اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیاتی جدید از تخلف 1000 میلیاردی


بازرسین کمیته را هم تهدید کرده اند که به این قضیه ورود پیدا نکنند و پیام هایی مبنی بر پیشنهاد رشوه نیز ارائه داده اند .

انتشار خبر تخلف هزار میلیارد تومانی درشستا و نیز نزدیک شدن زمان اعلام  نتایج این تفحص در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باعث شده که فشار ها بر سلیمان جعفرزاده رئیس این کمیته و دیگر اعضا به جایی برسد که پای تهدید و پیشنهاد رشوه و اقدام به سرقت مدارک نیز به این داستان باز شود.

در همین راستا سلیمان جعفرزاده درباره شایعاتی مبنی بر سرقت مدارک تخلفات مالی گفت :

 افرادی ناشناس به قصد سرقت مدارک دو بار به محل تشکیل جلسات کمیته تحقیق و تفحص ورود پیدا کردند ، اما هربار ناموفق بودند .

 از سوی دیگر بازرسین کمیته را هم تهدید کرده اند که به این قضیه ورود پیدا نکنند و پیام هایی مبنی بر پیشنهاد رشوه نیز ارائه داده اند .

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
بدترین راننده جهان و تخلف پشت تخلف..بدون تصادف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلاس 1000 میلیاردی در سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد!



 

 

اختلاس 1000 میلیاردی در سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد!

 

در شرایطی که مسئولان اقتصادی دولت هنوز درگیر پاسخگویی به مجلس و قوه قضائیه در راستای فساد بزرگ بانکی هستند، گزارش‌ها از یک اختلاس شگفت‌آور در بخش دیگری از دولت حکایت دارد، اختلاسی که رقمی ۱۰۰۰میلیاردی برای آن عنوان شده است به نظر می‌رسد باید کم کم به رقم‌های بالای اختلاس دولتی‌ها عادت کرد! هر چند صادق محصولی، مسئول اصلی این اختلاس در وزارت رفاه سابق می‌گوید: «اطلاع ندارم، مصاحبه نمی‌کنم.»

در حالی که هنوز یک روز از قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ از اختلاس ۳۰۰۰۰میلیارد ریالی مجلس نگذشته و استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار دارد، خبر یک اختلاس کلان دیگر منتشر شده است.

روز گذشته رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی مجلس از اختلاس یک‌هزار میلیارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا خبر داده است.

سلیمان جعفرزاده ضمن اعلام این خبر به مهر گفت: اگر هیات رییسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد، می‌توانستیم بیش از سه‌هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم.

جعفرزاده در مورد دلایل تاخیر ارایه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین‌اجتماعی اظهار داشت: چالش‌های پیش‌رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی اینچنین سیاسی نشده بود.

جعفرزاده تصریح کرد: در حالی که داشتیم به سرنخهای بیشتری در این پرونده بزرگ اختلاس پی می‌بردیم هیئت رئیسه مجلس از ادامه تحقیق و تفحص جلوگیری کرد. به اعتقاد اعضای تیم تحقیقی اگر فعالیت ما تا ۶۰ روز دیگر ادامه داشت می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم.

وی افزود: از روز اولی که طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی آغاز شد بلافاصله با فشارهای سیاسی از سوی بسیاری از چهره‌ها و حتی هیئت رئیسه مجلس مواجه شدیم چرا که نمایندگان حاضر در تیم تحقیق و تفحص به سراغ شرکتهایی رفتند که ۶۰ سال هیچگونه نظارتی بر عملکرد آن‌ها نبوده است. همین شرکت‌ها تهمت‌ها و افتراهای بسیاری به گروه تحقیق و تفحص وارد کردند ولی ما به دور از تمام این حاشیه‌ها به کارمان ادامه دادیم.

هیئت رئیسه مانع ادامه تحقیق و تفحص شد

عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکتهای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این فسادمالی در یک دوره زمانی خاص انجام شده است گفت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس به هیچ عنوان با تیم تحقیق همکاری نداشت و موانعی را سد راه ما می‌کرد. حتی زمانیکه از یک شرکت خواستیم تا اسناد بلاتکلیفی ۷۰ میلیارد تومان از سرمایه خود را ارائه کند هیئت رئیسه مجلس دستور داد تا کار همانجا متوقف شده و دیگر ادامه ندهیم؟

اموال ۳۰ میلیون بازنشسته کشور تبدیل به شرکتهای فامیلی شده است

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس گفت: این پرونده هنوز به مراجع قضایی ارجاع نشده است و نهایتا ما تمامی اسناد و مدارک خود را در صحن علنی مجلس قرائت می‌کنیم. ولی آنچه باعث تاسف است اینکه اموال ۳۰ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی را تبدیل به شرکتهای خانوادگی کرده‌اند و تمامی قراردادهای کوچک و بزرگ به فرزندان مدیران و بستگان و آقازاده‌ها واگذار شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شرکتهای زیرمجموعه شستا و سازمان بازنشستگی حیات خلوت احزاب و گروه‌ها و طیف‌ها در دولتهای قبلی و فعلی بوده است گفت: تحقیق ما در مورد سه سال اخیر بوده است ولی به این نکته پی بردیم که پای دولتهای قبلی هم گیر است. ما در این پرونده‌ها اشخاصی را داریم که در ۱۰ شرکت عضو هیئت مدیره هستند.

جعفرزاده افزود: رشوه را نشنیدم ولی برخی از نمایندگان در برخی از این شرکت‌ها ورود پیدا کرده‌اند و در تخلف مالی آن‌ها شریکند به طوریکه تخلفات برخی از نمایندگان در این فسادمالی محرز و مستند است.

پاداشهای ۴۵۰ میلیون تومانی تا یکهزار سکه‌ای از کیسه بیت المال

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکتهای شستا و سازمان بازنشستگی گفت: در ادامه تحقیقات به مدیری برخوردیم که کارخانه‌ای را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اضافه بر قیمتش خریداری کرده و به عنوان تشویق از پاداشتهای ۴۵۰ میلیون تومانی تا یکهزار سکه به برخی افراد و کارکنان سکه هدیه داده است.

شستا کجاست:

گفتنی است، شستا مخفف «شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی» است که با هدف آرمانی «حفظ و ارتقای ارزش واقعی ذخایر بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی» در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده است. این هدف آرمانی در حالی برای شستا در نظر گرفته شد که در سال‌های گذشته همواره بدهی‌های دولت به سازمان تامین‌اجتماعی به گسترده شدن این شرکت سرمایه‌گذاری کمک کرد.

حتی اکنون که بدهی دولت دهم به سازمان تامین‌اجتماعی از سوی معاون خانه کارگر ۲۳هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام شده ، مدیرعامل این سازمان صراحتا اعلام کرده است که تا پایان سال‌جاری این بدهی به ۳۰هزار میلیارد تومان خواهد رسید. در آبان سال ۱۳۸۷ مبلغ ۶۹۳۵۱ میلیارد ریال به‌عنوان ارزش روز دارایی‌های این شرکت اعلام شده است.

واکنش تامین اجتماعی چیست؟

پس از انتشار تخلف مالی کلان در شرکت‌های زیرمجموعه شستا، این سازمان نسبت به این خبر واکنش نشان داد. سازمان تامین‌اجتماعی در واکنش به اظهارات جعفر‌زاده اعلام کرد؛ تمام موارد بررسی شده در گزارش تحقیق و تفحص مجلس مربوط به عملکرد مدیریت‌های دوره قبلی سازمان تامین‌اجتماعی است و ارتباطی با عملکرد تیم مدیریتی یک سال گذشته ندارد.

روابط عمومی این سازمان با ارسال توضیحی به رسانه‌ها اعلام کرد: «عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با عنوان «تخلف ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سازمان بازنشستگی و شستا» به استحضار می‌رساند: کلیه موارد بررسی شده در گزارش تحقیق و تفحص مجلس که مورد استناد رییس این کمیته در مصاحبه با خبرگزاری قرار گرفته است، مربوط به عملکرد مدیریت‌های دوره قبلی سازمان تامین‌اجتماعی است و ارتباطی با عملکرد تیم مدیریتی یک سال گذشته ندارد.

همچنین مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در اظهارنظرهای مکرر ضمن استقبال از وظیفه نظارتی مجلس و تحقیق و تفحص، نظارت بر سازمان تامین‌اجتماعی را منجر به شناسایی نقاط ضعف دانسته و این نظارت را عاملی برای شفافیت در فرآیندهای عملیاتی و برطرف شدن نقاط ضعف و چالش‌ها می‌داند» در واقع مدیریت کنونی سازمان تامین‌اجتماعی به نوعی با این توضیح بر انجام این تخلف تاکید کرده است اما آن را به مدیران قبلی سازمان تامین‌اجتماعی نسبت داده است.

اما صادق محصولی درباره خبر نتیجه تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری، گفت: «در این مورد خبری ندارم. مصاحبه هم نمی‌کنم. چیزی در این مورد نشنیده‌ام و الان از زبان شما می‌شنوم.»

جالب اینجاست که همواره مسئولین دولتی تخلفات مالی را از زبان این و آن می‌شنوند و همواره از بروز تخلفات اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند اما زمانی که تخلف محرز شد، اعلام می‌کنند از قبل از موضوع با خبر بودند و در حال پیگیری ماجرا بوده‌اند درست مثل حالتی که در اختلاس ۳۰۰۰ هزار میلیاردی اتفاق افتاد.

حال باید دید با توجه به داغ بودن بحث تخلف ۳۰۰۰ هزار میلیاردی، جنجال جدید ۱۰۰۰ میلیاردی به کجا خواهد رسید و تامین اجتماعی چگونه پاسخگوی افکار عمومی خواهد بود؟.../شفاف