعا قوه مقننه باید با قوه مجریه تعامل لازم را داشته باشد و  حمایت کند اما نباید تابع باشد و بحث تابع بودن با بحث حمایت کردن کاملا متفاوت است شما می توانید از کارهای دولت حمایت کنید اماهر کاری که  دولت کرد شما حمایت نمی کنید چون ما تابع دولت نیستیم و قوه مستقلی هستیم و وقتی دولت خطا میکند باید با این خطا برخورد قاطع کرد و جلوی عملکرد خطای دولت را گرفت.

نظر شما درباره جریان انحرافی چیست؟آیا این جریان را از رئیس جمهور جدا می دانید؟

ساده نگاری و ساده اندیشی است که ما بین جریان انحرافی و دوستانی مثل آقای احمدی نژاد و آقای مشایی تفکیک قائل شویم .این آقایون در آقای احمدی نژاد و آقای احمدی نژاد در آنها ذوب شده اند.

آقای احمدی نژاد نشان داد که از دوستان نزدیکش تفکیک ناپذیر است به همین دلیل ما هیچ گونه برخورد از سوی آقای احمدی نژاد در برابر هرگونه عملکرد جریان انحرافی نمی بینیم .

این جریان همچنان فعال است البته پس از 11 روز خانه نشینی رییس جمهور تاکتیک عوض شد و آن افرادی که در چشم بودند ترجیح دادن بروند به پشت پرده و از پشت پرده کارشان را انجام بدهند.

اخیرا الهام، سخنگوی سابق دولت،اعلام کرده که مجلس نهم باید در تعامل با دولت باشد و گفتمان دولت را دنبال کند،آیا به راستی مجلس نهم باید اینچنین باشد؟

اینکه مجلس گفتمان دولت را دنبال کند کاملا غلط است. اگر قرار باشد مجلس گفتمان دولت را داشته باشد این می شود مجلس عربستان که نمایندگان مجلس همان گفتمان پادشاهشان را دارند اما ما اینگونه نیستیم ما یک نظامی هستیم متشکل از سه قوه مستقل مجریه مقننه و قضاییه و در راس ان رهبری نظام هماهنگ کننده است.

لذا مجلس باید مش حمایتی خودش را در پیش بگیرد و در آنجایی که لازم است و دولت تخلف می کند برخورد کند. مش مجلس باید یک مش مستقلی باشد که منطبق بر سیاست های کلان کشور حرکت کند سیاست های کلان کشور را هم دولت تعیین نمی کند و مقام معظم رهبری است که تعیین می کند البته ایشان به مجمع نشخیص مصلحت نظام دستور لازم را می دهند و سیاست های کلان مانند سیاست های کلان برنامه پنجم تدوین می شود و  مورد تایید مقام معظم رهبری قرار می گیرد و به مجلس و دولت ابلاغ می شود.

ما موظفیم  در چارچوب این سیاست های کلان قانون تصویب کنیم لذا ما این حرف را حرف نسنجیده و غیر منطقی بر اساس قانون اساسی می دانیم.

اگر نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور قانع نشوند چه می شود؟رئیس جمهور استیضاح می شود یا خیر؟

در آیین نامه پیش بینی شده  اگر نمایندگان قانع نشوند تخلفات به قوه قضاییه ارجاع داده می شود و در قوه قضاییه تصمیم گیری می شود. همانطور که در مورد وزرا ما اگر قانع نشویم نظر مجلس به قوه قضاییه منعکس می شود و قوه قضاییه مسئول پیگیری است.

البته در قانون اساسی ما استیضاح رییس جمهور وجود دارد  اما اینکه در چه شرایطی استفاده می شود این قطعا نقطه نظر مجلس است که قاعدتا باید با رهبری نظام هماهنگ شود ولی این استیضاح در اختیار نمایندگان هست.

عملکرد مجلس هشتم را چگونه ارزیابی می کنید و آیا مجلس هشتم در بعد نظارتی خوب عمل کرد؟

مجلس هشتم با قانون گریزترین دولت مواجه بود .حتی دولت دهم بیش از دولت نهم قانون گریز بود . یعنی آقای احمدی نژاد انقدر که تخلف قانونی در دولت دهم داشتند در دولت نهم نداشتند.

لذا ما با رییس جمهوری مواجه شدیم که  می گفت مجلس شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت را قبول ندارم .الان هم دولت  خودش را به عنوان هماهنگ کننده سه قوا معرفی می کند و با راه اندازی هیات نظارت بر قانون اساسی می خواهد نقش هماهنگ کننده قوا را داشته باشد.

یعنی اگر دولت فرصتی داشته  باشد ما به یک دیکتاتوری کامل  سوق پیدا می کنیم .شما اگر از نظام ما مجلس و رهبری را بگیرید، می شود دیکتاتوری. یعنی اگر قرار است رهبری و مجلس را به تعریف آقایان در دولت فعلی بگیریم این یعنی دیکتاتوری کامل و ما چنین دیکتاتوری را درنظام مقدس جمهوری اسلامی در هم پیچیدیم.دولت باید بتواند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کند و تلاش نکند با توجیه تفسیر قانون اساسی دور زده شود.

پیش بینی شما از وضعیت مجلس نهم چیست؟

مجلس نهم را مردم ما رقم می زنند و این بستگی به مردم ما دارد که ما امیدواریم مردم از حقشان استفاده کنند و در انتخابات به طور گسترده شرکت کنند .

امیدواریم هیچ فرد ایرانی اجازه ندهد حقش به فرد دیگر واگذار شود اگر یک فرد ایرانی که حق رای دارد در انتخابات شرکت نکند یعنی اجازه داده سرنوشتش را آنهایی که در انتخابات شرکت می کنند تعیین کنند.

ما یک ملت تحصیل کرده ای هستیم و جمعیت دانشجویی ما نزدیک 5 میلیون نفر است و به شاخص های کشورهای پیشرفته از نظر تحصیلات نزدیک می شویم و یک جامعه تحصیل کرده جوان متفکر اجازه نمی دهد حق رایش به افراد دیگری  سپرده شود و اگر مردم ان شاالله در انتخابات شرکت کنند و در این مدت باقی مانده سوابق نمایندگان را مورد نظر قرار بدهند، تعداد نمایندگانی که متخصص و شجاع هستند و به اصول انقلاب قانون اساسی ولایت مطلقه فقیه معتقد هستند، کم نیست.

ما ملاحظه می کنیم که طیف گسترده ای از این افراد در کشور ما وجود دارداما متاسفانه  با چماق افراط گران اصولگرا و افراط گران اصلاح طلب یا منزوی شدند یا می خواهند منزویشان کنند.

ما این مرز بندی ها را که بخصوص مورد تاکید افراط گران اصولگرا مورد استفاده قرار می گیرد  و نان این افرا د در این حرفها ست را قبول نداریم.

کمی روشن تر صحبت کنید. دقیقا منظور شما چیست؟

ببینید شما به تحصیلات و عملکرد بعضی از این افراد که وکیل الدوله هستند در صحن مجلس  هشتم نگاه کنید .اینها یک طرح یا لایحه را به نفع  مردم مملکت دفاع نکردندو هر وقت از  صندلی مجلس بلند شدند که صحبت کنند به غیر از داد و فریاد که هیچ نتیجه ای برای مردم  ندارد، از آنها چیزی شنیده نشده است.

ما به این رفتارها معنقد نیستیم و این دیوار باید فرو بریزد. به عنوان مثال من بارها گفته ام آقای دکتر عارف یکی از برادران بسیار عزیز ماست که ایشان بسیار متخصص و در چارچوب اعتقاد به نظام  و اصل مطلقه فقیه قرار می گیرد و به خاطر همین خصوصیاتها هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم در شورای انقلاب فرهنگی به حکم مقام معظم رهبری حضور دارد . چه لزومی دارد که صرفا یک مارک اصلاج طلبی به چنین فرد متخصصی بزنیم و یک مارک هم به یک فرد متخصص در اصولگرایی بزنیم و بخواهیم اینها را به انزوا بکشانیم باید پرسید چه کسی می خواهد جایگزین این افراد شوند؟

افرادی که ما معتقدیم غیر از تند روی عملکرد دیگری ندارند و با وجود اینکه بارها مقام معظم رهبری گفته اند جذب حداکثری و دفع حداقلی درست عکس آن عمل می کنند و ما این را به مصلحت نظام و کشور نمی دانیم .

مانباید پرورش استعدادها و شکوفا شدن استعدادها و به کارگیری اندیشه ها را در کشورمان محدود کنیم و هرچیزی که ببینیم با سلیقه مان خوش نمی آید تلاش کنیم به آن مارک اینکه شما خارج از اصولگرا ، خارج از قانون اساسی حرف می زنید خارج از ولایت فقیه هستید و اینها را بزنیم و بعد شروع کنیم به بهره وری مقاصد خودمان در صورتیکه که به هیچ عنوان مقام معظم رهبری چنین  ایده ای را ندارند و ایشان مکررا آزاد اندیشی در کشور را توصیه می کنند، مکررا باز بودن محیط را برای جوانان کشور و در چارچوب قانون اساسی را توصیه می کنند و سیاست های کلان و تفکرات حضرت امام مورد تاکید قرار می دهند .

مردم ما هم این کلیات را کاملا قبول دارند و مامعتقدیم که بر این اندیشه است که می توان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به پویایی و شکوفایی رساند. ان چیزی که در حقیقت مد نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.../شفاف