اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جریمه‌ تخلفات رانندگی پیامک می‌شود


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره پیامک تخلفات رانندگی گفت: از 20 شهریور در صورت ارتکاب تخلف از جانب راننده، پیامکی برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهارکرد: اعمال قانون باید اثر بخشی داشته باشد این در حالی است که راننده وقتی مرتکب تخلفی شود، تا زمانی که برای دریافت خلافی اقدام نکند، از جریمه و تخلف خود اطلاعی ندارد و معمولا پس از 6 ماه که برای دریافت خلافی مراجعه می‌کند، با تخلفاتی روبرو می‌شود که به اذعان رانندگان اصلا مرتکب چنین تخلفی نشده‌اند و این اتفاق در وقوع تخلفات بازدارندگی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: در یک اقدامی که طی سا‌ل‌های اخیر صورت گرفته، زمانی که راننده‌ای مرتکب تخلفی می‌شود، توسط دوربین‌ها تصویر خودرو ثبت و طی مدت 10 روز در قالب یک نامه کتبی به آدرس سکونت مالک خودرو ارسال می‌شود که این اقدام نیز اثر بخشی مناسبی ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: از 20 شهریور ماه در فاز نخست تمامی تخلفاتی که توسط دوربین ثبت شود، در مدت حداکثر 2 ساعت پیامکی برای مالک خودرو مبنی بر ارتکاب تخلف و میزان جریمه و محل تخلف ارسال می شود و راننده بلافاصله از ارتکاب تخلف خود مطلع می شود.

وی در پایان تصریح کرد: از مالکان خودروها تقاضا داریم هرچه زودتر نسبت به بروز رسانی و ثبت اطلاعات خود با حضور در مرکز شماره گذاری اقدام کنند و در صورت تعویض سیم کارت تلفن همراه، شماره جدید را در سامانه اطلاعاتی ثبت کنند.


ویدیو مرتبط :
خندوانه - جناب خان تخلفات و جریمه های راهنمایی رانندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر شماره پیامک تخلفات رانندگی



اخباراجتماعی,شماره پیامک تخلفات رانندگی

 تغییر شماره پیامک تخلفات رانندگی

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از تغییر شماره پیامک تخلفات رانندگی از 30005151 به 110005151 خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "کرمی اسد" به پل ارتباطی پلیس راهور با شهروندان از طریق سامانه پیامکی تخلفات رانندگی به شماره 30005151 به منظور آگاهی از وضعیت خلافی خودرو، نمره منفی و اطلاعات پرداخت آن، اشاره کرد و گفت: به علت تغییر در بستر مخابراتی فاوای نیروی انتظامی، شماره این پیامک تغییر خواهد کرد بنابراین به منظور حفظ این پل ارتباطی، به صورت موقت شماره 30005151 به 110005151 تغییر پیدا کرده تا در روند خدمات رسانی به شهروندان مشکلی بوجود نیاید.

وی ادامه داد: شهروندان برای آگاهی از وضعیت خلافی خودرو خود می توانند با ارسال VIN وسیله نقلیه به شماره 110005151 از میزان خلافی خود مطلع شوند؛ در صورتی که همراه با VIN خودرو، یک ستاره اضافه شود علاوه بر دریافت صورت وضعیت و میزان خلافی، شناسه پرداخت به آنها نیز داده می شود.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا افزود: در کنار شماره مزبور، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره 88288888 به صورت شبانه روزی از اطلاعات نمره منفی و میزان تخلفات خود آگاهی یابند./خبرآنلاین