اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات انهدام یک گروه تروریستی در کردستان/ شناسایی عوامل 4 حادثه تروریستی



مهر: فرمانده انتظامی کردستان جزئیات جدیدی از انهدام یک گروه تروریستی که عامل بروز حوادث تروریستی اخیر در این استان بوده است را اعلام کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی کردستان، ابراهیم قائد رحمتی اعلام کرد: گشت یکی از واحدهای اجرایی فرماندهی انتظامی در پیگیری هدفمند در منطقه دهگلان موفق شد یکی از تیم های تکفیری سلفیت را شناسایی و پس از اجرای کمین ضمن به هلاکت رساندن یک تن از آنها فرد دوم را مجروح و دستگیر کند.

وی خاطرنشان کرد: از این تیم تروریستی چند قبضه اسلحه و مهمات و مدارک مرتبط با جریانات سیاسی ضد نظام و انقلاب اسلامی و دیگر تجهیزات درون تشکیلاتی کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد: بر اساس مدارک به دست آمده و اعترافات فرد دستگیر شده نشان می دهد این تیم تروریستی یک هفته قبل از دستگیری در حوالی منطقه شهادت چهار محیط بان کردستانی با نیروهای انتظامی درگیر و موفق به فرار از صحنه شده اند.

قائد رحمتی بیان داشت:بر اساس مستندات بدست آمده نامبردگان از اعضاء گروه تکفیری سلفیت هستند که در شهادت پنج نفر از مأموران انتظامی و افراد غیر نظامی، مجروح کردن 10 نفر در حادثه تروریستی 15 مهر ماه 89 در میدان آزادی سنندج و قتل دو غیرنظامی در 13 شهریور ماه 89 در دهگلان دخالت داشته اند.

وی گفت: بدین ترتیب مشارکت آنان در ارتکاب هفت فقره قتل عمد و جراحت 10 تن و همچنین ایراد خسارت به امکانات و تجهیزات دولتی و نظامی بر اساس مستندات دقیق علمی محرز شده است.

فرمانده انتظامی کردستان در پایان یادآور شد: بر اساس مستندات به دست آمده این تیم تروریستی اقدامات خرابکارانه و ضد مردمی دیگری را در دستور کار خود داشت که به لطف خداوند و اقدام به موقع ماموران انتظامی نیات شوم آنان در نطفه خفه شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان 21 اسفند ماه در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی استان خبر دستگیری و انهدام یک گروه تروریستی و وابسته به افراد تکفیری سلفیت را در اختیار خبرنگاران رسانه های جمعی استان قرار داده بود.

روز جمعه 13 اسفند ماه سال جاری در جریان اقدامی مسلحانه محمود احمدی نژاد، معمر مرغوبی، کمال حسین پناهی و مسعود علیخانی از پرسنل محیط بانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در روستای کانی بوچک "چشمه کوچک" در نزدیکی شهر سنندج مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته و هر چهار نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.../مهر


ویدیو مرتبط :
جزئیات حادثه تروریستی در سراوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

14 نفر در حادثه تروریستی عوامل ضد انقلاب شهید و زخمی شدند



معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی كردستان گفت: در حادثه تروریستی ساعت 17:10 دقیقه عصر امروز كه در میدان آزادی سنندج روی داد، 14 نفر كشته و مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم كاظمی‌نژاد دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: این اتفاق موجب كشته شدن چهار مامور انتظامی و یك فرد عادی و مجروح شدن پنج مامور انتظامی و چهار شهروند سنندجی شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی كردستان خاطرنشان كرد: این اقدام تروریستی توسط دو نفر از عوامل ضدانقلاب و با استفاده از سلاح گرم انجام شده است.

وی این اقدام تروریستی را اقدامی كور و تنها با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم عنوان كرد و افزود: اقدامات اساسی پلیس منجر به شناسایی و دستگیری عوامل این ترور كور خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان كردستان با اشاره به اینكه مجروحان در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند، تصریح كرد: متاسفانه حال یكی از آنها رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: زمان تشییع پیكر این شهیدان متعاقبا اعلام می‌شود.

گفتنی است در سال گذشته نیز طی چهار حادثه تروریستی دو روحانی برجسته استان به شهادت رسیدند و دو نفر از قضات دادگستری نیز از این حوادث جان سالم به در بردند.

خبرهای تكمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.../خبرگزاری فارس