اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جرات ندارم آلبوم جدید "ایرج" را گوش کنم!


آن بتی که من از پدرم در ذهن دارم خیلی بزرگ و دست نیافتنی است. پدر من در سن 40 سالگی قهرمان من بوده و هست و راستش را بخواهید من می ترسم از اینکه بت پدرم شکسته شود.

تماشا: احسان خواجه امیری خیلی کم حاضر به گفت و گو می شود. حتی شنیده شده به پیشنهاد گفت و گو با بولتن جشنواره موسیقی هم جواب رد داده تا بازهم مثل همیشه رویه سابقش را ادامه دهد.

 همین حضور کم و محو او در رسانه هاست که باعث شده او در تمام طول دوران هنری اش کمترین حاشیه و نکته منفی ای در کارنامه اش داشته و همواره ذهنیتی مثبت از او بین مخاطبان موسیقی باشد. با او دقایقی پس از اینکه از استیج جشنواره پایین آمده بود گپ زدیم. هرچند به وضوح خستگی صدا و جسمی اش مانع از مفصل تر شدن این گفت و گو شد.



*ظاهرا قرار نبود امسال در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشته باشید ولی سرانجام نام شما در بین خواننده های این بخش درج شد. ماجرا چه بود؟

بله. واقعا قرار نبود باشم ولی بنا به دلایلی وارد شدیم.

*ظاهرا قرار بوده اجرایی دو نفره با رضا صادقی در این جشنواره داشته باشید. پیشنهادی که از سوی شما برای جشنواره شده بود همین بود؟

ببین من کلا با وجود این جشنواره به شدت موافقم اما دلایلی دارم که شاید به مذاق برخی ها خوش نیاید. این قبیل جشنواره ها باید در چهارچوب ها و قالب های بهتری به مرحله اجرا در بیاید و به نظرم ظرفیت موسیقی پاپ ما خیلی بالاتر از این اجراهاست. باور کنید متاسفانه خیلی برای غافلگیری ها و اجراهای ویژه محدودیت های ناخواسته برای حاضران پیش آمده والا من می توانم به شما تضمین بدهم که در صورت اجرایی شدن برخی تفکرات قطعا اجراهایی به مراتب قوی تر و بهتر را شاهد خواهیم بود. این خلاقیت ها به کلیت ها خیلی کمک می کند.



*چه اتفاقی افتاد که اجرای دو نفره شما با رضا صادقی در این جشنواره کنسل شد؟

برخی ناهماهنگی ها باعث این اتفاق شد. حالا شما فکرش را بکن اگر در همه روزهای جشنواره این اتفاقات خوب به وجود می آمد سطح جشنواره چقدر بالاتر می رفت.

*شنیده می شد پس از کنسل شدن این اجرای دو نفره شما و رضا صادقی قصد نداشتید  هیچ کدام به جشنواره بیایید. ولی در نهایت فقط ایشان بیرون گود ماندند و شما اجرا داشتید.
چنین قراری نداشتیم و خود رضا ترجیح داد نباشد. به هر حال ایشان بهتر از هر کس دیگری صلاح خود را می دانند.



*دوستی شما هنوز به همان قوت قبلی است؟

بیشتر از قبل ما با هم صمیمی هستیم!

*اجرای امشب چطور بود؟

خیلی خوب و انرژی ها واقعا بالا بود.

*کدام قطعه بیشتر از همه با همخوانی رو به رو شد؟

همه قطعات را مردم می خواندند. ولی به نظرم استقبال از «غریبانه» از همه بیشتر بود.



*تا حالا درموردآلبوم جدید پدرت استاد ایرج، صحبت نکرده ای و همین باعث به وجودآمدن برخی سوءتفاهم ها شده، چرا از مواجهه با این اتفاق همیشه فراری بوده ای؟

آن بتی که من  از پدرم در ذهن دارم خیلی بزرگ و دست نیافتنی است. پدر من در سن 40 سالگی قهرمان من بوده و هست و راستش را بخواهید من می ترسم از اینکه بت پدرم شکسته شود. شاید باور نکنید ولی هنوز هم جرات نکرده ام آلبوم جدیدش را گوش کنم.

شاید منظورم را نتوانم به خوبی برسانم ولی فقط امیدوارم که آن اتفاق خوبی که همه برای ایرج آرزو داشته و داریم بیفتد. قطعا ایرج بسیار بسیار در سلیقه مردم جا افتاده ولی این آلبوم شاید ریسکی بزرگ باشد.

 خدا را چه دیدی؟ شاید آلبوم به قدری خوب و قوی بود که همه را متحیر کرد. من هم دوست دارم این اتفاق بیفتد.


ویدیو مرتبط :
اینستاخبر-ایرج و آلبوم جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم رونمایی از آلبوم جدید ایرج لغو شد


مراسم رونمایی از آلبوم جدید ایرج به دلیل «سوءتفاهم» لغو شد، اما دوستداران خواننده قدیمی به زودی می توانند آلبوم جدید او را تهیه کنند.

تماشا: مراسم رونمایی از آلبوم جدید ایرج به دلیل «سوءتفاهم» لغو شد، اما دوستداران خواننده قدیمی به زودی می توانند آلبوم جدید او را تهیه کنند.

«قصه زندگی» نام آلبوم جدیدی از حسین خواجه امیری «ایرج» است. آلبومی که نام آن توسط 43 هزار نفر از دوستداران و طرفاران ایرج که در نظرسنجی انتخاب نام آلبوم جدید او شرکت کرده بودند انتخاب شد. روز گذشته قرار بود مراسم رونمایی این آلبوم برگزار شود، اما در خبرها آمد که مراسم رونمایی آلبوم قصه زندگی با صدای حسین خواجه امیری به دلیل عدم صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد لغو شد. آلبومی که مجوز آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

"سیدمحمد میرزمانی" -مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد- در این باره به «هفت صبح» گفت:«دلیلی ندارد که مراسم رونمایی آلبومی که ارشاد مجوز آن را صادر کرده است از سوی خود ارشاد لغو شود. اگر آلبومی مجوز داشته باشد می تواند مراسم رونمایی آن را برگزار کند.»



یک منبع آگاه درباره لغو مراسم رونمایی آلبوم ایرج به «هفت صبح» گفت:«شنبه شب در حالی که تدارکات برگزاری مراسم برای یکشنبه انجام شده بود و اهالی رسانه برای رونمایی از آلبوم دعوت شده بودند، تماسی با حسین خواجه امیری گرفته شده و از او خواسته شده که صبح یکشنبه به دفتر بهارستان برود و درباره موضوعاتی که قرار است در مراسم رونمایی درباره آن صحبت کند توضیح بدهد، همین موضوع دلیل اصلی لغو مراسم دیروز بوده است.»

به نظر می رسد ماجرا هرچه بوده به خیر گذشته و مشکلی نیست.سه شنبه 16 اسفندماه مراسم رونمایی از آلبوم «قصه زندگی» ایرج در خبرگزاری پانا برگزار می شود و 21 اسفندماه هم آلبوم ایرج روانه بازار می شود.

جزئیات آلبوم

«قصه زندگی» هشت قطعه دارد که پنج قطعه از آن در فضایی کاملا پاپ ساخته شده است. سه قطعه دیگر این آلبوم را هم ایرج در همان فضاهای کوچه بازاری قدیمی خوانده که پیش بینی می شود مخاطبان نسل های قدیمی موسیقی ایرانی ارتباط خوبی بتوانند با آن برقرار کنند. همه قطعات این آلبوم برخلاف صحبت هایی درباره بازخوانی قطعات قدیمی در این آلبوم شده بود، آثار جدیدی هستند که برای اولین بار است که آنها را با صدای ایرج می شنویم.

آهنگساز و تنظیم کننده همه قطعات این آلبوم «بهنام خدارحمی» است. تهیه کننده آلبوم اعتقاد دارد تلاش هایی که این موزیسین برای آلبوم انجام داده واقعا ستودنی است و سهم بزرگی از این آلبوم را باید به حساب او گذاشت. ترانه سرای این آلبوم هم «نسرین سیفی» است. تهیه کننده این آلبوم از انتشار «قصه زندگی» در دو نوع خاص خبر داد که به صورت قاب های ویژه شیشه ای و قاب های معمولی (سوپرمارکتی) و در تیراژ بالا ارائه خواهد شد.

یک اتفاق عجیب

«کنسرت ایرج در نیمه اول سال بعد برگزار می شود.»این خبر کوتاه و قاطع را چندی پیش تهیه کننده آلبوم با خونسردی تمام اعلام کرد. او درباره اینکه آیا این اتفاق در این شرایط ممکن و امکان پذیر هست، هم گفته بود که اگر مسوولان موافقت کنند سال بعد قطعا این برنامه را برگزار می کنیم تا هواداران استاد پس از سال ها بتوانند ایشان را از نزدیک ملاقات کنند. به گفته بصیرت نیا (تهیه کننده آلبوم)، خود استاد هم به شدت برای اجرای زنده لحظه شماری می کند و علاقه زیادی به آن دارد.