اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جراحی پسری که دو دهان دارد!! + عکس



 

 

جراحی پسری که دو دهان دارد

 

پزشکان برای نجات جان کودک مصری که با دو دهان، هر دو حاوی فک بالا و پایین متولد شده، وی را تحت عمل جراحی قرار دادند.

 

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از برنا، پدر و مادر «محمد رکایا» پسر 15 ماهه مصری که تحت عمل جراحی در لس آنجلس قرار گرفت، اعلام کردند که به آن‌ها گفته شده بود پسرشان زنده نخواهد ماند، اما خوشبختانه او جان سالم به در برد.

 

دکتر «ویلیام مگی» مدیر پزشکی برنامه‌های بین المللی در بخش جراحی پلاستیک و ترمیمی در بیمارستان کودکان لس آنجلس، گفت: زمانی که من شرایط «رکایا» را شنیدم معتقد بودم که می‌توان چهره این پسر را تغییر داد.

 

مگی گفت: ما زمان زیادی برای برنامه‌ریزی جهت انجام این عمل جراحی صرف کردیم، اما برخی از تصمیم‌گیری‎های نهایی در اتاق عمل گرفته شد. چهره از قطعات مختلفی ساخته شده و مثل قطعات یک پازل می‌ماند. به گفته پزشکان این پسر مصری به جراحی‎های بسیار بیشتری در زندگی خود نیاز دارد.

منبع:برنانیوز


ویدیو مرتبط :
جراحی دهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه عمل‌های جراحی برای نجات پسری که بمب ساعتی روی صورت داشت + عکس



جوان مراکشی که از بیماری ناهنجاری وریدی رنج می‌برد پس از 7 عمل جراحی این هفته به خانه برمی‌گردد.

 زوبیر لاهدودی، جوانی 18 ساله است که بر اثر ابتلا به ناهنجاری وریدی نمی‌توانست به‌ درستی نفس بکشد، بخورد، صحبت کند و یا بخوابد.

جراحان بیمارستان لنوکس‌هیل 7 عمل جراحی روی وی انجام داده‌ا‌ند تا این اختلال کشنده در او را درمان کند. بر اثر این بیماری، رگ‌های صورت او به حدی ورم شده است که گویی بمب ساعتی در صورتش منفجر شده است.

زبیر این هفته بعد از 7 عمل جراحی که در نیویورک روی او انجام شد به خانه برمی‌گردد. بر اثر این بیماری، رگ‌ها و شریان‌های بدن او به شدت بزرگ شده و حالتی غیرطبیعی به خود گرفته است. تا قبل از این عمل‌های جراحی، اختلال او تا حدی  پیش رفته بود که نفس کشیدن، صحبت کردن و غذا خوردن به شدت برای او سخت شده بود.

اخبار,اخبارگوناگون ,بیماری های  عجیب


عمل‌های جراحی او را دکتر میلتن وینر، مدیر موسسه اختلالات عروقی در بیمارستان لنوکس هیل واقع در نیویورک انجام داد. هزینه عمل‌های او از طریق چندیدن خیریه و کمک‌های این بیمارستان تامین شد. علاوه بر این، بیمارستان لنوکس هیل بسیاری از هزینه‌های جانبی این عمل‌ها و هزینه بستری شدن او در بیمارستان را بر عهده گرفت.

بیماری وریدی نوعی اختلال ژنتیکی است که معمولا در طول دورانی که جنین در رحم است اتفاق می‌افتد، البته این بیماری وراثتی نیست. این بیماری که به علت وجود چند ژن غیرعادی در بدن به وجود می‌آید تنها در قسمتی از بدن و معمولا بر روی صورت بروز می‌یابد. با افزایش سن روند این بیماری خطرناک‌تر می‌شود و در صورت درمان نشدن می‌تواند نفس کشیدن، خوردن و صحبت کردن را متوقف کند.


  اخبار گوناگون  -  باشگاه  خبر نگاران