اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جرایم کالای قاچاق مشخص شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,جرایم کالای قاچاق

نمایندگان مردم در خانه ملت جرایم نگهداری، عرضه و یا فروش کالای قاچاق مشخص کردند.

 نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه (31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده 5 این طرح با 119 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس ماده 5 طرح مذکور، متن زیر به عنوان ماده (18 مکرر) به قانون الحاق می‌شود:

ماده 18 مکرر- نگهداری، عرضه یا فروش کالا و ارز قاچاق موضوع ماده 18 این قانون حسب مورد توسط واحدهای صنفی یا صرافی‌ها تخلف محسوب و مرتکب علاوه بر ضبط کالا به ترتیب زیر جریمه می شود:

الف- مرتبه اول: جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش کالا یا بهای ریالی ارز قاچاق

ب- مرتبه دوم:‌ جریمه نقدی معادل چهار برابر ارزش کالا یا بهای ریالی ارز قاچاق

ج- مرتبه سوم: جریمه نقدی معادل شش برابر ارزش کالا یا بهای ریالی ارز قاچاق و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیل محل کسب به مدت شش ماه. 

گفتنی است نمایندگان در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده 6 این طرح با 123 رأی موافق، 7 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر موافقت کردند.

در ماده 6 این طرح آمده است که عبارت زیر به انتهای تبصره 1 ماده 20 قانون الحاق می‌شود:

در هر مرحله از رسیدگی چنانچه متهم وثیقه ای معادل حداکثر جزای نقدی تودیع نماید از وسیله نقلیه رفع توقیف می گردد.

لازم به ذکر است نمایندگان در جریان بررسی طرح مذکور با ماده 7 آن با 116 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس ماده 7 طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تبصره 1 ماده 22 قانون به شرح زیر اصلاح و به انتهای تبصره‌های 4 و 5 متون زیر الحاق می‌شود:

تبصره 1- در صورتی که ارزش عرفی (تجاری) مشروبات الکلی مشمول بندهای الف و ب این ماده باشد مرتکب علاوه بر جریمه نقدی مقرر در این ماده به مجازات حبس از شش ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

تبصره 4- ساخت تجهیزات دریافت از ماهواره نیز مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر برای این ماده می‌باشد.

تبصره 5- در هر مرحله از رسیدگی چنانچه متهم وثیقه‌ای معادل حداکثر جزای نقدی تودیع نماید از محل نگهداری رفع توقیف می‌گردد. گفتنی است نمایندگان در ادامه بررسی طرح مذکور با ماده 8 این طرح با 101 رأی موافق، 6 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر موافقت کردند.

در ماده 8 این طرح آمده است که در بند الف ماده 27 قانون عبارت "فرآورده‌های بیولوژیک" بعد از عبارت "فرآورده‌های دارویی" اضافه و تبصره 1 آن به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره 1- ساخت، حمل، نگهداری، عرضه یا فروش محصولات فوق نیز مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر در این ماده می باشد.

اخبار اجتماعی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
انهدام کالای قاچاق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجازات عرضه و فروش کالای قاچاق مشخص شد



اخبار,اخباراجتماعی ,مجازات عرضه و فروش کالای قاچاق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجازات عرضه و فروش کالای قاچاق را در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخص کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 24 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر رأی به تصویب ماده 4 طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادند.

براساس ماده 4 از این طرح تبصره یک ماده 18 قانون به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره 4 به آن الحاق می شود. در تبصره یک این ماده آمده است: عرضه و فروش کالای قاچاق موضوع این ماده ممنوع و مرتکب به حداقل مجازات های مقرر در این ماده محکوم می شود.

در تبصره 4 آمده است: خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می گیرند به صورت تجاری مانند فراورده های نفتی و دارویی خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب و مرتکب علاوه بر ضبط کالای مذبور حسب مورد به حداقل جریمه نقدی مقرر در این ماده محکوم می شوند. دولت مکلف است ظرف دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون دستورالعمل لازم را تصویب نماید.
 
 اخباراجتماعی  -  خانه ملت