اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان



اخبار,اخباراجتماعی ,مرخصی زایمان زنان


 اخبار اجتماعی  -  مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد
جزئیات افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان

 مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش به اعلام جزئیات افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان از شش به 9 ماه پرداخت و گفت: همکاران به ادارات مناطق خود مراجعه و مدارک پزشکی خود را ارائه می‌دهند و از این مزایا برخوردار می‌شوند.

مهناز احمدی دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: موضوع افزایش مرخصی زایمان زنان علی‌رغم برخورداری از مستندات قانونی به علت فراهم نبودن اعتبارات مسکوت مانده بود، اما در ماه گذشته معاونت پشتیبانی وزارتخانه به محض تخصیص اعتبارات قانون را به اجرا در آورد و آن را به سراسر کشور اعلام کرد.
 
وی افزود: بر این اساس آن دسته از همکاران فرهنگی که روزهای آخر مرخصی شش ماهه زایمان را می‌گذراندند مشمول قانون شدند و از سه ماه مرخصی دیگر بهره‌مند شدند.
 
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیه بانوان فرهنگی که به مرخصی زایمان احتیاج دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند گفت: همکاران به ادارات مناطق خود مراجعه و مدارک پزشکی خود را ارائه می‌دهند و از این مزایا برخوردار می‌شوند.
 
احمدی افزود: اکنون بحث تامین اعتبارات حل شده اما پیرامون تامین نیروی انسانی به ازای همکارانی که به مرخصی می‌روند مشکلاتی وجود دارد. باید نیرو جذب شود و دولت قول مساعد داده است تا نیرو را از طریق حق التدریس و سایر راهکارها تامین کند تا کلاس‌ها بدون معلم نمانند.


 اخبار اجتماعی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
جزئیات نحوه استفاده فرهنگیان از تسهیلات خرید کالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرخصی زایمان فرهنگیان زن افزایش یافت


بخشنامه افزایش مرخصی زایمان فرهنگی زن از ۶ به ۹ ماه به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شد و این طرح از اول آذر امسال اجرا می‌شود.

خبرگزاری فارس: بخشنامه افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان زن از سوی سید محمد بطحائی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره 710.37 مورخ 1386.6.6 ، تصویر مصوبه شماره 55.19961 مورخ 1392.4.4 مجلس شورای اسلامی و تصویب نامه شماره 92091.ت 46527 هـ مورخ 1392.4.19 هیأت محترم وزیران مربوط به قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده، موضوع افزایش مدت مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه به لطف خدای متعال با توجه به فراهم شدن شرایط لازم برای اجرا از تاریخ 1393.9.1  ارسال می‌گردد.