اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جرمی کوربین رهبر جدید حزب کارگر در انگلیس شد



اخبار,اخبار بین الملل ,حزب کارگر

انتخاب کوربین به عنوان نماینده ای ضدجنگ بدین معناست که حزب کارگر هم اکنون شاهد یکی از چپ گراترین رهبران تاریخ خود است.

گاردین نوشت: جرمی کوربین به عنوان رهبر حزب کارگر در انگلیس انتخاب شد.

کوربین موفق به کسب 59 درصد آرا شد و دیگر رقبای خود را شکست داد.

اندی برنهام و کوپر به ترتیب 19 و 17 درصد در انتخابات کسب کردند.

جرمی کوربین دقایقی پس از اعلام پیروزی از حزب کارگر بابت «تمرین بزرگ دموکراسی» تشکر کرد.

انتخاب کوربین به عنوان نماینده ای ضدجنگ بدین معناست که حزب کارگر هم اکنون شاهد یکی از چپ گراترین رهبران تاریخ خود است.

او احتمالا مانع از تحقق اهداف دیوید کامرون برای آغاز حملات هوایی در سوریه خواهد شد.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
حمله تخم مرغی به رهبر حزب انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقابل جدید کاخ سفید و کنگره در موضوع ایران/ جنجال‌های انتخاب رهبر جدید حزب کارگر انگلیس



اخبار,اخبار سیاست  خارجی, سیاست  خارجی

عرصه جدید تقابل کاخ سفید و کنگره در موضوع ایران، موضع وزیر خارجه آلمان درباره توافق هسته ای ایران، جنجال ها بر سر انتخاب رهبر جدید حزب کارگر انگلیس، وضعیت نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و توافق مصر و سوریه برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، بحث توافق هسته ای ایران، امروز نیز موضوع بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی است. روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار مطلبی در این زمینه، بحث درباره آینده تحریم های ایران را عرصه جدید کشمکش کاخ سفید با کنگره آمریکا دانسته است. این روزنامه می نویسد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، پیش از پیروزی خود در مقابل کنگره درباره توافق هسته ای بر موضوعات فنی مرتبط با توافق تمرکز داشت؛ اما اکنون که توافق هسته ای ایران اجرا می شود، اوباما با نبردی جدید بر سر اینکه تحریم های اقتصادی ایران با چه شدتی اجرا خواهد شد، مواجه می شود. بر اساس توافق هسته ای، آمریکا متعهد است تحریم های اقتصادی ایران را لغو کند، اما اوباما برای جلب حمایت دموکرات های نگران وعده داده تا تحریم هایی را حفظ کرده - و شاید حتی افزایش دهد - تا  ایران را در خصوص تروریسم، نقض حقوق بشر و دیگر «فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه» تنبیه کند.

موضع وزیر خارجه آلمان درباره توافق هسته ای ایران و نقش روسیه در دستیابی به این توافق، موضوعی است که خبرگزاری روسی «ایتارتاس» آن را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این خبرگزاری، فرانک والتر اشتاین مایر اظهار داشت توافق هسته‌ای ایران چشم‌انداز تازه‌ای را برای حل بحران‌های منطقه ای در خاورمیانه گشوده است. وی این اظهارات را در برلین، بعد از نشست وزرای خارجه گروه نورماندی، مرکب از روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین عنوان کرد. وی گفت روسیه نقش سازنده‌ای در مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران ایفا کرد. اشتاین مایر افزود: «با نگاه دوباره به مذاکرات هسته ای ایران، می‌توانم بگویم روسیه نقش سازنده‌ای ایفا کرد. موضع این کشور برای دستیابی به نتیجه نهایی مهم بود». به گفته اشتاین مایر، توافق هسته‌ای ایران «چشم‌انداز تازه‌ای را برای گفتگو در خاورمیانه گشود»؛ ازجمله درباره حل‌وفصل بحران در سوریه.

اما در میان دیگر موضوعات، انتخاب رهبر جدید حزب کارگر انگلیس، به موضوعی جنجالی در عرصه مطبوعات بین المللی تبدیل شده است. در این زمینه، خبرگزاری «اسپوتنیک» واکنش وزیر دفاع انگلیس به پیروزی جرمی کوربین در انتخابات ریاست حزب کارگر این کشور را بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، مایکل فالون اظهار داشته: «حزب کارگر اکنون با این رهبر جدید، تهدیدی برای امنیت ملی است». وی همچنین انتخاب کوربین را تهدیدی برای اقتصاد، امنیت و خانواده‌های انگلیسی دانسته و گفته انتخاب کوربین در زندگی مردم انگلیس اثر منفی خواهد داشت. فالون افزوده: «کوربین امنیت و دفاع را تضعیف می‌کند،‌ مالیات بر تولید و درآمد را افزایش خواهد داد که کاهنده رفاه در جامعه خواهد بود و به مشاغل مردم ضربه خواهد زد».

در مطلبی دیگر درباره انگلیس، خبرگزاری فرانسه از تصمیم دولت اسکاتلند برای برگزاری دوباره همه پرسی استقلال از انگلیس خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، نیکولا استرجن، نخست وزیر اسکاتلند، اظهار داشته ملی‌گرایان اسکاتلند بار دیگر برای استقلال از انگلیس همه‌پرسی برگزار خواهند کرد. وی گفت حزب استقلال‌خواه وی موسوم به حزب ملی اسکاتلند، برنامه‌ای زمانی برای برگزاری همه‌پرسی پیش از انتخابات سراسری سال آینده میلادی تدوین خواهد کرد. این برنامه قرار است در کنفرانس سالانه این حزب در ماه آینده میلادی رونمایی شود. این حزب در انتخابات ماه مه، 56 کرسی از 59 کرسی اسکاتلند را کسب کرد. در انتخابات قبلی استقلال، 55 درصد رای مخالف و 45 درصد رای موافق به صندوق ریخته شد.

وضعیت نامزدهای مختلف در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «تلگراف» در این زمینه به بررسی وضعیت نامزدهای دموکرات پرداخته و می نویسد جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می دهد هیلاری کلینتون، اصلی‌ترین نامزد دموکرات ها ممکن است جایگاه اول را از دست داده و برین ساندرز بتواند از او پیشی بگیرد. ساندرز که در رسانه‌ها به اوبامای سفید مشهور است، در ایالت نیوهمپشایر پیشی گرفته و ممکن است با نظرسنجی های جدید، از هیلاری کلینتون پیش بیفتد. ساندرز 73 ساله که به شدت مخالف سیاست‌های جنگ طلبانه بوش و اوباما است، از مخالفان سرسخت حمله به عراق و جنگ ویتنام بوده است.

در نهایت، در مطلبی درباره سوریه، روزنامه «دیلی استار» از توافق مصر و سوریه برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک خبر داده است. به نوشته این روزنامه، مصر و سوریه توافق کردند روابط دیپلماتیک و نیر همکاری مشترک خود در سطح امنیتی را به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش، از سربگیرند. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در یکی از گفت‌وگوهای تلویزیونی خود تأکید کرد دمشق خواستار از سرگیری روابط دیپلماتک با قاهره است و در این راستا، گفت‌وگوهای مستقیمی میان دو کشور در سطح مسئولان امنیتی وجود دارد. هفته گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند که «علی مملوک»، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه پس از اینکه چندی پیش به عربستان سفر و با مقامات این کشور دیدار کر،د این بار به قاهره رفته و با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر دیدار کرده است.
 
اخبارسیاست خارجی - تابناک