اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جراح قلابی که 149زن را در شبکه های همسریابی اغفال کرده بود، دستگیر شد



 اخاذ سابقه‌دار اینترنتی با جعل عنوان پزشک جراح در شبکه‌های اجتماعی، ١٤٩ زن در سراسر کشور را فریب داده بود.

زنی شاهرودی با حضور در مركز پلیس فتای این شهرستان از فردی به جرم اخاذی و کلاهبرداری شکایت کرد. او در یکی از سایت‌های همسریابی با فردی که خود را پزشک و جراح معرفی کرده بود، آشنا و این دوستی مجازی به دیداری واقعی در شاهرود منجر شده بود.

پزشک قلابی با وعده ازدواج و جلب اعتماد شاکی و خانواده‌اش، تصاویر خصوصی و دو فقره چک سفید امضا از آنها گرفت و پس از مدتی با تهدید به انتشار تصاویر این دختر، مبالغی اخاذی کرد.

سرهنگ روح‌الامین قاسمی؛ فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران پلیس فتای شاهرود بلافاصله پس از تشکیل پرونده با هماهنگی مرجع قضائی تحقیقات خود را آغاز کردند. قاسمی افزود: با استفاده از مشخصات اعلام‌شده از سوی شاکی و پیگیری‌های مستمر پلیس، محل سکونت متهم واقع در شهریار شناسایی شد.

به گفته وی، مأموران انتظامی به دنبال اعزام به تهران و دستگیری پزشک قلابی بودند که شاکی به پلیس مراجعه کرد و از حضور مجدد متهم در شاهرود خبر داد.


این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم با گرفتن خودرو شاکی در حال تردد در خیابان‌های شهر بود که در اقدامی ضربتی توسط مأموران انتظامی پس از تعقیب‌و گریز و اجرای طرح مهار متوقف و دستگیر شد.

وی گفت: متهم سابقه‌دار این پرونده در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه بود، اما با مشاهده اسناد و مدارک غیرقابل انکار پلیس، لب به اعتراف گشود.  فرمانده انتظامی سمنان افزود: این اخاذ اینترنتی که ٣٥ سال دارد،فوق دیپلم است و با جعل عنوان یک پزشک یاسوجی و استفاده از مهر و شماره نظام پزشکی وی، خود را پزشک جراح معرفی کرده بود.  قاسمی گفت: متهم عکسی با روپوش پزشکی در اتاق عمل تهیه کرده و با استفاده از آن تاکنون با ١٤٩ زن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ارتباط داشت.  فرمانده انتظامی استان سمنان به سوابق کیفری متهم در زمینه سرقت، کلاهبرداری و اخاذی اشاره و اضافه کرد: پزشک قلابی در تحقیقات تخصصی مأموران پلیس فتا به کلاهبرداری و اخاذی از ١٠ زن دیگر در سایر نقاط کشور اعتراف کرد.

اخبار  حوادث  -  شرق 


ویدیو مرتبط :
ازدواج اینترنتی - اغفال دختران با سایت های همسریابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل راه اندازی 12 سایت همسریابی دستگیر شد/ خلبان قلابی از دختران اخاذی می‌کرد



فرد کلاهبرداری که با راه اندازی سایت همسریابی ،کاربران را اغفال می کرد ،‌دستگیر شد.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: ماموران پلیس فتای استان یزد صبح امروز این کلاهبردار را که 12 سایت همسریابی راه اندازی کرده بود ،‌دستگیر کردند.

سرهنگ رضایی افزود : متهم با عضویت در این سایتها و بدست آوردن رمز دوم کارت بانکی کاربران، 700 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرد .

وی گفت: این متهم در 2 ماه ،خود را تحت عنوان طلا فروش، فوق لیسانس هوا فضا وخلبان معرفی کرده بود.

وی با بیان اینکه زنانی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند ساکن استان های مختلف کشور هستند خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 11 تن از افرادی که مورد اغفال و کلاهبرداری قرار گرفته اند شناسایی شده اند.

فرمانده پلیس فتای استان یزد گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد .

 

 اخبار حوادث  -   باشگاه خبرنگاران