اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات اولین جلسه مشترک دولت و مجلس/ توضیحات روحانی در مورد سفر



اولین جلسه مشترک دولت و مجلس,جلسه روحانی و لاریجانی

جزئیات اولین جلسه مشترک دولت و مجلس
تقدیر لاریجانی از مواضع مقتدرانه روحانی در نیویورک/توضیحات روحانی در مورد سفر

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به جلسه امشب دولت و مجلس گفت که در این جلسه علی لاریجانی از حضور مقتدرانه رییس‌جمهور در نیویورک و به دنبال آن ملاقات‌ها و گفت‌وگوها تشکر و قدردانی کرد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح اولین جلسه مشترک مجلس و دولت جدید گفت: اولین جلسه مشترک دولت و مجلس امشب برگزار شد و نمایندگان مهمان هیات دولت و رییس‌جمهور بودند.

وی با بیان این‌که در ابتدای جلسه مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور صحبت کرد، افزود: ایشان در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کردند که با توجه به حضور برخی نمایندگان قبلی در دولت و همچنین وزرا و دولتی‌هایی که اکنون نماینده شده‌اند می‌توان این پیش‌بینی را داشت که فهم مشترکی بین مجلس و دولت وجود داشته باشد و همکاری‌های بین دو قوه خوب باشد.

نماینده مردم ورامین اضافه کرد: بعد از آقای انصاری، رییس مجلس صحبت کرد. آقای لاریجانی در صحبت‌های خود چند نکته مهم و خوب را مطرح کردند. ایشان در وهله اول از دکتر روحانی به جهت حضور مقتدرانه و منطقی با انجام حجم بسیار زیادی از ملاقات‌ها و گفت‌وگوها در جهت منافع کشور تشکر کردند.

نقوی حسینی افزود: آقای لاریجانی همچنین به موضوع تصویب اصلاحیه لایحه بودجه 92 اشاره کرد و گفت که کلیات لایحه اصلاحیه در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده است و ان‌شاءالله به زودی به صحن علنی ارائه خواهد شد تا بتوان به وضعیت خوبی در حوزه‌های اقتصادی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: همچنین رییس مجلس در مورد بودجه سال آینده نقطه نظراتی را مطرح کردند مبنی بر این‌که باید تلاش شود با تمهیدات لازم در بودجه، حوزه عمران خسارت نبیند و به بخش خصوصی توجه ویژه‌ای شود و دولت اعتمادی به بخش خصوصی کرده و حوزه‌های اقتصادی را به این بخش واگذار کند.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه گفت: آقای لاریجانی در این جلسه بر روی همکاری‌های دولت و مجلس تاکید داشت و اعلام کرد که مجلس با تمام ظرفیت از دولت حمایت کرده و کمک می‌کند. طبیعتاً هرچه تعامل و هم‌افزایی بیشتر باشد به حل مشکلات کشور کمک خواهد کرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه رییس مجلس در این جلسه صحبت‌هایی در مورد اوضاع منطقه مطرح کرد، افزود: رییس مجلس گفت که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد جمهوری اسلامی نقش موثر و خوبی در منطقه و عرصه بین‌الملل داشته باشد و روی سران آمریکا و کشورهای غربی تاثیر می‌گذارد. به تبع این تاثیر آنها مطالبی را در گفت‌وگوهای خود مطرح می‌کنند. البته آقای لاریجانی پاسخ آقای ظریف به بیانات اخیر اوباما و جان کری را ستودنی خواند و از آن تقدیر کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای لاریجانی در این جلسه همچنین بر این موضوع تاکید کرد که ایران از مذاکره پیرامون حق هسته‌یی و غنی‌سازی عبور کرده و امروز غرب باید ایران را به عنوان کشور تولیدکننده هسته‌یی ببیند و درک کند که ما به هیچ عنوان به عقب برنمی‌گردیم.

نقوی حسینی با بیان اینکه بعد از صحبت‌های لاریجانی، روحانی اظهاراتش را مطرح کرد، گفت: آقای روحانی صحبت‌های خود را ابتدا از مسائل اقتصادی شروع و تاکید کرد که برنامه اقتصادی دولت بر دو نکته استوار است؛ اول این‌که میزان رشد منفی اقتصاد کشور کنترل شود و آرام آرام به سوی رشد مثبت سوق پیدا کند و دوم این‌که به هر شکل ممکن جلوی رشد تورم گرفته و این نیز کنترل شود.

این نماینده مجلس افزود: طبق اظهارات آقای روحانی، دولت برای رسیدن به این اهداف از بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال خواهد کرد و از صنعت و اصلاح نظام بانکی و مسائل مربوطه نیز حمایت می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان این‌که روحانی در بخش دوم صحبت‌های خود حوزه سیاست‌های خارجی دولت را تشریح کرد، گفت: ایشان توضیحاتی در مورد سفر خود برای شرکت در اجلاس شانگهای و مباحث و گفت‌وگوهای پیرامون آن به‌ویژه ملاقات با پوتین و رییس‌جمهور چین ارایه کرد.

وی ادامه داد: آقای روحانی در مورد سفر خود به نیویورک و فعالیت‌های هیات ایرانی در طول سه روز سفر به نیویورک را کاملا تشریح کرد و توضیحاتی در مورد سخنرانی‌اش در مجمع عمومی، نشست‌های خبری و سخنرانی در جنبش غیرمتعهدها و مذاکرات و گفت‌وگوهای حاشیه اجلاس به نمایندگان ارایه کرد.

نقوی حسینی افزود: نهایتا در مورد گفت‌وگو با آقای اوباما نیز توضیحاتی داد و نهایتا گزارش مبسوطی از سفر به نیویورک را ارایه کرد.

به گفته وی، در این جلسه تنها مجید انصاری، علی لاریجانی و حسن روحانی صحبت کردند. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
پنجمین نشست مشترک دولت و مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات برنامه جلسه مشترک دولت و مجلس



اخبار,اخبارسیاسی, جلسه مشترک دولت و مجلس


 اخبار سیاسی -  جزئیات برنامه جلسه مشترک دولت و مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات جلسه مشترک دولت و مجلس گفت: دو لایحه مهم اقتصادی دولت محور مذاکرات خواهد بود.

به گزارش مهر بهروز نعمتی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس در روز سه شنبه گفت: جلسه مشترک دولت و مجلس بعد از نماز مغرب و عشا به میزبانی مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای جلسه 5 تن از روسای کمیسیون‌های مجلس پیرامون مسائل اقتصادی به نمایندگی از سایر وکلای ملت سخنرانی خواهند کرد. بعد از آن هم وزیرانی از دولت که مایل باشند می‌توانند سخنرانی کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: بعد از آن رئیس جمهور و رئیس مجلس در مورد راهکارهای تعامل و راهکارهای حل مشکلات اقتصادی سخنرانی خواهند کرد.

او گفت: این جلسه حدود 3 تا 4 ساعت به طول خواهد انجامید و با ضیافت شام به میزبانی ریاست مجلس به پایان می رسد.


 اخبار سیاسی - مهر