اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جریمه سیگار کشیدن در حضور زن باردار


سیگاری های ایتالیا از روز سه شنبه بر اساس قوانین تازه بهداشتی و زیست محیطی در صورت روشن کردن سیگار در خودروی شخصی با حضور یک کودک یا زن باردار، مبلغی بالغ بر 500 یورو (معادل 600 دلار) جریمه می شوند.

خبرگزاری ایرنا: سیگاری های ایتالیا از روز سه شنبه بر اساس قوانین تازه بهداشتی و زیست محیطی در صورت روشن کردن سیگار در خودروی شخصی با حضور یک کودک یا زن باردار، مبلغی بالغ بر 500 یورو (معادل 600 دلار) جریمه می شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انداختن ته سیگار کف خیابان ها نیز جریمه مشابهی به همراه خواهد داشت.

مقررات تازه ممنوعیت استعمال دخانیات، شامل سیگار کشیدن در اداره ها، رستوران ها و دیگر اماکن همگانی تا خصوصی ترین مکان ها یعنی خودروهای شخصی می شود.

این جریمه بر اساس یک قانون تازه منطبق با مقررات اتحادیه اروپا به منظور بازداشتن جوانان از استعمال دخانیات است که شامل مغازه دارانی که به کودکان سیگار بفروشند و تولید کنندگانی که سیگار را در معرض فروش به آنها قرار می دهند، نیز می شود.

قانون جداگانه در باره اعمال جریمه سنگین برای انداختن ته سیگار کف خیابان ها نیز بخشی از مقرراتی می شود که شامل مجازات انداختن آدامس یا رسیدهای بانکی یا فروشگاهی بر کف خیابان ها می شود.


ویدیو مرتبط :
دانلود ویدیو ی آشنایی با دلایل کشیدن سیگار و راهکار هایی برای ترک سیگار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیگار کشیدن، خوردن و آشامیدن جریمه دارد


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با هشدار به رانندگان متخلف از آغاز طرح ویژه برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب كردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو از امروز خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با هشدار به رانندگان متخلف از آغاز طرح ویژه برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب كردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو از امروز خبر داد.

 سردار حسین رحیمی با اشاره به ماده 180 قانون آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی گفت: بر این اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال كنند یا خوراكی یا آ‌شامیدنی میل كنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود، ممنوع است.

وی عدم مشاهده به موقع خطر، عدم امكان عكس‌العمل به موقع و فوری از سوی راننده‌، افزایش احتمال تصادفات، حواس‌‌پرتی راننده، آلودگی محیط زیست و بدآموزی برای فرزندان را از جمله پیامدهای عدم رعایت این بند از قانون عنوان و تصریح كرد: متاسفانه موضوع خوردن و آشامیدن، سیگار كشیدن و پرتاب كردن زباله و اشیا حین رانندگی برای برخی رانندگان به عادت تبدیل شده است.

 رییس پلیس راهور تهران با اشاره به بررسی‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در این خصوص گفت: بر این اساس طرح ویژه برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب كردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو از روز شنبه (امروز) در سطح پایتخت به‌طور جدی اجرا می‌شود.

 رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینكه عدم توجه به جلو با 27 درصد، عدم رعایت حق تقدم 17 درصد و تغییر مسیر ناگهانی با 10 درصد مهم‌ترین علل وقوع تصادفات در تهران است افزود: به این‌ ترتیب باید گفت توجه نكردن به جلو بیشترین علت تامه تصادفات بوده كه مهم‌ترین عوامل آن، صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و... بوده است و بر این اساس از چندی پیش برخورد با استفاده‌كنندگان از تلفن همراه و ارسال‌كنندگان پیامك حین رانندگی آغاز شده است كه از روز شنبه (امروز) نیز برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب كردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو در دستور كار ماموران پلیس راهور پایتخت قرار می‌گیرد.