اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیاتی جدید از تجاوز سرکرده داعش به دختر امدادرسان آمریکایی



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

اندکی پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مفصل، از تجاوز سیستماتیک تروریست های داعش به زنان و دختران ایزدی خبر داد، یک شبکه خبری آمریکایی فاش کرد، شخص ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه، شخصاً در تجاوز به زنان و دختران نقش داشته و یکی از گروگان های وی، یک دختر امدادرسان آمریکایی بوده که در سال 2013 گروگان گرفته شده بود.

جزئیاتی جدید از تجاوز سرکرده داعش به دختر امدادرسان آمریکاییاندکی پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مفصل، از تجاوز سیستماتیک تروریست های داعش به زنان و دختران ایزدی خبر داد، یک شبکه خبری آمریکایی فاش کرد، شخص ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه، شخصاً در تجاوز به زنان و دختران نقش داشته و یکی از گروگان های وی، یک دختر امدادرسان آمریکایی بوده که در سال 2013 گروگان گرفته شده بود.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری «ای بی سی نیوز» امروز با انتشار گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد، کایلا مولر، شهروند ایالات متحده که به دست داعش اسیر شده بود و سال گذشته به قتل رسید، مکرراً مورد تجاوز جنسی ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه قرار گرفته است. گفته می شود، مقامات اطلاعاتی آمریکا دو ماه پیش، اطلاعات مربوط به این موضوع را در اختیار خانواده مولر گذارده اند.

ساعتی پس از انتشار این خبر، روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی مفصل و با استناد به اظهارات یک دختر ایزدی ـ که همزمان با مولر در اسارت داعش بوده ـ جزئیات بیشتری از این ماجرا را فاش کرد. بر پایه این گزارش، ابوبکر البغدادی چند دختر را در خانه ای در سوریه حبس کرده و آن ها را جزء مایملک خود قلمداد می کرد و بر همین اساس، چند تن از این دختران، از جمله کایلا مولر را بارها مورد تجاوز قرار می داد.

این دختر 14 ساله ایزدی می گوید که پیش از فرار از شهر «الشدادیه» سوریه در ماه اکتبر 2014، دو ماه را در یک خانه به همراه مولر در اسارت بوده بود. این دختر که به همراه چهار دختر ایزدی دیگر، ابتدا در موصل اسیر بوده، اواخر اوت 2014 به الشدادیه منتقل و در آنجا با مولر آشنا شده است. به گفته وی، مولر در زمان اسارت خود، اصول کلی زبان عربی را فرا گرفته بود و به نام «کایلا کارول» شناخته می شد. کارول نام کوچک پدر وی است.

مولر در اوت 2013 در هنگام خروج از یک بیمارستان در حلب ربوده شده و داعش برای آزادی وی پنج میلیون یورو درخواست کرده بود. به گفته دختر ایزدی مذکور، مولر در هنگام اسارت در الشدادیه مکرراً مورد تجاوز البغدادی قرار می گرفته است. به گفته وی، تجاوز به مثابه «جایزه ای» بوده که داعش برای پیروزی های خود به اعضایش اهدا می کرده و دختران ایزدی به عنوان هدیه در اختیار این افراد قرار می گرفته اند.

دختر ایزدی می گوید، مسئولیت تجارت و برده داری جنسی داعش با فردی به نام «ام سیاف» بوده است. وی همسر «ابوسیاف»، تبعه تونسی است که مدیریت امور مالی داعش را بر عهده دارد. ام سیاف در ماه می توسط نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه بازداشت و اعلام شده که قرار است به دلیل جنایاتش، در منطقه خودمختار کردستان مورد محاکمه قرار گیرد.

دختر ایزدی می گوید، وی و چهار دختر دیگر پس از انتقال به الشدادیه، در یک خانه همراه با مولر به سر می برده اند و با توجه به سن کم این دختران، مولر در بسیاری از اوقات تلاش می کرد از مورد آزار قرار گرفتن آن ها جلوگیری کند که البته با این کار، خود را بیشتر در معرض خطر قرار می داده است. این دختران هنوز هم از مولر به نیکی یاد می کنند.

با این حال، به گفته این دختران، در هنگام مراجعه البغدادی، مولر ناچار بوده آن ها را تنها بگذارد و ابوسیاف وی را به اتاق البغدادی می برده است. آن ها به نقل از مولر می گویند که البغدادی هر بار وی را مورد تجاوز قرار می داده و یا به قول خودشان، وی را به زور به عقد خودش درآورده بود.

خانواده کایلا که از طریق مقامات آمریکایی در جریان موضوع قرار گرفته اند، اظهارات دختران ایزدی را تأیید می کنند. آن ها می گویند: «به ما گفته شده که کایلا مورد شکنجه قرار می گرفته و البغدادی وی را جزء مایملک خود می دانسته است. این موضوع در ماه ژوئن از سوی دولت به ما اطلاع داده شد».

گفتنی است، در خانه ابوسیاف، کایلا تنها دختری نبوده که در این حد مورد آزار قرار می گرفته است. از میان دیگر دختران اسیر در آن خانه، یک دختر ایزدی دیگر نیز در اختیار البغدادی قرار گرفته، یکی دیگر از آن ها به زور به عقد ابوسیاف درآمده و یکی دیگر نیز در اختیار ابوتمیم، مسئول انتقال دختران ایزدی به خانه ابوسیاف، قرار گرفته است.

زمانی که در اکتبر 2014 دختر ایزدی مذکور تصمیم گرفته به همراه خواهر خود فرار کند، از مولر نیز درخواست کرده که به آن ها بپیودند؛ اما وی از این کار خودداری کرده و گفته، ظاهر خارجی وی سبب لو رفتن بقیه دختران و به دام افتادن آن ها خواهد شد.

نحوه دقیق مرگ مولر هنوز مشخص نیست. داعش مدعی است که وی در جریان یک حمله هوایی در نزدیکی رقه که توسط جنگنده های اردنی انجام گرفته کشته شده؛ اما این ادعا تاکنون رسم تأیید نشده است. گفتنی است، نیروهای ویژه آمریکایی در ماه می سال جاری میلادی، خانه ابوسیاف را در الشدادیه مورد حمله قرار دادند که در جریان آن، ابوسیاف کشته و همسر وی بازداشت شد. اندکی پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مفصل، از تجاوز سیستماتیک تروریست های داعش به زنان و دختران ایزدی خبر داد، یک شبکه خبری آمریکایی فاش کرد، شخص ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه، شخصاً در تجاوز به زنان و دختران نقش داشته و یکی از گروگان های وی، یک دختر امدادرسان آمریکایی بوده که در سال 2013 گروگان گرفته شده بود.

اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
رهبر داعش و تجاوز بدختر آمریکایی(برده و کنیز شخصی)سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به غیر از 20تجاوز دیگر؛ تجاوز مکرر شهردار آمریکایی به دختر 9 ساله



 ,تجاوز جنسیعتجاوز به کودک,شهردار آمریکایی,اخبار

 

به غیر از 20تجاوز دیگر؛

تجاوز مکرر شهردار آمریکایی به دختر 9 ساله

شهردار اوهایو به 30 تجاوز جنسی از جمله 9 مرتبه تجاوز به یک دختر 9 ساله متهم شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز به نقل از سایت دیلی میل؛ شهردار اوهایو به 30 تجاوز جنسی متهم شد.

بنابر گزارش ها؛ میشائیل شان شاستر شهردار اوهایو به 30 تجاوز جنسی از جمله 9 مرتبه تجاوز به یک دختر 9 ساله متهم شده است. اوهایو ایالتی در شرق آمریکاست.

در حال حاضر وی با قرار وثیقه ای یک میلیون دلاری از بازداشت خارج شده است.

گرچه شان‌شاستر، در دادگاه اعلام کرده است که بی‌گناه می‌باشد با این حال دادستان تاکید کرده که وی متهم است که دختری 10 ساله‌ را بارها مورد تجاوز قرار می داد./جام نیوز