اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جرم شهردار تهران سنگین است



جرم شهردار تهران سنگین است/قوه قضائیه در اولین نوبت به شکایت دولت علیه قالیباف رسیدگی کند

عضو مجمع روحانیت مجلس با اشاره به اینکه قوه قضائیه موظف است شکایت دولت علیه قالیباف را رسیدگی کند ‌گفت: هر گونه اهمال و سستی در این زمینه ناشی از ضعف قوه قضائیه خواهد بود.قوه قضائیه موظف به رسیدگی در اولین نوبت به شکایت دولت علیه قالیباف است و با توجه به آنکه وزیر دادگستری عضو هیأت دولت به شمار می آید، باید تذکرات لازم در این خصوص به قوه قضائیه داده شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حبیب برومند در گفت و گو با شبکه ایران با بیان این مطلب که قالیباف در جایگاه شهردار تهران حق اتهام زنی به دولت را ندارد، خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد از زمانی که قالیباف نتوانست در جلسات هیأت دولت شرکت کند، دست به چنین اقداماتی از جمله افترا و اتهام زنی به دولت روی آورده است.

وی با اعلام حمایت از دولت در راستای ممنوع کردن شهردار به عنوان عضو دائم هیأت دولت، افزود: اقدام دولت در این زمینه اقدام قابل دفاعی محسوب می شود، چرا که مجلس به اعضای هیأت دولت رأی می دهد،‌اما حکم شهردار توسط شورای شهر و وزیر کشور به تصویب می رسد.نماینده پارس آباد با اشاره به اینکه هر فرد عادی هم اگر اتهاماتی را به فردی یا اشخاصی وارد کند، باید به اتهامات وارد شده از سوی وی رسیدگی شود، بیان داشت: این فایل صوتی مربوط به زمانی است که قالیباف، شهردار بوده است. به عبارتی شنوندگان این فایل، گوینده این تهمت ها و افتراها را فردی به نام قالیباف نمی دانند، بلکه می گویند این شهردار تهران است که به رییس جمهور و اعضای هیات دولت، دروغ و افترا می بندد. لذا جرم قالیباف به مراتب سنگین‌ تر است چون او در جایگاه شهردار تهران، به دولت دروغ بسته و اتهام زده است.

عضو مجمع روحانیت مجلس با اشاره به احتمال کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، خاطر نشان کرد: به هیچ وجه قصد دولت تخریب قالیباف نیست،‌بلکه تا اندک زمان باقی مانده از زمان حاکمیت دولت دهم باید از حقوق خود دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه همه در برابر قانون یکسان هستند، خاطر نشان کرد: وظیفه دستگاه قضا رسیدگی به شکایات به ویژه شکایت دولت از قالیباف است، لذا هر گونه اهمال و سستی در این زمینه ناشی از ضعف قوه قضائیه خواهد بود.

برومند با بیان این مطلب که قوه قضائیه موظف به رسیدگی در اولین نوبت به شکایت دولت علیه قالیباف است، افزود: با توجه به آنکه وزیر دادگستری عضو هیأت دولت به شمار می آید، باید تذکرات لازم در این خصوص به قوه قضائیه داده شود.وی تأکید کرد: دستگاه قضا باید برای تنویر افکار عمومی در زمینه فایل صوتی منتشر شده علیه دولت از سوی قالیباف هرچه سریعتر رسیدگی کند./شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
رای گیری شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید و انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهردار تهران را متهم نمي‌كنيم اما...



 

 

شهردار تهران را متهم نمي‌كنيم اما...

 

شهردار تهران را متهم نمي‌كنيم اما عملكرد مالي‌اش شفاف نيست


تا زماني كه مطابق با قانون ذي‌حسابي‌هاي فعلي حقوق‌بگير شهرداري باشند ،همچنان كنترلي بر عملكرد شهرداري وجود نداشته و نمي‌توان به اصلاح عملكرد مالي شهرداري اميدوار بود/نظارت ذي‌حسابي ظاهري و شكلي است.

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران گفت: اگر چه نمي‌خواهيم شهردار تهران را متهم كنيم اما قاليباف بايد بداند كه عملكرد مالي‌اش در بخش نقدي و غير نقدي شفاف نيست.
حمزه شكيب در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينكه لازم است تا قانون شهرداري‌ها در زمينه ذي‌حسابي در مجلس عوض شود تاكيد كرد:تا زماني كه مطابق با قانون ذي‌حسابي‌هاي فعلي حقوق‌بگير شهرداري باشند ،همچنان كنترلي بر عملكرد شهرداري وجود نداشته و نمي‌توان به اصلاح عملكرد مالي شهرداري اميدوار بود.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر ادامه داد: در حال حاضر درآمد‌هاي نقدي و غيرنقدي شهرداري فاقد شفافيت‌هاي لازم است.
به گفته شكيب كنترل و نظارت ذي‌حساب‌هاي فعلي شهرداري كه بر عملكرد اين سازمان نظارت مي‌كنند ، ظاهري و شكلي بوده و مبناي درستي ندارد درعين حال مقاومت در بدنه شهرداري به اندازه‌اي زياد است كه بعيد مي‌دانيم اين معضل تا زمان اصلاح اصل قانون برطرف شود...../تحلیل:ایلنا